تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819825838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشي از تغيير روش‌هاي مافياي مواد مخدر«پارتي‌هاي‌ شبانه» محفلي براي يارگيري سوداگران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارشي از تغيير روش‌هاي مافياي مواد مخدر«پارتي‌هاي‌ شبانه» محفلي براي يارگيري سوداگران
برپايي محافل و به قول معروف پارتي‌هاي شبانه شگرد تازه‌اي است كه با وسوسه كردن جوانان و استفاده از قرص‌هاي محرك، بابي را براي استفاده و گرفتاري جوانان در دام اعتياد باز كرده است.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: در ماه‌هاي گذشته شاهد انتشار اخباري مبني بر روش‌ها و شگرد‌هاي تازه‌اي براي اغفال جوانان و شكار آنان توسط سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر هستيم، اخباري كه به صورت يك روز در ميان فضاي رسانه‌اي كشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد و هر بار با معرفي شگردي تازه خانواده‌ها را نسبت به خطرات اين بلاي خانمانسوز آگاه مي‌كند. آنچه در ميان اخبار گوناگون حوزه مبارزه با مواد مخدر به چشم مي‌خورد استفاده سوداگران مرگ از روش‌هاي تازه تبليغي است كه به صورت هنرمندانه و برنامه‌ريزي‌شده به‌خوبي نشان مي‌دهد كه گروه‌هاي تهيه و توزيع مواد مخدر براي جذب و عضوگيري از بين جوانان بيكار نبوده و هر بار با شكل و شمايل تازه‌اي وارد ميدان مي‌شوند. اين در حالي است كه روزگذشته - چهارشنبه- رئيس‌پليس امنيت اخلاقي پارتي‌هاي خاص را محافلي براي گرايش افراد به اعتياد معرفي كرد، خبري كه به‌خوبي مويد اين موضوع است كه سوداگران در حال تغيير تاكتيك و دستيابي به شيوه‌هاي تازه هستند. سرهنگ مسعود زاهديان رئيس‌پليس امنيت اخلاقي در دومين جلسه كميته زنان و خانواده‌هاي آسيب‌پذير ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام اين خبر گفت: علاوه بر جمعيت درگير اعتياد، ما در جامعه با دانشجويان و دانش‌آموزاني روبه‌رو هستيم كه امروز معتاد نيستند اما در مجالس و پارتي‌هايي شركت مي‌كنند كه آسيب‌پذيرند و ممكن است فرد را به سمت اعتياد سوق دهند.

* در پارتي‌هاي شبانه چه خبر است؟

برپايي محافل و به قول معروف پارتي‌هاي شبانه شگرد تازه‌اي است كه با وسوسه كردن جوانان و استفاده از قرص‌هاي محرك، بابي را براي استفاده و گرفتاري جوانان در دام اعتياد باز كرده است.

* جوانان چگونه جذب پارتي‌ها مي‌شوند؟

همزمان با دستگيري تعدادي از سرشاخه‌هاي اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر در كشور توسط سازمان‌هاي انتظامي و امنيتي، شواهد موجود نشان مي‌دهد كه باند‌هاي اعتياد و مافياي خطرناك سوداگران مرگ، پس از افشاي روش‌هاي گذشته و آگاهي جامعه از شگرد‌هاي عضوگيري، اين‌بار با تغيير تاكتيك محسوس خود براي عضو‌گيري از بين جوانان به برگزاري محافل و مراسمي‌ گرايش پيدا كرده‌اند كه در اين مجالس جوانان زيادي حضور دارند. در حقيقت در پارتي‌هاي شبانه به بهانه جشن و پايكوبي يا يك ميهماني مختلط دوستانه، در ابتدا جوان به بهانه شادي و پايكوبي در اينگونه مجالس ظاهر مي‌شود اما پس از مدتي سوداگران مرگ تلاش مي‌كنند تا با سوءاستفاده از روابط دوستي با جوانان سالم، در حقيقت آنها را پرزنت كرده و به تدريج با مصرف مواد مخدر صنعتي آنها را آلوده و وابسته به خود كنند.

* هوشمندانه عمل مي‌كنند

اين موضوع روش تازه‌اي است كه به دنبال شگردهاي موزيانه و هوشمندانه قبلي مانند استفاده از شيشه براي لاغري و زيبايي خانم‌ها يا استفاده از مواد مخدر براي كاهش وزن و افزايش روحيه پرخاشگري در ورزشكاران، ايجاد شادابي به عنوان جديدترين تاكتيك فروشندگان اين مواد افيوني براي به دام انداختن جوانان استفاده مي‌شود. اعتياد موضوع مهم و پيچيده‌اي است كه همواره مورد توجه بيشتر كارشناسان اجتماعي و جامعه‌شناسان بوده و از طرف ديگر همه خانواده‌ها هم به نوعي از اين تهديد واهمه داشته و به نظر مي‌رسد در اين باره نبايد از سوداگران عقب ماند بلكه بايد با دانستن تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي نوين سعي در خنثي‌سازي نقشه‌هاي شوم اين افراد داشت.

* عرصه فضاي مجازي براي عرضه مواد مخدر

اما روي ديگر اين ماجرا فراهم آمدن گستره بيكران فضاي مجازي براي سوءاستفاده قاچاقچيان و خرده‌فروشان مواد مخدر است كه به‌راحتي در اين عرصه به عرضه مواد مخدر و افيوني پرداخته و با پوشش قرص‌هاي لاغري و مانند آن آزادانه به تبليغ چنين محصولاتي مي‌پردازند. موضوعي كه درباره عطاري‌ها و برخي داروهاي لاغري و ترك اعتياد در اين مغازه‌ها هم عنوان شد. چندي پيش هم محمدرضا قديرزاده، رئيس گروه مطالعات سازمان پزشكي قانوني مساله داروهاي عطاري‌ها را تاييد كرد و افزود: بيشتر داروهايي كه به عنوان ترك اعتياد گياهي در عطاري‌ها فروخته مي‌شود، داراي داروهاي شيميايي و اعتيادآور است و برخي از بيماران معتاد نيز مي‌گويند از اين عطاري‌ها، مواد مخدر تهيه مي‌كنند.

* «پارتي‌هاي شبانه» محفلي براي يارگيري سوداگران

در همين باره مسعود حاجي‌رسولي، عضو هيات علمي دانشگاه و پژوهشگر حوزه اعتياد به «وطن امروز» مي‌گويد: باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر با زيركي خاصي در كمين جوانان هستند و هر بار با روشي تازه و تاكتيكي جديد به شكار جوانان، دانشجويان يا زنان جامعه مي‌روند. به گفته حاجي‌رسولي، پيش از اين به بهانه لاغري و تناسب اندام و حتي زيبايي شاهد فروش مواد مخدر از نوع صنعتي به خانم‌ها بوديم كه متاسفانه اين موضوع به نسبت شايع شده به طوري كه طبق آمار در سال86 تنها 4درصد جمعيت معتادان را خانم‌ها تشكيل مي‌دادند كه اين آمار با رشد 5درصدي در سال 90 به 9 درصد رسيد و در حال حاضر درصد پاييني از اين جمعيت مواد مخدر واقعي مانند ترياك و هروئين مصرف مي‌كنند و بيشتر آنان به مواد مخدر صنعتي مانند شيشه اعتياد دارند. حاجي‌رسولي درباره مصرف بالاي مواد مخدر شيشه بين زنان مي‌افزايد: در حال حاضر خيلي از خانم‌هاي جوان با انگيزه كاهش وزن و لاغري مصرف شيشه را آغاز كرده‌ و با اصرار بر اين باور غلط به جايي رسيده‌اند كه به اين ماده اعتياد پيدا كرده‌اند.

* دانشجويان و ورزشكاران مواظب باشند

وي ضمن ابراز تاسف از اعتياد دانشجويان خاطرنشان كرد: برخي دانشجويان هم با انگيزه افزايش تمركز يا بيدارماندن شبانه به مصرف قرص‌هايي روي آورده‌اند كه زمينه‌هاي آمفتاميني دارند و در اين دام گرفتار شده‌اند. همچنين وي از ورزشكاراني خبر داد كه به بهانه كاهش وزن يا افزايش حالت پرخاشگرانه در رويارويي با حريف، معتاد به مصرف شيشه شده‌اند.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن