تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818919383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيمان‏شكنى مهم‏ترين مشخصه اردوگاه استكبار جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيمان‏شكنى مهم‏ترين مشخصه اردوگاه استكبار جهاني است
چناران - خبرگزاري مهر: امام جمعه چناران گفت: سابقه استكبار نشان داده است كه هرگز قابل اعتماد نبوده و مهم‏ترين مشخصه اردوگاه استكبارى پيمان‏شكنى است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مظفر تاجي در خطبه هاي اين هفته جمعه چناران با اشاره به هارت و پورتها و اراجيف بافي هاي سران آمريكايى در رابطه با مذاكرات هسته اي ايران اظهار كرد: صرف‏ نظر از ماهيت مذاكرات و توافقات ژنو و اين‏كه چه دستاوردى نصيب كشورمان شده و يا مى‏شود، ژست مغرورانه سران آمريكا، حاكى از تزلزل آن‏ها در برداشتن كوچك‏ ترين گام براى رسميت‏دادن به حق مسلم مردم كشورمان است.

امام جمعه چناران افزود: آنقدرى كه امنيت اسرائيل براى سران استكبار موضوعيت دارد، حقوق مسلم ملت ايران كه موضوع و طرف اصلى مذاكرات 1+5 است، اهميت و يا موضوعيت ندارد!

حجت الاسلام تاجي گفت: با كمال وقاهت و بي شرمى وزير امور خارجه آمريكا (جان كرى) ميگويد «من تأكيد مى‏كنم كه امنيت اسرائيل در اين مذاكرات در رأس دستور كار ما قرار دارد و آمريكا هرچه در توان دارد انجام مى‏دهد تا توانايى تسليحاتى برنامه هسته‏اى ايران نابود شود.»

وي بيان كرد: وزير امور خارجه آمريكا مى‏گويد «واشنگتن و رژيم صهيونيستى در زمينه برنامه هسته‏اى ايران كاملاً هماهنگ هستند.» سابقه استكبار نشان داده است كه هرگز قابل اعتماد نبوده و نيست و بلكه مهم‏ترين مشخصه اردوگاه استكبارى پيمان‏شكنى است و لذا بايد در فراز و فرودهاى مذاكرات و فعاليتهاى ديپلماسى و عكس‏العمل‏ها و مواضع دشمنان ملت ايران، اهداف اصلى آن‏ها را به‏ خوبى شناخت و متناسب با آن هوشمندانه تدبير كرد و ابتكار عمل رابه دست گرفت.

امام جمعه چناران گفت: آنچه انتظار آحاد مردم شريف از مسئولان ديپلماسى كشور است اين‏كه در راستاى منويات مقام معظم رهبرى (مدظله العالى) مراقب زياده ‏خواهى‏هاى دشمنان باشند و قاطعانه از حقوق ملت ايران دفاع كرده و پاسخ ياوه‏گويى‏هاى سران مرموز و غيرقابل اعتماد غرب را بدهند.

حجت الاسلام تاجي با اشاره به سالروزشهادت شهيد مفتح و روز وحدت حوزه ودانشگاه گفت: «وحدت حوزه و دانشگاه». به هر ميزان كه وحدت و همبستگى در اين دو مركز، بسيار ارزشمند و داراى آثار و نتايج شگرف وعظيم است، تفرقه و تشتت و اختلاف در ميان آن‏ها بسيار خطرناك و زيان‏آفرين است و آثارى تلخ و ناگوار و آفات و آسيب‏هايى مهلك توليد مى‏كند.

وي تاجي افزود: اهميت خاص وحدت حوزه و دانشگاه از آنجا ناشى مى‏شود كه افكار و انديشه‏ها و مواضع و عملكردها و تدبيرها و مديريت‏هاى سرچشمه‏ يافته از اين دو مركز با سرنوشت جامعه و كشور اسلامى پيوند و ارتباط پيدا مى‏كند.

امام جمعه چناران گفت: اين پيوند و ارتباط موجب رشد و پيشرفت‏هاى همه‏جانبه علمى و فرهنگى و استحكام باورها و ارزش‏ها و هنجارها و ترويج و تحقق قوانين جامع و حيات‏بخش اسلام مى‏شود و از سويى ديگر «استقلال سياسى» و «استقلال فرهنگى» كشور را محقق مى‏گرداند.

حجت الاسلام تاجي تصريح كرد: واقعيت انكارناپذير ديگرى كه موجب شده وحدت حوزه و دانشگاه از اهميت و حساسيت خاصى برخوردار شود، اين است كه هر نوع اتحاد و همبستگى و صميميت دانشگاهيان و حوزويان به‏سرعت و با وسعت به جامعه و در ميان مردم سرايت مى‏كند و آثار مفيد و سازنده و بالنده بر جاى مى‏گذارد و زمينه‏ساز وحدت و يكپارچگى و اتحاد ملت مى‏شود و در نقطه مقابل، بروز اختلاف و افتراق و ناپيوستگى و چنددستگى در ميان اين دو مركز بزرگ علمى و فرهنگى به جامعه اسلامى راه مى‏يابد و در ميان مردم نفوذ مى‏كند و با آثار زيان‏بار و خطرناك و مخوفى كه بر جاى مى‏نهد، اقشار مختلف ملت را به ضعف و تزلزل و نااميدى و گرايشات مبتنى بر فقدان احساس مسؤوليت اجتماعى و سياسى و بى‏اعتنايى و بى‏تفاوتى نسبت به امور جارى جامعه و كشور اسلامى ترغيب مى‏كند.

وي با اشاره به درگذشت «نلسون ماندلا»رهبرمبارزه باتبعيض نژادي گفت: درحالى مقامات كنونى و گذشته آمريكا، اعم از جمهورى‏خواه و دموكرات،ودولتهاي غربي در غم از دست دادن نلسون ماندلا اشك تمساح مى‏ريزند كه مرورى بر تاريخ مبارزات كنگره ملى آفريقا به رهبرى نلسون ماندلا نشان‏دهنده كارشكنى‏ها و سنگ‏اندازى‏هاى فراوان آمريكايى‏ها و غربيها در راه مبارزه اين كنگره براى دستيابى به حقوق اوليه انسانى است.

امام جمعه چناران گفت: كنگره تحت رهبرى ماندلا از سوى كاخ سفيد و متحدانش، از جمله انگليس، به‏عنوان يك سازمان تروريستى معرفى مى‏شد كه بايد متلاشى شود.

حجت الاسلام تاجي افزود: اين‏كه اوباما تا دوشنبه هفته جارى در آمريكا عزاى عمومى اعلام كرده است، نمى‏تواند ظلم و جور تاريخى آمريكا در حق ماندلا و هم‏سنگران او را از يادها زدوده، از ديده‏ها پنهان نگه دارد.

وي با اشاره به ريشه هاي قيام عاشوراگفت: معاويه در دوران حكومت ننگين خود از ابزارها و شيوه هاي مختلفي براي از بين بردن اسلام استفاده مي كرد.

امام جمعه چناران افزود: تهديد، شكنجه و ارعاب، احياي تعصب هاي قبيله اي و ارزش هاي نژادپرستانه عصر جاهليت، تخدير افكار عمومي به نام دين، به خدمت گرفتن علماي درباري و حديث سازان دين فروش، جنگ رواني گسترده عليه اهل بيت (ع) و تلاش گسترده براي تبليغ وارونه از ارزش هاي اسلامي از جمله شيوه هاي وي بود.

حجت الاسلام تاجي گفت: امام حسين عليه السلام نيز با قيام خويش در مقابل شبيخون گسترده فرهنگي حكومت بني اميه ايستاد و از جان خود و عزيزان و يارانش گذشت تا كارآمدترين مبارزه را با تبليغات منفي دستگاه معاويه انجام داده باشد.

كد خبر: 2194536

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۲:۳۰

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن