تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820230070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وكلاي آمريكايي براي تعطيل كردن پنج جمعيت خيريه به اتهام كمك به صهيونيست‌ها تلاش مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وكلاي آمريكايي براي تعطيل كردن پنج جمعيت خيريه به اتهام كمك به صهيونيست‌ها تلاش مي‌كنند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/22
00:19:39.16
شماري از وكلاي مدافع آمريكايي در نيويورك، شكايتي را عليه پنج جمعيت خيريه آمريكايي به اتهام كمك به اقدامات تروريستي شهرك نشينان صهيونيست عليه فلسطيني ها تسليم دادگاه كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، هدف از اين شكايت، تعطيل كردن اين جمعيت هاي خيريه و مجبور كردن آنها به پرداخت غرامت به زيان ديدگان فلسطيني است.
مراد هاشم در اين باره از نيويورك گزارش داد: رانيا شقير وكيل مدافع آمريكايي و دفتر وكلاي مدافع آمريكايي كه او نماينده آن است، همچنان منتظر اعلام نظر يك قاضي در نيويورك براي قبول شكايت آنان و ارجاع پرونده به دادگاه هستند. اين شكايت در بر دارنده شواهد و مداركي است كه اتهامات عليه پنج جمعيت خيريه آمريكايي را كه عمدتا يهودي هستند ثابت مي كند. اين پنج جمعيت به نقض قوانين آمريكا متهم شده اند كه حمايت و كمك مالي به اقدامات تروريستي را ممنوع كرده است.
رانيا شقير گفت: «از طريق اين شكايت تلاش مي كنيم براي قربانيان حملات شهرك نشينان غرامت دريافت كنيم. ولي هدف بزرگتر ما تعطيل كردن اين جمعيت هاي خيريه و جلوگيري از ارسال پول به شهرك نشينان و شهرك هاي اسرائيلي است».
محمد احمد الضميدي يكي از شاكيان اين پرونده است. او يك فلسطيني داراي تابعيت آمريكايي است كه منزل او در روستاي حواره در استان نابلس در كرانه باختري رود اردن هدف حملات مكرر شهرك نشينان قرار گرفته و منزل برادرش به آتش كشيده شده است. او مي گويد از آنجا كه تشكيلات خودگردان از او حمايت نكرده است و انتظار اجرا شدن عدالت را در صورت شكايت به دادگاه هاي اسرائيلي ندارد، به دستگاه قضايي آمريكا متوسل شده است تا بر اساس قوانين آمريكا كه دفاع از آمريكايي ها را در هر نقطه از دنيا تضمين مي كند، به حق خود دست يابد.
الضميدي گفت: «كمك هاي مالي كه اين جمعيت ها به شهرك نشينان اسرائيلي مي فرستند به آنان براي حمله به فلسطيني ها و شكنجه و كشتن آنان مورد استفاده قرار مي گيرد. آيا آنها دوست دارند فرزندانشان مثل فرزندان ملت فلسطين بميرند»؟
ديگر زيان ديدگان فلسطيني از جمله نمايندگان يك مسجد و يك كليسا از جمله شاكيان هستند. آنها در شكايت خود به اظهارات مقامات رسمي آمريكايي اشاره دارند كه حملات شهرك نشينان را تروريستي دانسته و بر مشروعيت نداشتن شهرك ها تاكيد كرده است.
در اين شكايت به همان قوانيني استناد شده است كه قبلا يهوديان آمريكايي با استناد به آنها توانستند حكم تعطيلي جمعيت هاي خيريه فلسطيني و عربي را دريافت كنند.
گزارشگر الجزيره در پايان گفت، نحوه تعامل رسانه هاي آمريكايي با اين شكايت اهميت زيادي دارد ولي دستكم تاكنون به نظر مي رسد اكثر رسانه ها ترجيح داده اند اين مسئله را ناديده بگيرند.
00:22:23.01

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن