تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802980695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا هيات رئيسه مجلس پرونده گزارش تحقيق و تفحص را به قوه قضاييه ارسال مي‌كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آيا هيات رئيسه مجلس پرونده گزارش تحقيق و تفحص را به قوه قضاييه ارسال مي‌كند؟
يك وكيل دادگستري گفت: مطابق قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان در ابتداي دوره مجلس و پس از انتخاب هيات رئيسه دائمي، هيات نظارت رفتار نمايندگان را بررسي و حتي مطابق با تبصره اول ماده 6 همين قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان در صورتي كه هيات تشخيص دهد دارائي نماينده به ناحق افزايش يافته است تا قبل از انتخابات دوره بعد موضوع را به اطلاع شوراي نگهبان مي‌رساند و جهت رسيدگي به دستگاه قضايي ارسال مي‌‌كند.
"فرهاد شهبازوار" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تخلفات برخي از نمايندگان مجلس گفت: اخيرا گزارش 84 صفحه‌اي تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تامين اجتماعي در صحن علني مجلس قرائت شد.

وي افزود: طي گزارش مذكور مبالغي تحت عناوين كارت هديه به برخي از مسئولين و مقامات دولتي وقت و تعدادي از نمايندگان مجلس تحويل داده شده است.

اين وكيل دادگستري ادامه داد: صرف نظر از اين كه آيا اين عمل مقامات دولتي عنوان مجرمانه دارد يا خير كه البته در جاي خود محل بحث است؛ اقدام تعدادي از نمايندگان مجلس در اخذ اين كارت‌هاي هديه، پرسش‌هايي را در رابطه با رفتار سالم نمايندگان و نحوه نظارت برعملكرد آنان در دوره ايفاي وظايف نمايندگي مجلس در ذهن مردم ايجاد كرده است.

شهبازوار اظهار داشت: ماده 78 قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي بيان مي‌كند؛ نمايندگان بر اساس مسئوليت نمايندگي متعهد و مستلزم به حفظ حيثيت مجلس، نمايندگان و رعايت نظم نوبت و اجراي آيين نامه داخلي‌اند.

وي در ادامه افزود: عدم رعايت اين تعهدات؛ تذكر، اخطار، احضار و توبيخ نماينده متخلف را به دنبال دارد، از طرفي در قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان و ماده سوم آن تاكيد شده " دريافت هرگونه جريمه نقدي يا غيرنقدي غيرمتعارف از اشخاص حقيقي يا حقوقي، خصوصي يا عمومي و دولتي داخلي يا خارجي تحت هر عنوان توسط نمايندگان ممنوع و مرتكب مستوجب اعمال مجازات ماده 6 اين قانون است."

شهبازوار تصريح كرد: ماده چهارم همين قانون اعلام داشته كه سوءاستفاده از اختيارات نمايندگي و اخذ هر نوع امكانات و امتيازات از بخش‌هاي دولتي، عمومي و خصوصي به هر عنوان و هر شكل توسط نماينده به نفع خود و اقرباي وي به ناحق و اعمال نفوذ و استفاده از سمت نمايندگي براي اين منظور و سو استفاده از اطلاعات و اسناد در دسترس وي ممنوع و مرتكب مستوجب اعمال مجازات ماده 6 اين قانون است.

اين وكيل دادگستري ادامه داد: بر اساس ماده 6، مجازات‌هايي همچون تذكر شفاهي بدون درج در پرونده، تذكر كتبي با درج در پرونده، اخذ تعهد كتبي مبني برعدم تكرار تخلفات، كسر حقوق از يك ماه تا يك سال به ميزان يك دوم، محروميت از عضويت در مجامع و شوراها يا كميته‌هاي تحقيق و تفحص، محروميت از نامزدي براي عضويت در هيات رئيسه مجلس و هيات رئيسه كميسيون‌ها، اعلام يك يا چند تخلف نماينده در جلسه غيرعلني توسط رئيس مجلس، اعلام يك يا چند تخلف نماينده در جلسه علني توسط رئيس مجلس را براي نماينده متخلف به طول مجازات تعيين كرده است.

وي تصريح كرد: مطابق قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان در ابتداي دوره مجلس و پس از انتخاب هيات رئيسه دائمي، هيات نظارت رفتار نمايندگان را بررسي و حتي مطابق با تبصره اول ماده 6 همين قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان در صورتي كه هيات تشخيص دهد دارائي نماينده به ناحق افزايش يافته است تا قبل از انتخابات دوره بعد موضوع را به اطلاع شوراي نگهبان مي‌رساند و جهت رسيدگي به دستگاه قضايي ارسال مي‌‌كند.

شهبازوار در ادامه افزود: از ديگر سو مداقه در اوراق گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي فرض صحت وقوع تخلف را به ذهن متبادر مي‌كند كه در اين صورت مطابق با ماده 200 آيين نامه داخلي مجلس كه بيان داشته در صورت احراز تخلف و ضرورت تعقيب توسط هيات تحقيق و تفحص، متخلف توسط هيات رئيسه مجلس به محاكم قضايي معرفي مي‌شود و دستگاه قضايي صالحه موظف است طبق مقررات خارج از نوبت تقاضاي كميسيون را مورد بررسي قرار داده و در نتيجه آن را به كميسيون اعلام كند.

اين وكيل دادگستري در پايان خاطرنشان كرد: حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا هيات رئيسه مجلس پرونده گزارش تحقيق و تفحص را همراه با اسامي متخلفين به قوه قضاييه ارسال مي‌كند تا متخلفين احتمالي مجازات شوند؟

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن