تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819715057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر جهان


ايسنا : رئيس‌جمهوري آلمان در واكنش به آنچه نقض حقوق بشر و آزار مخالفان در روسيه خوانده، در بازيهاي المپيك زمستاني سال ۲۰۱۴ ميلادي در سوچي روسيه شركت نمي‌كند.دفتر «يوآخيم گائوك»، رئيس‌جمهوري آلمان به دولت روسيه اطلاع داده است كه رئيس‌جمهوري آلمان در بازي‌هاي المپيك زمستاني كه فوريه سال ۲۰۱۴ ميلادي در شهر سوچي برگزار مي‌شود، شركت نمي‌كند.

حزب حاكم ونزوئلا در انتخابات محلي پيروزشد

ايسنا :حزب وابسته به دولت ونزوئلا موفق شد تا در انتخابات محلي اكثريت آراء را كسب كند. اين اتفاق باعث نااميدي و ياس مخالفان شده و به دولت اين كشور كمك كرد تا به فعاليت‌هاي خود ادامه دهد.كميسيون انتخابات ونزوئلا اعلام كرد، با شمارش آراي سه چهارم 337 حوزه راي‌گيري، حزب حاكم سوسياليست ونزوئلا و متحدانش در مجموع 2 / 49 درصد آراء را كسب كردند و ائتلاف مخالفان و شركاي آن 7 / 42 درصد را به دست آوردند.

دليل بركناري «شوهر عمه قدرتمند» رهبركره شمالي اعلام شد

ايسنا : كره شمالي اعلام كرد، بركناري شوهر عمه رهبر اين كشور به دليل «اقدامات جنايي» وي از جمله فساد، فحشا و قاچاق مواد مخدر صورت گرفته است.‌خبرگزاري رسمي كره شمالي پس از نشست حزب حاكم كارگران گزارش داد: «جانگ سونگ تائك، شوهر عمه كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي و همراهانش مرتكب اقدامات جنايي شده‌اند كه به حزب و انقلاب ما ضربه شديدي وارد كرده است. در اين نشست تصميم گرفته شد تا جانگ سونگ تائك از تمامي سمت‌هايش بركنار شده و از حزب حاكم كارگران نيز اخراج شود. كيم جونگ اون نيز در اين نشست شركت و رياست آن را به عهده داشت.

«ديپلمات‌هاي كلاهبردار» روس مجبوربه ترك ‌آمريكا شدند

ايسنا : يك روزنامه روسي گزارش داد11 ديپلمات اين كشور در آمريكا كه متهم به كلاهبرداري و سوءاستفاده از برنامه‌هاي مراقبت‌ پزشكي آمريكا هستند به زودي اين كشور را ترك مي‌كنند.دادستان‌هاي آمريكايي هفته گذشته مدعي شدند، دهها ديپلمات روسي و همسرانشان از سال 2004 تاكنون 1.5 ميليون دلار از نظام پزشكي آمريكا كلاهبرداري كرده‌اند.روزنامه كامرسانت روسيه اعلام كرد، از 49 متهم روس، 38 تن هنوز در سمت‌هاي متفاوت هستند.

انحلال خبرگزاري«ريانووستي» و راديو صداي روسيه

فارس : ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه حكم انحلال خبرگزاري ريانووستي كه يكي از بزرگترين خبرگزاري‌هاي روسيه محسوب مي‌شود را امضا كرد.به گفته كرملين، خبرگزاري ريانووستي كه شهرت جهاني دارد در خبرگزاري جهاني «روسيه سگودنيا» به معناي «روسيه امروز» ادغام مي‌شود و ادامه حيات آن به اين شكل خواهد بود.بر اساس بيانيه دولت مسكو، ايستگاه راديوي دولتي صداي روسيه نيز در اين خبرگزاري ادغام مي‌شود.

محدوديت برنامه‌هاي جاسوسي؛ خواست كارتل هاي فناوري جهان

فارس : شركت‌هاي بزرگ صنعت فناوري اطلاعات از «باراك اوباما» رئيس‌جمهوري و نمايندگان كنگره آمريكا خواستند دامنه برنامه‌هاي جاسوسي ،نظارت و پايش شهروندان محدود شود.در اين بيانيه كه گوگل، اپل و فيسبوك هم آن را امضا كرده‌اند، آمده است: مي‌دانيم كه دولت وظيفه دارد از شهروندان محافظت كند. اما افشاگري‌هاي تابستان امسال، نشان دهنده نياز مبرم به انجام اصلاحات در برنامه‌هاي نظارتي در سرتاسر جهان بود.

اختصاص ميلياردها يورو براي هزينه‌هاي نظامي

فارس : يك هفته‌نامه آلماني با اشاره به گزارش يك مركز تحقيقاتي از هزينه‌هاي ميلياردي كشورهاي اروپايي در زمينه تجهيز نظامي خبر داد.بر اساس اين گزارش، كشورهاي اروپايي در زمينه فن‌آوري نظامي با يكديگر همكاري نمي‌كنند و همين باعث مي‌شود كه هزينه‌هاي نظامي براي ماليات‌دهندگان گران تمام شود.

مردم فرانسه: اولاند فردي ضعيف است

فارس : نتيجه يك نظرسنجي در فرانسه نشان مي‌دهد كه بيشتر مردم اين كشور معتقدند كه رئيس‌جمهوري كشورشان شخصي ضعيف است. بنابر نتيجه نظرسنجي كه موسسه «فوكس» انجام داده است، «فرانسوا اولاند» رئيس‌جمهور فرانسه از ديد بسياري از مردم اين كشور شخص ضعيف و مغرض است. بر اساس اين نظرسنجي تقريبا 47 درصد فرانسوي‌ها معتقدند كه وي كارهايي را كه انجام داده است به ياد نمي‌آورد.53درصد از پرسش شوندگان نيز مي‌گويند كه از زمان انتخابات در ماه مي 2012، عملكرد رئيس‌جمهور را ناعادلانه مي‌دانند.

اعلام آتش‌بس موقت توسط شورشيان كلمبيا

ايسنا : شورشيان كلمبيا با اعلام آتش‌بس يك‌جانبه يك ماهه، از مقام‌هاي دولت اين كشور خواستند آن‌ها نيز آتش بس يك‌جانبه اعلام و اجرا كنند.شورشيان نيروهاي مسلح انقلابي كلمبيا (فارك) اين درخواست را پس از انفجار اخير كه مسئوليت آن به چريك‌هاي اين گروه نسبت داده شده است، مطرح كردند. اين اتهام از سوي مقامات كلمبيا به گروه فارك در حالي مطرح شده است كه نمايندگان اين گروه در مذاكرات صلح با دولت بوگوتا به سر مي‌برند.

اعتصاب و تظاهرات سراسري كشاورزان عليه دولت ايتاليا

ايرنا: اعتصاب، تظاهرات و تجمع هاي اعتراضي كشاورزان عليه دولت و مسئولان سياسي در ايتاليا، اين كشور را نيمه فلج كرد.اتحاديه كشاورزي ايتاليا موسوم به «فوركوني » (چنگك) در سراسر كشور با شعار «ايتاليا را متوقف مي كنيم» دست به اعتصاب، تظاهرات و تجمع هاي اعتراضي عليه سياست هاي اقتصادي دولت زد. وزارت كشور ايتاليا نيز براي جلوگيري از هرج و مرج و خطر نفوذ عناصر افراطي و مافيايي در حالت آماده باش به سر مي برد.

اذعان رژيم صهيونيستي به 10برابرشدن توان موشكي حزب‌الله

ايسنا : يك افسر ارشد رژيم صهيونيستي اذعان كرد، توانايي حزب‌الله براي شليك موشك در مقايسه با 10 سال قبل 10 برابر شده است.يكي از افسران ارشد رژيم صهيونيستي تصريح كرد: در سال 2006 حزب الله حدود 500 موشك با كلاهك‌هاي انفجاري به وزن 350 كيلوگرم در اختيار داشت، اما در حال حاضر و براساس برآوردهاي ارتش اسرائيل، حدود 5000 موشك با كلاهك‌هاي انفجاري به وزن 750 تا 1000 كيلوگرم در اختيار دارد.

«اسنودن» به سئوالات نمايندگان پارلمان اروپا پاسخ مي دهد

ايرنا:« ادوارد اسنودن»، كارمند سابق آژانس امنيت ملي آمريكا به سئوالات نمايندگان مجلس اروپا پاسخ مي دهد.راديو دولتي صداي روسيه اعلام كرد: پاسخ هاي اسنودن به سئوالات نمايندگان مجلس اروپا در يك نوار ويدئويي از پيش ضبط شده و در اجلاس پارلمان اروپا در روز 18 ماه دسامبر (27آذرماه جاري) پخش خواهد شد. اسنودن از ماه ژوئن در مسكو به سر مي برد و دولت روسيه در ماه سپتامبر گذشته به وي پناهندگي سياسي يك ساله داد.

ادامه ناآرامي‌ها در مناطق كردنشين تركيه

ايرنا: پنج تن از نيروهاي پليس دياربكر بر اثر پرتاب بمب‌هاي كوچك دست ساز مجروح شدند و يكي از بانك‌هاي بزرگ يوكسك اُوا به طور كامل به آتش كشيده شد.به دنبال آن كه در ناآرامي‌هاي چند روز اخير در شهر يوكسك اُواي استان هاكاري دو جوان كُرد به دست نيروهاي پليس تركيه كشته شدند، موجي از ناآرامي در چند شهر كردنشين شكل گرفت.

تأكيد وزير دفاع آمريكا بر همكاري دفاعي- امنيتي با پاكستان

ايرنا: «چاك هيگل»، وزير دفاع آمريكا تأكيد كرد كه واشنگتن خواهان ادامه روابط دفاعي و امنيتي پايدار و طولاني مدت با اسلام‌آباد است.هيگل پس ازسفر به كابل براي ديداربا«نواز شريف» ، نخست‌وزير و ژنرال «راحيل شريف»، فرمانده ارتش پاكستان وارد اسلام آباد شد.

فرانسه خلع سلاح شورشيان آفريقاي مركزي را آغازكرد

مهر: « ژان ايو لودريان»، وزير دفاع فرانسه از آغاز روند خلع سلاح گروه‌هاي مسلح در جمهوري آفريقاي مركزي خبر داد. وي با تأكيد بر اين كه دوران فرار از مجازات در آفريقاي مركزي به پايان رسيده است، اظهار داشت، نيروهاي فرانسوي سرگرم گشت‌زني در شهرها و مناطق جنگلي اين كشور هستند.

14 كشته در موج تازه حملات تروريستي عراق

مهر: رسانه‌هاي عراقي از وقوع چندين انفجار در مناطق مختلف عراق و كشته و زخمي شدن ده‌ها تن در اين انفجارها خبر دادند.در انفجار خودرويي در ناحيه «بهور» در استان دياله عراق، 10 تن كشته و 22 تن ديگر زخمي شدند. همچنين بمبي در هنگام عبور خودرويي كه سرنشينان آن چهار تن از اعضاي شوراي بيداري بودند، منفجر شد كه بر اثر اين انفجار دو تن از آنها كشته و دو تن ديگر زخمي شدند.در انفجار بمبي در نزديكي مركز هواشناسي در جنوب كركوك نيز يك غيرنظامي كشته و يك تن ديگر زخمي شد .در همين راستا، يك منبع امنيتي عراق نيز اعلام كرد كه افراد مسلح ناشناس به سمت يكي از نيروهاي پليس در غرب موصل واقع در شمال عراق آتش گشوده و وي را به قتل رساندند.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن