تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819910007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پليس چندين دانشجوي حامي مرسي را در قاهره و اسكندريه دستگير كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پليس چندين دانشجوي حامي مرسي را در قاهره و اسكندريه دستگير كرد


نيروهاي امنيتي در چهارمين روز تظاهرات در روز چهارشنبه (۲۰ آذر، ۱۱ دسامبر) ضمن پرتاب گاز اشك آور به سوي دانشجويان در دانشگاه الازهر قاهره، چندين تن از كساني را در اعتراضات در حمايت از محمد مرسي، رئيس جمهور بركنار شده مصر شركت كرده بودند، دستگير كردند.

گزارش‌ها حاكي از اين است كه چندين دانشگاه ديگر در پايتخت عرصه درگيري‌هاي خشونت بار بين نيروهاي پليس و دانشجويان بوده‌اند.

درگيري‌هاي مشابهي نيز از اسكندريه، دومين شهر بزرگ مصر گزارش شد؛ معترضان در اسكندريه خواستار پايان حاكميت نظاميان و بازگشت مرسي به قدرت شدند. پليس ضمن تلاش براي پراكنده كرده معترضان، چندين نفر را دستگير كرد.

دانشگاه‌هاي مصر عرصه تظاهرات دانشجويان اين كشور در حمايت از رئيس جمهور بركنار شده اين كشور قرار گرفته‌اند.

نيروهاي امنيتي روز سه شنبه با دانشجويان در دو دانشگاه در قاهره و اسيوط درگير شددند. وزارت بهداشت مصر تاييد كرده است كه ۳۶ نفر در جريان خشونت‌ها زخمي شدند.

در پي كشته شدن دو دانشجو در درگيري‌هاي روز دوشنبه، اتحاديه دانشجويان الازهر خواستار برگزاري اعتصاب در تمام شعب اين دانشگاه شده است.

كشور مصر از ۳ جولاي (۱۲ تير) زماني كه ارتش مرسي را بركنار، قانون اساسي را تعليق و پارلمان را منحل كرد عرصه آشوب سياسي و اعتراضات خياباني است. ارتش همچنين عدلي محمود منصور، رئيس دادگاه قانون اساسي را به عنوان رئيس جمهور موقت مصر منصوب كرد.

دولت ِ تحت حمايت ارتش در مصر دست به سركوب مرگبار معترضان حامي مرسي زده است.

در جريان يك هفته خشونت بين حاميان مرسي و نيروهاي امنيتي كه بعد از عمليات مرگبار پليس براي تخليه اردوگاه‌هاي حاميان اخوان المسلمين در ۱۴ آگوست آغاز شد، حدود ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

اين قتل عام با محكوميت جهاني روبرو گشت و سازمان‌هاي جهاني را بر آن داشت كه خواستار تحقيقات مستقل در مورد خشونت‌ها شوند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن