تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند ژنو پايه‌ حقوقي ندارد اما معتبر است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سند ژنو پايه‌ حقوقي ندارد اما معتبر است
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: سند ژنو پايه‌ حقوقي ندارد اما معتبر است و اعتبارش هم بر اساس اصل عام وفاي به عهد است.

به گزارش ايسنا، محمد جواد لاريجاني طي سخناني در برنامه‌ تلويزيوني، ديروز، امروز، فردا، با اشاره به سند ژنو اظهار كرد: در اين سند 4 دوره پيش بيني شده كه دو دوره‌ي آن مشهورتر است. يك دوره 6 ماهه يا ماه عسل است كه البته چندان هم شيرين نيست.

وي گفت: طرف غربي متعهد شده در اين دوره تحريم جديدي نداشته باشند، پول خودمان را به خودمان پس بدهند، و با حسن نيت با ما مذاكره كنند؛ لذا در هر موردي كه آمريكا دارد تهديد مي‌كند، تخلف و نقض عهد كرده است.

وي با بيان اين‌كه «مصداق ديگر نقض عهد اين است كه عبارات را بپيچانند» گفت: يكي از موارد اينچنيني حق غني سازي است و اصلا اين كلك آمريكايي‌هاست و اين دقيقا نقض عهد است. زيرا ان‌پي‌تي كارهايي كه نبايد انجام داد را آورده است و انجام بقيه كارها اجازه نمي‌خواهد.

معاون بين‌الملل قوه قضاييه درباره‌ دلايل حرف‌هاي تند آمريكا عليه ايران گفت: يكي از دلايل اين امر اين است كه كه آن‌ها از قبل گفته بودند ما مي‌زنيم. انعكاس مذاكرات ژنو در كل منطقه طوري است كه همه مي‌گويند ايران موفق شده است و دليل آن هم حرفهاي بي‌ربطي است كه آمريكايي‌ها تاكنون مي‌زدند.

وي ادامه داد:‌ دليل ديگر اين است كه بخشي از تلقيات‌شان از شرايط اخير كشور در رفتار آن‌ها تاثير گذاشته است. بخشي از مسوولين آمريكايي برداشتي دارند مبني بر اين‌كه شرايط اقتصادي ايران را به نقطه بدي رسانده است. و بعضي حرف‌هاي مسوولان خودمان هم مي‌تواند بهاين تلقي دامن زده باشد.

وي افزود: مثلا اين‌كه ما بگوييم سانتريفيوژ بايد بچرخد همان‌طور كه چرخ كارخانه‌ها بايد بچرخد، اين معادله اصلا هم‌ شان نيست. يعني اگر چرخ‌هاي كارخانه نمي‌چرخد ناشي از اين است كه ما ديد بد اقتصادي را پيش برد.چرخهاي سانتريفيوژ الان به كسي بدهكار نيستند.

لاريجاني گفت: كه برخي د وستان ما اين معادله را توسعه هم داده‌اند و گفته‌اند همانطور كه اين حق مسلم ماست، حق مسلم ما ‌آزادي بيان و فلان و بهمان و اين چيزهاست.يعني پس از مدتي ظاهرا صنعت هسته‌يي ما كلي بدهكار شده است . اين درست نيست.

معاون بين‌الملل قوه قضاييه ادامه داد: اين تليقين انعكاس بد داشته است؛ لذا بسيار ضروري است كه ما اقتصادمان را بر اساس واقعيات ببنديم. و اي كاش بودجه‌ 93 كاملا بر اساس اقتصاد مقاومتي بود آن وقت آمريكايي‌ها مي‌فهميدند در ايران كسي نيست كه حاضر باشد از دستاوردهاي بزرگ ملي به خاطر تحريم ها صرف نظر كند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن