تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820314333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راي كميته استيناف خلاف قانون بود/ اين حكم نبايد رسانه اي مي‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: راي كميته استيناف خلاف قانون بود/ اين حكم نبايد رسانه اي مي‌شد
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت:اجازه مي دادند ارگانهاي رسمي راي مي دادند بعد من را محروم مي كردند و معتقدم كه راي كميته استيناف خلاف قانون بود.
به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران ؛ علي دايي پس از رأي كميته استيناف فدراسيون فوتبال مبني بر دو جلسه محروميت و هفت ميليون تومان جريمه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقعاً براي من جاي سؤالات زيادي است اما مي‌دانم كه چرا اين اتفاقات افتاده است.

متأسفم كه در فوتبال و ورزش چنين اتفاقاتي را شاهديم و متأسفم كه چنين اتفاقاتي را مي‌بينيم. به نظرم هميشه بي‌قانوني را ترويج مي‌دهند و اگر قانون وجود دارد بايد براي همه باشد نه براي يك نفر.

دايي افزود: ما نبايد فقط به دنبال يك قانون من درآوردي باشيم و فقط اين قانون براي علي دايي باشد اگر من مصاحبه‌اي انجام دادم شما اجازه بدهيد تا همه چيز آن مشخص و كارهايش انجام شود و سپس درباره پرونده نظر بدهيد. هنوز پرونده‌ها را بررسي نكرده و نظرات را گوش نكرده‌اند. كساني كه پيگير اين ماجرا هستند در حال بررسي ماجراها هستند اما آقايان حكم صادر مي‌كنند.

دايي ادامه داد: چرا نمي‌گذاريد به نتيجه نهايي برخي ارگان‌ها برسيد و سپس درباره همه چيز قضاوت كنيد و راجع به همه مسائل حرف بزنيد.

من گفتم آقايان قانون فقط نمي‌تواند براي علي دايي باشد اگر قرار باشد قانون اجرا شود من بدون اينكه بخواهم اسمي بياورم به همكاران عزيز خودم اشاره مي‌كنم و حتي برخي مديرعاملان محترم و حتي سرپرستان مصاحبه‌هايي انجام داده‌اند كه بدون آنكه اسم آنها را بياورم من بخشي از آنها را مي‌خوانم تا خودتان درباره همه چيز قضاوت كنيد.

دايي تأكيد كرد: آقايان گفته‌اند «داوران با سوت تيم ما را زيرورو كردند و يا قهرماني به سمت پرسپوليس غش كرده بود، داوران بازيكن جابه‌جا مي‌كنند،با يك جفت كفش بازي را در مي‌آورند،اتفاقات داوري بازي با پرسپوليس عمدي بود، حق‌وردي راه قهرماني را مي‌رود، يك جفت كفش گرفتند عليه ما سوت زدند،آقاي اصفهانيان مي‌دانيد داورانتان بازيكن سفارش مي‌كنند،فغاني بازي را براي سپاهان درآورد» اينها حرف‌هايي است كه برخي از دوستان زده‌اند و اگر اين حرف‌ها را با حرف من بخواهيد كه گفتم قهرماني به سمت سپاهان غش كرد، مقايسه كنيد به چه چيزي مي‌رسيد؟ من از شما مي‌خواهم اين حرف‌ها را با حرف من مقايسه كنيد.

جمله عمدي سوت زدن بدتر است يا اينكه با يك جفت كفش داوران را مي‌خرند و نتايج جابه‌جا مي‌شود و هزار حرف ديگر كه گفته‌اند؟ وي تاكيد كرد:چرا تا الآن واكنشي نسبت به اين حرف‌ها نداشته‌ايد.

آقايان محترم كميته استيناف شما انواع و اقسام رأي‌هاي عجيب را براي من داديد و من هم به خاطر آرامش فوتبال و پرسپوليس سكوت كردم اما شما نمي‌توانيد به هيچ عنوان سليقه‌اي عمل كنيد شما در پرونده‌اي كه اگر بخواهيد من آن را رسانه‌اي مي‌كنم و به همه نشان مي‌دهم علي دايي را محكوم مي‌كنيد اما مربي ديگر را كاري با آن ندارند و تازه تخلف در تخلف مي‌كنند.

وي يادآور شد: زماني كه قانون سقف قرارداد بود آقايان راي مي‌دهند كه سقف قرارداد را رعايت نكردند و خودشان رأي يك ميليارد و دويست‌ميليون توماني مي‌دهند و سپس سريع از سازمان ليگ مبلغي بالغ بر 160 الي180ميليون را واريز مي‌كنند و به آقايان مي‌دهند. شما تخلف در تخلف مي‌‌كنيد.

رأي و تخلف را كسي كرده و به آن از حساب سازمان ليگ پول مي‌دهيد مگر سقف قرارداد نداشتيم. كدام مربي مي‌توانست اينطور قرارداد ببندد و شما هم اينطور رسيدگي مي‌كنيد. بعد از آن شما اگر رأي خوب داده‌ايد و درست عمل كرديد چرا پاي سازمان بازرسي وسط مي‌آيد شما سريع رأي را بر مي‌گردانيد وعوض مي‌كنيد در حاليكه در اين مدت خيلي راجع به اينجانب رأي‌هاي عجيب و غريب داده‌ايد.

بايد به عرض شما برسانم راجع به اين موضوع و پرونده جديد من تجديد نظرخواه بودم. سرمربي قرمزپوشان پس از اشاره به رأي جديد گفت: من به كميته استيناف از طريق وكيلم خواستار تجديدنظرخواهي شدم و به نظرم اينجا بايد از اين عزيزان تشكر كنم كه كاري كردند كه من بيشتر در خصوص برخي مسائل مطالعه كنم و از دوستان حقوق‌دانم و دوستان خوب و قاضيان مجرب يكسري مسائل را بپرسم و خدا را شكر اطلاعات حقوقي من هم در اين مدت بالا برود.

دايي افزود: موقعي كه تجديدنظرخواه بودم طبق آئين‌ دادرسي كيفري ايران به هيچ عنوان آقايان نمي‌توانند رأي من را تشديد كنند، اين اصلاً در حوزه آقايان نيست.

باشگاه سپاهان در رابطه با من شكايتي داشته سپس كميته انضباطي من را 7ميليون تومان جريمه كرد.

من «تجديدنظرخواه» بودم نه باشگاه سپاهان. آقايان محترم موقعي كه علي دايي تجديدنظرخواه است من مدارك را دارم طبق ماده 258 كه بايد البته اين موضوع را چون يادم رفته و ماده‌اش خاطرم نيست ما مي‌آييم علي دايي را تشديد مجازات مي‌كنيم مگر شما مي‌توانيد و براي خودتان قانون تصويب و تصميم‌گيري كنيد؟

وي افزود: تجديدنظرخواه اگر باشگاه سپاهان اصفهان بود مي‌آمد و مي‌گفت رأيي كه براي دايي در نظر گرفته‌ايد كم است و آقايان مي‌توانستند آنها را تشديد كنند اما وقتي تجديدنظرخواه خود من بودم شما بر طبق قانون به هيچ عنوان نمي‌توانيد رأي من را تشديد كنيد و واقعاً نمي‌دانم اين قوانين را شما از كجا مي‌آوريد. البته در خيلي از موارد قوانيني عليه علي دايي وضع مي‌كنند و مي‌گنجانند.

اما آقايان راجع به اين مسائل حتماً اگر توضيحي دارند بدهند من گفتم در پرونده قبلي كه راجع به من و مربي ديگر بود ببينيد آقايان چطور سليقه‌اي عمل مي‌كنند در حاليكه هر دوتا پرونده به يك شكل بوده و باز هم مي‌گويم اگر آقايان دوست دارند همه چيز با قانون پيش برود شما بايد در قبال همه قانون را اجرا كنيد.

دايي ادامه داد: پس از آن مي‌توانيد اظهارنظر و صحبت كنيد. شما بايد كاري را انجام دهيد كه در حوزه اختصاصي خودت است. تجديدنظرخواه من هستم و بايد طبق قانون شما اين رأي را يا تعديل كنيد و يا اجرا كنيد. نه اينكه اين حكم را شما تشديد كنيد.

من شاكي خصوصي داشتم نه شاكي عمومي تا بخواهد راجع به اين مسئله شما نظر بدهيد. بعد از آن من يك سؤال دارم تمام رأي‌هايي كه صادر مي‌شود يا بايد دبيركل محترم فدراسيون آن را امضاء كند يا رئيس فدراسيون تا آقايان بتوانند آن را ابلاغ كنند شما چطور مي‌توانيد در كميته استيناف محترم اين رأي‌ها را امضاء كنيد.

شما كه به جاي حق كار غيرقانوني انجام مي‌دهيد و در رسانه‌ها اعلام مي‌كنيد و حرف‌هايت را قبل از اينكه رأي اعلام شود مي‌زنيد درست است؟ اگر قانون است بايد براي شما هم اجرا شود. شما مگر مي‌توانيد هنوز رأيي كه به علي دايي ابلاغ نشده بياييد و آن را رسانه‌اي كنيد؟‌ سپس يكسري افراد سودجو هم متأسفانه هزار حرف و حديث دنبال اين رأي درست كنند؟ شما به چه جرمي علي دايي را اينطور محروم مي‌كنيد چون حرف حق زده‌ام.

وي خاطرنشان كرد: من يك بار اين حرف را زدم من از اول اينكه مي‌خواستم برخي صحبت‌ها را مطرح كنم آمادگي چنين جرياناتي را داشتم من مي‌دانستم بايد براي زدن حرف حق تاوان پس بدهم اما چرا مي‌خواهيم با قرباني كردن علي دايي پرسپوليس را نابود كنيد؟ اينجا من حرف از حق پرسپوليس مي‌زنم اگر خودم علي دايي بودم بر روي سكوها بازي‌ها را نگاه مي‌كردم و كيف مي‌كردم اما الآن در اين موقعيت حساس كه پرسپوليس در كورس قهرماني است چرا شما چنين مسائلي را 48 ساعت قبل از بازي مطرح مي‌كنيد و دنبال مسائل غيرقانوني هستيد.

اگر قانون بود گردن ما از مو نازكتر است بياييد هركاري دوست داريد با من انجام دهيد. مگر مي‌شود همكاران و دوستان زحمتكش من با حرف‌هاي خيلي تندتر مسائلي را به زبان آوردند آنطور برخورد شود و يا اصلاً برخورد نشود اما فقط با علي دايي اينطور رفتار كنيد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن