تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814211671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تلاش پژوهشگران شيمي دانشگاه اروميه؛ ساخت پليمر جاذب آرسنيك در دانشگاه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: با تلاش پژوهشگران شيمي دانشگاه اروميه؛ ساخت پليمر جاذب آرسنيك در دانشگاه اروميه
پژوهشگران دانشگاه اروميه، پس از چهار سال تلاش مداوم، موفق شدند پليمر ( پلي استايرن-آلترناتيو-مالئيك انيدريد) را اصلاح كنند.


به گزارش خبرگزاري برنا از اروميه؛ پژوهشگران دانشگاه اروميه به منظور دستيابي به تهيه پليمرهاي سه بعدي عامل‌دار با قابليت جذب يون‌هاي فلزي سنگين، پس از چهار سال تلاش مداوم در تابستان 92‏ موفق شدند پليمر پلي (استايرن-آلترناتيو-مالئيك انيدريد) را اصلاح كنند.

دانشيار شيمي پليمر ‏دانشگاه اروميه و يكي از مجريان اين طرح گفت: در اين طرح ابتدا رزين عاملدار پلي (استايرن-آلترناتيو-مالئيك انيدريد) اصلاح ‏شده با 3-آمينوبنزوئيك اسيد سنتز شده و سپس اين رزين به منظور تهيه نانوذرات سه بعدي كي‌ليت‌كننده با 1و2 دي آمينو اتان و يا 1و3 دي آمينو پروپان در حضور امواج التراسونيك تحت واكنش شيميايي ‏قرار گرفته است.

پيمان نجفي مقدم: اين كار تحقيقاتي كه منجر به تهيه پليمري از نوع رزين سه بعدي عاملدار با قابليت جذب فلزات سنگين از محيط‌هاي ‏آبي براي نخستين بار درجهان شده است، در مورد فلزات انتخاب شده كاملا عملكرد كميتي داشت.

وي گفت: نتايج بررسي‌ها نشان داده است كه رزين‌هاي تهيه شده از قابليت بسيار خوبي در حذف فلزات سنگين وسمي مانند آهن، مس، روي و پالاديوم ‏از محيط‌هاي آبي برخوردارند.

همچنين اين پليمرها در صنايع تصفيه آب و فاضلاب‌هاي صنعتي و بخش شيلات كاربرد دارند.

قيمت پائين در مقايسه با روشهاي ديگر، ساده بودن، استفاده از مواد اوليه داخلي از ويژگيهاي پليمر ساخته شده در دانشگاه اروميه به شمار مي رود.

‏همچنين دكتر نجفي مقدم در پايان خاطرنشان ساخت: در ادامه ساخت انواع اين پليمرها، درصدد ساخت پليمري هستيم كه توانايي جذب آرسنيك را از آبهاي سطحي داشته باشد.

وي تصريح نمود: آرسنيك يكي از فلزات سنگين است كه حذف آن بسيار با اهميت بوده و تاكنون روشي براي حذف آن با استفاده از رزين ها به دست نيامده است و ما اميدوار هستيم با تجهيز آزمايشگاه هاي شيمي دانشگاه اروميه با تجهيزات مرتبط با پليمر، گام هاي بعدي جهت ساخت اين نوع پليمر را سريع تر طي كنيم.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن