تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819880449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني درباره وضع نامناسب كارگران خارجي در عربستان افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نگراني درباره وضع نامناسب كارگران خارجي در عربستان افزايش يافته است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/22
تحليلگر سياسي عرب با اشاره به سركوب كارگران اتيوپيايي در عربستان گفت: متاسفانه بسياري از كشورهاي نفتي از دولتهاي آفريقايي يا آسيايي مانند اتيوپي يا هند كارگران زيادي وارد كرده اند كه در شرايط بسيار نامناسب به فعاليت مشغولند.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، وسام حمادي تصريح كرد شهروندان كشورهاي عربي حوزه خليج فارس از اين عده مانند برده بهره برداري مي كنند كه يك خطر جمعيتي بزرگ تلقي مي شود چون سالها در آبادسازي اين كشورها سهيم بودند اما بدون آنكه حقشان داده شود، اخراج شدند.
حمادي با انتقاد از عربستان به خاطر اخراج غيرقانوني كارگران، گفت: هيچ كشوري حق ندارد كارگران را بدون اعطاي حقشان اخراج كند مورد ضرب و شتم قرار دهد يا به قتل برساند.
وزارت اطلاع رساني اتيوپي اخيرا فيلمي از ظلم به كارگران اتيوپيايي و شكنجه آنان و اوضاع بد اين افراد در عربستان با عنوان «جهنم در زمين» پخش كرد كه متاسفانه فقط با محكوميت ظاهري از سوي كشورهاي غربي مدعي حقوق بشر مواجه شد و حتي برخي از كشورهاي عربي واقعيت آن را وارونه جلوه دادند.
در اين فيلم كوتاه اتيوپيايي ها خواستار حمايت از اتباع كارگر خود در عربستان و نجات آنان از برخوردهاي ظالمانه و غيرانساني شده اند.
در اين فيلم نيروهاي امنيتي عربستان با لباس غيرنظامي در حال ضرب و شتم افرادي هستند كه دست هاي آنها بسته شده است. در بخش ديگري از اين فيلم با وجود مجروح بودن كارگران اتيوپيايي نيروهاي امنيتي آنها را با قنداق تفنگ كتك مي زنند. اين فيلم كه با آهنگ تأثيرگذاري همراه است ، درد و رنج كارگران اتيوپيايي مقيم عربستان را به تصوير مي كشد، و از برخورد غيرانساني و تبعيض آميز مسئولان با آنها خبر مي دهد؛ در اين فيلم از سازمان هاي حقوقي بين المللي درخواست شده است كه به اين مسأله واكنش نشان دهند تا مانع وقوع فاجعه انساني در عربستان شوند .
درهمين حال شماري از اتباع اتيوپي در جريان حمله جوانان سعودي و پليس به منازل آنان در حومه رياض كه به اصطلاح براي اخراجشان از كشور صورت گرفت، كشته و زخمي شدند.
رسانه هاي گروهي عربستان با جعل واقعيت، اعتراض كارگران اتيوپيايي به وضعيت بد زندگي و دستمزد پايينشان را به شكل شورش در رياض و حمله بيگانگان به شهروندان سعودي و اموالشان جلوه داده و از آن به عنوان دستاويزي براي توجيه اخراج كارگران استفاده كردند.
يك نويسنده سعودي هم با اشاره به نقش كارگران خارجي در زمينه رشد اقتصاد عربستان گفت: درست است كه بسياري از اين كارگران غيرقانوني هستند؛ اما در واقع قرباني شده اند، از دهه 80 قرن بيستم، بازرگانان سعودي با وعده كار، از آفريقا و آسيا كارگر آوردند؛ اما نه تنها به آنان شغلي ندادند بلكه بدون مجوز آنان را در بازار سياه كار رها كرده و باعث شدند كارگران مزبور براي امرار معاش و يافتن كار حتي مجبور به پرداخت ماهانه حق حساب شوند.
بسياري از صاحبكاران در عربستان با وعده اخذ مجوز كار، پول زيادي از كارگران خارجي به ويژه اتباع اتيوپي مي گيرند كه پس از آن مشخص مي شود مجوز جعلي و غيرقانوني است.
سركوب و ظلم عليه كارگران خارجي در عربستان سعودي در شرايطي ادامه دارد كه اين كشور مدتي قبل با حمايت غرب، توانست حق عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو را به دست آورد.
درهمين حال جاس استوگ معاون مدير اجرايي بخش خاوروميانه و شمال آفريقاي ديده بان حقوق بشر از سركوب شديد در عربستان و عدم اجراي وعده هاي رياض در زمينه حفظ حقوق بشر انتقاد كرد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن