تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802979822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه حل بحران سوريه/ سعودي، قطر و تركيه به حمايت از تروريستهاي آدمكش افتخار مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تنها راه حل بحران سوريه/ سعودي، قطر و تركيه به حمايت از تروريستهاي آدمكش افتخار مي كنند
نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد تاكيد كرد بحران انساني در سوريه به سبب توطئه سياسي خارجي به وجود آمده كه جامعه سوريه را هدف قرار داده است و راه حل آن در گرو توقف حمايت از تروريسم است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه(سانا)، بشار الجعفري خاطر نشان كرد بحران انساني كه سوريه اكنون با آن روبرو است، ناشي از بلاياي طبيعي و يا تغييرات آب و هوايي نيست، بلكه نتيجه توطئه سياسي خارجي آشكار است كه مردم و جامعه واقتصاد سوريه را از طريق ابزارهاي شيطاني براي گسترش وحشيانه ترين پديده هاي تروريسم بين المللي در سوريه هدف قرار داده است، تروريسمي كه طراحان آن از استفاده ابزاري از دين اسلام و تحريف آن و ارائه آن به افراد فريب خورده به اينكه اقدامات تروريستي، جهاد است تا از آن به عنوان يك سلاح براي نابودي دولت و ثبات و امنيت سوريه استفاده كنند.

وي خاطر نشان كرد گروههاي تروريستي از سوي دستگاههاي اطلاعاتي كشورهاي شناخته شده اي وارد سوريه شده اند و در سوريه به اقدامات تروريستي و تجاوز به كاروانهاي كمكهاي بشردوستانه دست مي زنند.

الجعفري كه در جلسه رسمي مجمع عمومي سازمان ملل متحد در چارچوب بند شماره 70 مربوط به تقويت هماهنگي در خصوص كمكهاي بشردوستانه كه سازمان ملل در موارد بلايا و فجايع از جمله كمكهاي اقتصادي خاص ارائه مي كند، اظهار داشت سخن گفتن از هماهنگي در خصوص كمكهاي بشردوستانه در سوريه در سايه ناديده گرفتن نقش تخريبي گروههاي تروريستي مسلح امكان ندارد، اين گروهها را سازمانهاي اطلاعاتي كشورهاي شناخته شده اي وارد سوريه كرده اند كه ورود آنها از طريق مرزهاي كشورهاي همسايه براي دست زدن به اقدامات تروريستي و خشونت و حمله به كاروانهاي كمكهاي بشردوستانه ملي يا بين المللي و مانع تراشي در برابر رسيدن آن به دست افراد نيازمند و نابودي وسايل زندگي شهروندان سوري و تخريب زيرساختها و نابودي محصولات كشاورزي، غذايي، منابع انرژي، بيمارستانها، مدارس، مراكز عبادت و راههاي مواصلاتي صورت مي گيرد.

حمايت گسترده رژيمهاي سعودي، قطر و تركيه از تروريستها

الجعفري در ادامه سخنان خود تصريح كرد اين گروههاي مسلح بدون حمايت گسترده برخي كشورهاي عضو سازمان ملل نمي توانند به چنين اقداماتي دست بزنند، اين كشورها به ويژه رژيمهاي حاكم بر عربستان، قطر و تركيه علنا به اين حمايت هاي تخريبي تروريستي افتخار مي كنند.

وي افزود در حالي كه اين رژيمها براي اوضاع انساني سوريها اشك تمساح مي ريزند، با دادن ميلياردها دلار پول و سلاح به گروههاي تروريستي و آموزش آنها كه برخي وابسته به القاعده هستند، مرزهاي مشترك خود با سوريه را براي ورود به اين كشور باز كرده اند.

الجعفري خاطر نشان كرد اين گروههاي تروريستي تكفيري مورد حمايت رژيمهاي عربي حاشيه خليج فارس، صدها سوري را در شهر كارگرنشين عدرا سربريده اند، همين گروهها در ديرعطيه، قاره و معلولا هم صدها سوري را سر بريده بودند.

وي افزود شرم آور است كه اين رژيمها همچنان به حمايت از تروريسم سازمان يافته داراي ماهيت طايفه اي در قتل هدفمند مردم بر اساس گرايشهاي طايفه اي ادامه مي دهند.

الجعفري پرسيد آيا يكي از دست اندركاران مسائل انساني در سازمان ملل مي تواند براي ما توضيح دهد كه رژيمهاي حاكم بر عربستان، قطر و تركيه چگونه مي توانند ادعا كنند كه از اوضاع انساني سوريها متاثر مي شوند، در حالي كه خود آنها، تروريستهاي تكفيري را از عربستان، يمن، ليبي، تونس، مصر، تركيه، چچن، آمريكا، استراليا، كانادا، بلژيك، انگليس، هلند و فرانسه براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم سوريه با جنايات نفرت انگيز خود وارد سوريه مي كنند.

وي افزود تاسف بار آنكه هنوز برخي در سازمان ملل، اين گروههاي تروريستي تكفيري مورد حمايت عربستان، قطر و تركيه را عنوان مخالفان يا اپوزيسيون سوري مي نامند، در حالي كه اين گروهها در فهرست تروريسم شوراي امنيت قرار دارند.

الجعفري گفت سخن گفتن از رفع نيازهاي انساني در سوريه بدون اشاره به فشارهاي سياسي، اقتصادي و رسانه اي سنگين بر دولت سوريه و تشديد تدابير اقتصادي يكجانبه آمريكا و كشورهاي اروپايي و اتحاديه عرب عليه مردم سوريه از ابتداي بحران امكان ندارد.

وي افزود دولت سوريه با وجود تمام دشواريها و فشارهاي خارجي، از ابتداي بحران به مسئوليت خود در قبال شهروندانش عمل مي كند و تلاشهاي خود را براي ارائه كمكهاي انساني به همه آنها بدون هرگونه تبعيض به كار گرفته است و در اين زمينه هرنوع همكاري و هماهنگي را با سازمانهاي بين المللي و غير دولتي و محلي مورد اعتماد در سوريه انجام مي دهد.

الجعفري خاطر نشان كرد هدف دولتهايي كه از تروريسم حمايت مي كنند، از بين بردن هرگونه شانس برگزاري و موفقيت كنفرانس است.

وي خاطر نشان كرد كشورهايي كه در ريختن خون سوريها مشاركت دارند، نمي توانند ادعا كنند كه نقش آتش نشان و امدادرساني را ايفا مي كنند، در حالي كه همين كشورها خود به روشن كردن آتشها و حمايت از جنايات كشتار و تروريسم در سوريه و تحميل محاصره براي گرسنه نگه داشتن مردم سوريه دست مي زنند.

الجعفري تصريح كرد حل بحران سوريه تنها از طريق توقف حمايت مالي از تروريسم و پايبندي كامل به اصول ارائه كمكهاي انساني امكان دارد.

كد خبر: 2194560

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۳:۱۴

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن