تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام روس عربستان و قطر را به حمايت از مزدوران در سوريه متهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مقام روس عربستان و قطر را به حمايت از مزدوران در سوريه متهم كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/03
00:02:07.18
مقام روس قطر و عربستان سعودي را به حمايت مالي و تسليحاتي از مزدوران در سوريه و اعزام آنها به اين كشور متهم و تصريح كرد اين كارها براي برقراري دموكراسي نيست زيرا عربستان نمي تواند حامل پرچم دموكراسي باشد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سوريه، الكسي پوشكوف رئيس كميسيون روابط خارجي مجلس دوماي روسيه در كنفرانسي خبري در مسكو ضمن اعلام اين مطلب افزود كنفرانس بين المللي در ژنو درباره سوريه بدون حضور ايران كه يك كشور بزرگ در منطقه به شمار مي رود، ناقص خواهد بود و حل و فصل اوضاع بدون حضور ايران با مشكلات زيادي روبروست.
وي ادامه داد كشورهاي اتحاديه اروپا با شركت ايران در اين كنفرانس موافق هستند حال آن كه آمريكا درباره شركت ايران ترديد دارد و عربستان و كشورهاي حوزه خليج فارس و اسرائيل نيز به شدت مخالف حضور ايران هستند.
وي نتايج بهار عربي را فاجعه بار توصيف كرد و افزود بهار عربي براي همه كشورهايي كه اين تحولات در آنها روي داد نتايج فاجعه باري داشته است.
پوشكوف همچنين آمريكا را به تلاش براي متشنج كردن اوضاع در مناطق مختلف متهم كرد و افزود اين تنش آفريني يا عمدي بوده يا نتيجه ناتواني اين كشور از حل مسائل منطقه است. پوشكوف ابراز اميدواري كرد زمان برگزاري ژنو2 تغيير نكند.
پوشكوف به خبرنگاران گفت: اميدواريم ژنو2 به تعويق نيفتد زيرا به تعويق افتادن هاي پي در پي امكان دستيابي به توافق را از بين مي برد. توافق در ژنو با توجه به تنوع زياد شركت كنندگان در آن بسيار دشوار خواهد بود. برخي از شركت كنندگان پيش شرط هايي مطرح كرده اند كه براي دولت سوريه قابل قبول نيست. اين در حاليست كه دولت سوريه اوضاع كشور را تحت كنترل دارد و ضربات سنگيني به گروه هاي مسلح وارد مي كند. اين كنفرانس براي آن نيست كه دولت سوريه قدرت را كنار بگذارد به همين سبب آنها بايد اين فكر را فراموش كنند. مهمتر از همه كاهش خشونت ها در كشور است. عربستان نقش زيادي در حمايت مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح دارد و اين كشور اكنون نقش بيشتري در مقايسه با قطر ايفا مي كند. كمك هايي كه عربستان ارائه مي كند به ميلياردها دلار مي رسد كه نتيجه موضع كينه توزانه اين كشور عليه دمشق است.
00:04:13.10

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن