تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819196025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسطوره و سياست در جهان امروز به هم مرتبط هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اسطوره و سياست در جهان امروز به هم مرتبط هستند
اميرحسين يزدان‌بد گفت: ساخت اسطوره، مداوم در جهان امروز تكرار مي‌شود و نويسنده اين الگو را به طور متناوب و تكرار شونده در اطرافش مي‌بيند.


اميرحسين يزدان‌بد، نويسنده رمان "لكنت" در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: نوشته‌هاي رمزي و سمبوليك، سابقه‌ي تاريخي و گسترده‌اي در ادبيات فارسي دارند. تفكر شرقي تا امروز از بيان ما به ازاي هر چيزي، ابا كرده و تلاش مي‌كند خواننده را به چالش بكشد.

وي افزود: به اخفاي بخش‌هاي اصلي متن، در دل نوشته علاقه‌مند هستم. زمان "لكنت" با ژانر سياسي، هم از تكنيك‌هاي معما و رمز براي پيشبرد داستان استفاده مي‌كند و به احتمال زياد، رمان بعدي هم از اين شيوه تبعيت خواهد كرد.

"يزدان بد" در مورد ماندگاري هر اثر اظهار داشت: اثري كه بيان‌كننده‌ شرايط زمان خودش باشد، به طور طبيعي در اجتماع گسترش و تكثير پيدا مي‌كند و نويسنده به لحاظ سطح سواد و دانش، نوع نگرش و گستردگي تحليل او از جامعه و جهاني كه در آن زندگي مي‌كند، شانس ماندگاري دارد.

وي درخصوص ارتباط اسطوره با سياست بيان كرد: اسطوره پيشنهاد الگوهايي است به رفتار جوامع و افراد.

به طور طبيعي، ساخت اسطوره مداوم در جهان امروز تكرار مي‌شود و نويسنده اين الگو را به تناوب و تكرار در اطرافش مي‌بيند.

"يزدان‌بد" تأكيد كرد: طبيعي است كه بعضي كتاب‌ها، گرايش سياسي داشته باشند، ولي اگر سياست، موضوع محوري يك اثر باشد، منجر به ژانر سياسي مي‌شود و در بازخواني‌هاي اين اثر متوجه وجهه سياسي آن شدم. البته علاقه و مطالعه بسياري در زمينه سياست و ديپلماسي دارم.

اين نويسنده خاطر نشان كرد: به هيچ وجه برنامه‌ قبلي براي نوشتن اين رمان نداشتم در حال نوشتن رماني بودم كه به سختي پيشرفت مي‌كرد، مسير را عوض كردم و "لكنت" از دل و ميانه‌ي آن رمان ناتمام، به وجود آمد. عنوان رمان، پرسشي است كه تمام كتاب سعي دارد به آن جواب بدهد.

"يزدان بد" همچنين افزود: در سطح ادبيات ايران، تجربه‌هاي ژانر سياسي، بسيار محدود است و اگر هم آثاري باشد، بيشتر در مورد سياست داخلي بوده و شايد هنوز هم صحبت در اين خصوص، زود باشد، اما به احتمال زياد، نگاه به مسائل سياسي در رمان‌هاي بعدي‌ام مشهود خواهد بود.

وي عنوان كرد: به لحاظ لوكيشن‌ها اين رمان به مسائل آذربايجان، افغانستان و حمله ناتو و حضور آمريكا در منطقه اشاره دارد و بخش‌هايي از داستان در صحنه‌ي جنگ ايران و عراق شكل مي‌گيرد.

انتهاي پيام/ص

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن