تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805620590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق روسيه و آمريكا درباره كشورهاي شركت كننده در «ژنو 2»


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: توافق روسيه و آمريكا درباره كشورهاي شركت كننده در «ژنو 2»
سرويس خارجي: روسيه و آمريكا بر سر ليست كشورهايي كه به كنفرانس ژنو2 براي حل بحران سوريه دعوت مي‌شوند به توافق رسيدند و فقط تفاهم در مورد حضور ايران و عربستان باقي مانده است. منابع ديپلماتيك آگاه اعلام كردند مسئولان روسي و آمريكايي درباره متن دعوت نامه كنفرانس ژنو 2 با يكديگر توافق كردند و اين دعوتنامه با عنوان «مبارزه با تروريسم» به كشورهاي شركت‌كننده ارسال مي‌شود. در نخستين روز برگزاري نشست ژنو هيات‌هايي از 30 كشور مشاركت مي‌كنند اما در روز دوم در اين نشست‌ها دو هيات سوري و همچنان اخضرابراهيمي، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه حضور خواهند داشت و هر هيات متشكل از 9 الي 15 عضو خواهد بود.

با وجود اين كه تركيب و ساختار كلي مخالفان هنوز قطعي و مشخص نشده، اما اين مساله قطعي شده كه هر گروه مخالفي به جز جبهه النصره و گروه دولت اسلامي عراق و شام (دو گروه وابسته به القاعده) دست كم دو نماينده اعزام مي‌كنند. همچنين علاوه بر دو هيات رسمي، كميته‌هاي فني در اتاق مجاورحضور خواهند داشت و هر يك از هيات‌ها مشاوران خود را انتخاب خواهد كرد. براساس اطلاعات به دست آمده، فهرست كشورهاي شركت‌كننده در اين نشست تقريبا كامل شده و تنها تفاهم در خصوص مشاركت ايران و عربستان باقي مانده است و احتمال مشاركت اين دو كشور بالاست. آنچه مشخص است اين كه كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت و همچنين كشورهاي همسايه سوريه همچون لبنان و اردن در اين نشست مشاركت خواهند كرد.

شورهايي همچون قطر، تركيه، عراق، مصر، الجزاير، عمان، امارات، اسپانيا و اندونزي كه در نشست ژنو1 مشاركت كردند، در ژنو 2 نيز حضور به عمل خواهند آورد. از مجمع اقتصادي بريكس نيز هند، برزيل و آفريقاي جنوبي و از سازمان‌ها نيز اتحاديه اروپا و اتحاديه عرب در اين نشست حضور خواهند داشت. در اين حال وزارت خارجه روسيه با صدور بيانيه اي اعلام كرد: مسكو بر مشاركت ايران در كنفرانس ژنو 2 تاكيد دارد. در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: روسيه خواستار حضور كشورهاي بانفوذ منطقه از جمله ايران در كنفرانس ژنو 2 است. وزارت خارجه روسيه تاكيد كرد كه مواضع مسكو و تهران درباره بحران سوريه تا حد زيادي با يكديگر تطابق دارد. از طرفي وزير اطلاع‌رساني سوريه خطاب به گروه‌هاي تروريستي مسلح و كشورهاي حامي اين گروه‌ها از جمله قطر و تركيه اعلام كرد: چيزي را كه با زور و اقدامات تروريستي نتوانستيد به دست آوريد، با مذاكرات به دست نخواهيد آورد. عمران الزعبي افزود: دولت سوريه براي واگذاري قدرت به اخوان المسلمين يا نمايندگان قطر، تركيه، عربستان، آمريكا و اسرائيل و طرف‌هاي ديگر به ژنو نمي‌رود و بايد بگويم اين گروه‌ها به چيزهايي كه از طريق اقدامات تروريستي، خودروهاي بمب‌گذاري شده و آواره كردن مردم سوريه دست نيافتند، با مذاكره نيز دست نخواهند يافت. در تحولي ديگر «رياض حجاب» نخست‌وزير فراري دولت سوريه خواهان پناهندگي سياسي به آلمان شد. وي كه پيشتر به اردن گريخته بود، اواسط ماه ميلادي گذشته به آلمان رفت و درخواست پناهندگي سياسي خود را به دفتر مهاجرت و پناهندگي اين كشور ارائه داد.

نگراني از نزديكي ايران و آمريكا

رئيس ائتلاف معارضان سوريه اعلام كرد معارضان خارج نشين سوريه از نزديكي روابط ايران و آمريكا و احتمال حمايت مالي از حكومت سوريه نگران هستند. احمد الجربا گفت: بهبود روابط ايران و آمريكا ممكن است به آزاد شدن بخشي از دارايي‌هاي ايران در بانك‌هاي جهاني منجر شود و در صورت آزاد شدن اين اموال بلوكه شده، ايران ممكن است حمايت مالي خود از حكومت سوريه را افزايش دهد كه منجر به پيچيده تر شدن مسئله خواهد شد. وي تأكيد كرد كه نگراني خود را نسبت به اين مسئله به مقامات كشورهاي عربي و طرف‌هاي بين المللي منتقل كرده است. رئيس ائتلاف مخالفان سوريه همچنين با اشاره به سفر قريب‌الوقوعش به روسيه گفت: مي‌روم كه مسئولان مسكو را قانع كنم منافعشان با نظام بشار اسد محقق نمي‌شود. الجربا تاكيد كرد: مسئولان روسيه از من براي سفر به مسكو دعوت به عمل آورده اند و من نيز تصميم دارم اين دعوت را قبول كنم تا مسكو را قانع كنم كه منافع اين كشور با حمايت از ملت سوريه و نه نظام بشار اسد تحقق مي‌يابد. در اين حال امير كويت با تاكيد بر اين كه كشورش همواره در كنار مردم سوريه مي‌ايستد اعلام كرد: بحران سوريه در راس اولويت‌هاي نشست كشورهاي اهدا كننده در كويت خواهد بود. صباح الاحمد الجابر الصباح در ديدار با احمد الجربا، گفت بحران سوريه در راس اولويت‌هاي كنفرانس كشورهاي اهدا كننده كه قرار است ظرف ماه آتي ميلادي در كويت برگزار شود، قرار دارد.

جواب دندان شكن به «بندر»

يك منبع آگاه از طرح جديد رئيس سازمان اطلاعات عربستان به مسئولان روسيه در خصوص سوريه خبر داد و اعلام كرد مسكو با ارائه دلايل محكم اين طرح را رد كرد. وي گفت: بندربن سلطان، رئيس سازمان اطلاعات عربستان در سفر اخيرش به مسكو طرحي را در خصوص دولت انتقالي سوريه و منافع روسيه در سوريه با خود به كاخ كرملين برد. به گفته اين منبع، در طرح بندر بن سلطان كه آن را به ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه ارائه كرد پيشنهاد شد كه رياض در كنفرانس ژنو 2 با ادامه حضور بشار اسد در قدرت در دوره انتقالي با اين شرط كه اختيارات رئيس‌جمهور به دولت انتقالي منتقل شود موافقت مي‌كند و بر اين اساس دولت انتقالي كه از تمامي گروه‌ها و احزاب مخالف تشكيل مي‌شود توسط يكي از مخالفان اداره خواهد شد اما روسيه با طرح دلايل زير پيشنهاد عربستان را رد كرد:

1.ارتش نظام سوريه پيروزي‌هاي زياد و مهمي را به دست آورده و اين در حالي است كه تروريست‌هايي كه از سوي عربستان،‌ قطر و تركيه حمايت مي‌شوند با شكست‌هاي سختي مواجه شده‌اند.

2.گروه‌هاي مسلح مخالف كه از سوي عربستان حمايت مي‌شوند هيچ ارتباطي با نيروهاي مخالف دموكراتيك ندارند بلكه عربستان براي از بين بردن اين گروههاي مخالف كه از راه‌هاي مسالمت‌آميز سعي در حل بحران كشور دارند، تلاش مي‌كند.

3.گروه‌هاي مسلح كه عربستان از آنها با عنوان مخالف ياد مي‌كند از نظر روسيه گروه‌هاي تروريستي هستند.

4.روسيه و سوريه هيچ نيازي به پول و حمايت مالي عربستان براي بازسازي سوريه ندارند و همپيمانان سوريه توانايي‌هاي تكنولوژيك و مالي كافي براي بازسازي سوريه را در اختيار دارند.

5.روسيه و آمريكا همچنان در خصوص اوضاع سوريه و خاورميانه تفاهم و موضع ثابتي دارند و طرف ‌آمريكايي نيز با مسكو در اين مساله كه تروريسم تكفيري خطري براي امنيت ملي اين كشور، روسيه و تمامي جهان است، هم عقيده است.

6. اروپا به موضع آمريكا بسيار نزديك شده و از بازگشت كساني كه به جنگ سوريه مي‌روند به كشورهاي خود نگران است.

7. عربستان بايد سياست خود را تغيير داده و از برانگيختن تنش‌هاي مذهبي و حمايت از تروريسم خودداري كند چرا كه تروريسم سلاحي دو لبه است كه اثر يك لبه آن متوجه خود عربستان و وخيم كردن اوضاع اين كشور است.

8. مادامي كه ملت عربستان از سركوب آزادي‌هاي سياسي، ديني و رسانه‌اي رنج مي‌برد و جايگاه زن و حقوق وي در كشور شما بسيار پايين است، رياض اين اجازه را ندارد كه در موضع حاميان تغيير نظام‌ و احترام به حقوق ملت‌ها قرار گيرد.

منبع يادشده افزود: خلاصه واكنش روسيه به طرح بندر بن سلطان اين بود كه عربستان كشوري نمونه‌ در دموكراسي نيست چرا كه از تروريسم حمايت و فكر مي‌كند به اين طريق مي‌تواند كشور خود را حفظ كند، لذا رياض تا زمان برگزاري ژنو 2 فرصت دارد اقداماتي مثبت اتخاذ كرده و به حمايت مالي، نظامي و سياسي خود از تروريست‌ها پايان دهد و بشار اسد را به عنوان رئيس‌جمهوري سوريه به رسميت بشناسد. دراين حال «برنار اسكاوارسيني» رئيس سابق سرويس اطلاعاتي فرانسه يك سال و نيم پس از ترك اين سمت، در كتابي كه جديدا منتشر شده درباره بندر بن سلطان نوشت: بندر بن سلطان در عرصه حمايت از گروههاي مسلح (به اصطلاح جهادي) در بحرانهاي افغانستان تا سوريه و لبنان و حتي مصر و شمال آفريقا نقش آفريني مي كند.

ادامه درگيري تروريست ها

منطقه «بنش» واقع در ريف ادلب شاهد درگيري‌هاي گسترده‌اي بين گروه‌هاي مسلح وابسته به جبهه النصره و گروه‌ مسلح موسوم به ارتش آزاد سوريه بود. در جريان اين درگيري‌ها شماري از عناصر دو طرف كشته و ده‌ها نفر نيز زخمي شدند. خبر ديگر اينكه ارتش عراق عمليات بزرگي را براي تعقيب گروههاي تروريستي در مرز با سوريه آغاز كرده است. درتحولي ديگر يك مقام امنيتي لبنان گفت يكي ديگر از فرماندهان حزب‌الله لبنان در سوريه به شهادت رسيد. از اين فرمانده با نام «علي الحسين بزي» اسم برده شده است. وي در نبردهاي ميداني با تروريست هاي سوري در منطقه «النبُك» دمشق شهيد شد. از سويي ارتش سوريه در ادامه پيشروي‌هاي خود كنترل مسير بين‌المللي حمص - دمشق را به دست گرفت.

كذب ادعاي حمله شيميايي

سيمور هرش، خبرنگار معروف آمريكايي فاش ساخت كه دولت آمريكا با مردم اين كشور صادق نبوده است و اتهامي كه عليه حكومت سوريه درخصوص حمله با گاز سارين مطرح شده، دروغ است. جان كري، وزير امور خارجه آمريكا ادعا كرد اين كشور مداركي دارد كه نشان مي‌دهد حمله چند ماه قبل با گاز اعصاب در حومه دمشق به دستور اسد رخ داد. سيمور هرش اعلام كرد دولت آمريكا اطلاعاتي دستچين شده را به مردم ارائه داده است. وي در اين زمينه به مكالمات با ماموران اطلاعاتي و مقامات ارتش اشاره كرد. به گفته هرش يك مقام اطلاعاتي سابق گفته است دولت اوباما اطلاعات موجود را در زمينه ترتيب و زمان دستكاري كرده تا رئيس جمهور بتواند به همراه مشاورانش اطلاعاتي را كه چند روز پيش از حمله شيميايي به دست آمده به گونه‌اي جلوه دهد كه اين اطلاعات به صورت همزمان دريافت و تحليل شده‌اند. به گفته هرش اين تحريف، وي را به ياد حادثه خليج تونكين در سال 1964 انداخته كه در آن زمان دولت جانسون ترتيب رهگيري‌هاي آژانس امنيت ملي آمريكا را دستكاري كرد تا يكي از بمباران‌هاي اوليه در شمال ويتنام را توجيه كند. سيمور هرش افزود: دولت آمريكا اطلاعات مربوط به گروه تروريستي جبهه النصرة را پنهان كرد.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن