تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820098989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز سرشماري زمستانه وحوش در زيستگاههاي حيات وحش استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آغاز سرشماري زمستانه وحوش در زيستگاههاي حيات وحش استان قزوين
قزوين / واحد مركزي خبر / اجتماعي

سرشماري زمستانه وحوش در زيستگاههاي حيات وحش استان قزوين آغاز شد .
در اين سرشماري وضعيت گروه هاي سني وحوش و ويژگي هاي آنها ، نسبت جمعيت گونه هاي نر و ماده ، تصميم گيري درباره ظرفيت مناطق و وجود بيماري در گونه هايي كه آبشخور مشترك با دام هاي اهلي دارند بررسي مي شود .
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين ، هدف از اين سرشماري را برآورد جمعيت ، اطلاع از وضعيت زاد و ولد و مرگ و مير وحوش اعلام كرد و گفت : سرشماري حيات وحش دو بار در سال انجام مي شود كه مرحله اول آن اوايل تابستان و مرحله دوم اواخر پاييز و اوايل زمستان است.
به گفته فرهادي استان قزوين به خاطر تنوع اقليمي ، زيستگاه پستانداراني از جمله گوسفند وحشي ، كل و بز ، آهو ، پلنگ ، گراز ، خرس ، روباه ، گرگ و خرگوش و پرندگاني مانند عقاب طلايي ، دال ، هما ، تيهو ، كبك دري ، كبك چيل ، سارگپه ، انواع چرخ ريسك ها و گونه هاي ديگر از زيستگاههاي مهم حيات وحش كشور محسوب مي شود .
سرشماري زمستانه وحوش در استان قزوين با همكاري ماموران اجرايي يگان حفاظت ، كارشناسان ادارات محيط زيست شهرستان‌ها و محيط ‌باني‌ها اجرا مي شود .
0002

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن