تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819476297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: نيروهاي اهل سنت در هرمزگان بكارگيري مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: استاندار: نيروهاي اهل سنت در هرمزگان بكارگيري مي شوند
استاندار هرمزگان بر استفاده از نيروهاي كارآمد و لايق اهل سنت در مناصب و ادارات تاكيد كرد و گفت: مردم بايد خودشان مسئول امور خود باشند و قطعا پيشرفت، توسعه و تامين امنيت بدون مشاركت مردم امكان پذير نيست.

به گزارش خبرگزاري مهر، جاسم جادري در جمع علما و معتمدين اهل تسنن استان هرمزگان، اظهار داشت: مشكلات شيعه و سني در استان تقريبا مشترك هستند اما در گذشته به دليل عدم توجه و دقت لازم مواردي براي برادران اهل تسنن پيش آمده كه قطعا قابل حل و رفع است.

وي اضافه كرد: مشكلاتي نظير نبود آب، برق و امكانات رفاهي در برخي روستاهاي استان براي شيعه و سني فرقي ندارد و دغدغه اصلي همه ما است.

وي تاكيد كرد: همكاري، تعامل، وحدت و مشورت عواملي هستند كه مي تواند ما را در حل مسائل كوچك و بزرگ كمك كند و مانعي بر توطئه دشمنان باشد.

وي با بيان اينكه دشمن بر روي اختلاف اندازي ميان شيعه و سني حساب زيادي باز كرده است، تصريح كرد: رسانه ها و شبكه هاي ماهواره اي زيادي وجود دارند كه با همين هدف راه اندازي شده اند اما در طول ساليان متمادي شاهد بوده ايم كه دشمنان راه به جايي نبرده و در ايران اسلامي و به تبع آن استان هرمزگان، شيعه و سني مسالمت آميز و با همدلي در كنار هم زندگي كرده اند.

استاندار هرمزگان اذعان داشت: بايد در جهت تقويت روحيه هم دلي و وحدت حركت كرده و زمينه مشاركت همه اقوام و مذاهب در توسعه و پيشرفت استان را فراهم كنيم.

استاندار هرمزگان بر استفاده از نيروهاي كارآمد و لايق اهل سنت در مناصب و ادارات تاكيد كرد و بيان داشت: مردم بايد خودشان مسئول امور خود باشند و قطعا پيشرفت، توسعه و تامين امنيت بدون مشاركت مردم امكان پذير نيست.

جادري با اشاره به اينكه در استان هرمزگان 60 درصد از نيروهاي انتظامي غير بومي هستند ادامه داد: بايد مردم استان در تامين امنيت مشاركت كرده و معضل قاچاق را از اين منطقه ريشه كن كنند.

وي خاطر نشان كرد: در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران همواره مردم در تمامي صحنه ها از مسئولين جلوتر بوده و پيشگام حضور در دفاع و تامين امنيت بوده اند.

وي اظهار اميدواري كرد كه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و حاكم شدن تفكر اعتدال بر جامعه بتوانيم زمينه ساز اجراي هرچه بهتر عدالت در تمامي زمينه ها باشيم.

در ادامه اين جلسه ائمه جمعه اهل سنت استان هرمزگان در ديدار با اولين نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان هرمزگان، درخواست هاي خود را مطرح كردند.

ائمه جمعه اهل سنت شهرستان هاي بندرعباس، جاسك، سيريك، قشم، خمير، بستك، بندرلنگه و پارسيان در ديدار با استاندار هرمزگان به عنوان اولين نماينده عالي دولت تدبير و اميد درخواست هاي خود را مطرح كردند.

زمينه مشاركت اهل تسنن در توسعه استان فراهم شود

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در اين ديدار ضمن تبريك انتصاب دكتر جادري به عنوان استاندار هرمزگان از وي درخواست كرد زمينه مشاركت نيروهاي لايق و كارآمد اهل تسنن در توسعه استان را فراهم نمايد.

شيخ عبدالباعث قتالي افزود: البته موفقيت هاي خوبي در گذشته با كمك مشاور امور اهل سنت استاندار و نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت استان حاصل شده و از اين همكاري ها تشكر مي كنيم.

زمين هاي كشاورزي زير دست سد جگين به مردم واگذار شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان جاسك نيز در اين ديدار خواستار واگذاري زمين هاي زير دست سد جگين به مردم بومي شهرستان شد و گفت: امروز كه به بركت نظام جمهوري اسلامي احداث سد جگين شرايط خوبي را براي كشاورزي و آباداني منطقه ايجاد كرده است بايد زمينه استفاده مردم نيز فراهم شود.

شيخ شيهك زهي به مشكل آب و برق در برخي روستاهاي شهرستان جاسك اشاره كرد و افزود: روستاهايي در مناطق تابعه جاسك وجود دارند كه بايد 6 ماه منتظر آب سالم بمانند كه تقاضا داريم به اين مشكل مهم رسيدگي شود.

وي همچنين به در خواست خود جهت راه اندازي دفتر امام جمعه اهل سنت در شهرستان اشاره كرد و اذعان داشت: عليرغم جمعيت بالاي اهل تسنن در جاسك و درخواست براي راه اندازي دفتر امام جمعه هنوز در اين رابطه اقدامي صورت نگرفته است.

كسب درآمد مردم از دريا تسهيل شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان سيريك با بيان اينكه كسب درآمد از دريا براي مردم بومي منطقه مي بايست تسهيل شود ابراز داشت: بستري فراهم شود تا مردم بتوانند از پتانسيل هاي اقتصادي منطقه بهره مند شوند.

شيخ افراز با اشاره به اينكه ما ز ياران چشم ياري داريم، افزود: اميدواريم دولت تدبيرو اميد منشا خير و بركت براي استان هرمزگان و مردم آن باشد.

انتصاب افراد شايسته در پست هاي حساس

امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نيز در اين ديدار انتخاب دكتر جادري به عنوان استاندار هرمزگان را نور اميدي براي توسعه منطقه عنوان كرد و بيان داشت: از دولت تدبير و اميد انتظار داريم همانگونه كه در انتخاب استاندار دقت را فداي سرعت نكرد براي انتصاب افراد شايسته در پست هاي حساس نيز استاندار هرمزگان نهايت دقت نظر را داشته باشد.

شيخ عبدالرحيم خطيبي قشمي شعار اعتدال را منشا پرهيز از افراط و برقرار كننده عدالت دانست و افزود: اميدواريم با رويكرد دولت جديد شاهد برقراري هر چه بهتر عدالت در معناي واقعي كلمه باشيم.

وي خاطرنشان كرد: اعتماد با انتصاب دكتر جادري رنگ و بويي تازه گرفته و در بستر اين اعتماد مي توان تعامل و همكاري بيشتري براي آباداني منطقه داشته باشيم.

باور توانستن را در جوانان منطقه بيدار كنيد

امام جمعه اهل سنت شهرستان خمير با بيان اينكه در گذشته به علت تصورات اشتباه از نيروهاي بومي منطقه در مديريت شهرستان استفاده نشده است اذعان داشت: اين امر موجب شده تا جوانان ما انگيزه اي براي ادامه تحصيل و كار و تلاش نداشته باشند.

شيخ عبدالجليل قتالي افزود: بايد با بكارگيري جوانان مستعد شهرستان در ادارات باور توانستن را در آنها بيدار كرد و قطعا با اين كار شاهد بازگشت بسياري افراد از كشورهاي عربي به زادگاه خودشان خواهيم بود.

وي گفت: ايراني هرمزگاني اهل سنت بايد به اين باور برسد كه لياقت سازندگي جامعه خود را دارد و اعتقاد قلبي داريم با تغيير دولت و انتصاب دكتر جادري اين مهم در استان محقق مي شود و اگر در اين دولت نتوانيم به اين باور برسيم ديگر نبايد اميدي داشت.

هرمزگان به الگوي همبستگي تبديل شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان بستك نيز در اين ديدار جامعه اهل سنت هرمزگان را حامي هميشگي نظام عنوان كرد و افزود: اميدواريم با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد اين همدلي و وحدت افزايش يافته و هرمزگان به الگوي همبستگي در كشور تبديل شود.

شيخ محمد حسين يوسف نژاد يادآور شد: اهل سنت در صحنه هاي انقلاب همواره حضوري پررنگ داشته و اين همدلي سدي محكم در مقابل منافقين ساخته است كه هيچ كس نمي تواند آن را خراب كند.

شرايط براي بازگشت سرمايه داران بومي فراهم شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرلنگه نيز در اين ديدار خواستار فراهم نمودن شرايط لازم براي بازگشت سرمايه داران بومي شد و اظهار داشت: از دكتر جادري به عنوان نماينده عالي دولت تدبير و اميد مي خواهيم با حاكم نمودن تفكر اعتدال در استان شرايط را براي بازگشت سرمايه داران بومي فراهم كند.

شيخ محمد صديق بهجت خاطر نشان كرد: وقتي فضاي تفكر عمومي تغيير كند و امنيت سرمايه گذاري تضمين شود قطعا مي توانيم افرادي را كه سرمايه هاي خود را به كشور هاي عربي برده اند براي آباداني و سرمايه گذاري در منطقه متقاعد كنيم.

گمرك پارسيان (گاوبندي) احيا شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان پارسيان( گاوبندي) با بيان اينكه اين شهرستان در مسير سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان قرار دارد تصريح كرد: شرايط جغرافيايي منطقه موقعيت اقتصادي خوبي را فراهم نموده كه با احياي گمرك شهرستان مي توان از اين موقعيت استفاده نمود.

شيخ احمد خنجي افزود: گمرك اين شهرستان قدمتي صد ساله دارد اما مدت زيادي است كه تنها براي موارد صيادي مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي در ادامه با اشاره به تغيير نام شهرستان از گاوبندي به پارسيان گفت: اين تغيير نام با هدف الحاق پارسيان به فارسيان بود كه تقاضا داريم همان گاوبندي را به هرمزگان بازگردانيد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن