تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804838319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت هاي جبهه پايداري/ چرا دولت حاضر نيست نقدها را بشنود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اولويت هاي جبهه پايداري/ چرا دولت حاضر نيست نقدها را بشنود
سخنگوي جبهه پايداري در اولين نشست خبري خود با تاكيد بر اينكه موضع ما نسبت به دولت ناصحانه است گفت:جبهه پايداري نسبت به ديگر احزاب در صدد گرفتن قدرت در چنگ خودش نيست. در انتخابات هاي گذشته اين را ثابت كرديم و در 90 درصد مواقع با جبهه متحد اصولگرايان همراه شديم. ما از كسي كه صالح باشد حمايت مي كنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا سخنگوي جديد جبهه پايداري صبح امروز پنجشنبه در نشست خبري كه در خبرگزاري فارس برگزار شد، با بيان اينكه در سطح بين المللي نقاط قوت بسياري داريم گفت: دشمنان و مستكبران عالم در طول تاريخ در برابر ما ايستاده اند. جبهه جهاني مقاومت، امروز طيف گسترده‌اي را در برمي‌گيرد و سوريه كه تا مرز سقوط پيش رفت به دليل تدبير رهبران بلندپايه جمهوري اسلامي برگشت و مقاومت نجات پيدا كرد.

وي با تاكيد بر اينكه مذاكرات 1+5 از نقاط قوت ايران بوده است، اظهار داشت: مسئولان مذاكره كننده بايد از نقاط قوت بهره بگيرند اما گاهي اين توجه صورت نمي‌گيرد و برخي مسئولان اظهاراتي دارند كه در دنيا از آن به ضعف تلقي مي‌شود.

سقاي بي ريا با اشاره به 9 دي گفت: 9 دي نماد بيداري و بصيرت ملت است به طوري كه مردم با حضور خود طومار فتنه گران را برچيدند.افق جمهوري اسلامي كاملا روشن است و جاي هيچ گونه نگراني نيست چرا كه جوانان با وجود اينكه انسجامي ندارند اما به صورت خوشه‌اي و فردي و به صورت يك بتون براي پايه‌هاي انقلاب هستند.

سخنگوي جبهه پايداري در ادامه اين نشست پاسخگوي سوالات خبرنگاران شد و در پاسخ به اين سوال كه اولويت هاي جبهه پايداري پس از تدوين گفتمان اين جبهه چه خواهد بود،گفت:اهداف ما همان اهداف اصلي و پايه اي جبهه كه بر مبناي آن ها تشكيل شده، مورد تاكيد است. اصل تاكيد ما بر مساله فرهنگ است. فرهنگ برنامه ريزي لازم دارد و بخشي از تكاليف را نمي توان بدون تشكيلات انجام داد.

سقاي بي ريا با تاكيد بر اينكه فرق ما با ديگر گروه ها اين است كه جبهه پايداري نسبت به ديگر احزاب در صدد گرفتن قدرت در چنگش نيست،اظهار داشت: در انتخابات هاي گذشته اين را ثابت كرديم و در 90 درصد مواقع با جبهه متحد اصولگرايان همراه شديم. ما از كسي كه صالح باشد حمايت مي كنيم.

وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال 92 گفت:جبهه پايداري از افراد شايسته حمايت مي‌كنند و به طور مثال ما در انتخابات رياست جمهوري اخير شاهد بوديم زماني كه كانديداي مدنظرمان كنار رفت، نگفتيم كه حتما كانديداي مورد حمايت‌مان بايد عضو شوراي مركزي پايداري باشد و از اين رو از آقاي جليلي به عنوان يك نامزد اصلح حمايت كرديم.به تعبير ديگر در صحنه سياست امر به معروف و نهي از منكر مي كنيم .در رسيدن به حكومت صالحان هر كس كه شايستگي داشته باشد به زير اين پرچم بيايد و اين به معناي رقابت با گروه‌ها نيست چرا كه هر كسي كه چنين تفكري داشته باشد ما از او حمايت خواهيم كرد.

سخنگوي جبهه پايداري در پاسخي به سوالي درباره حضور حجت الاسلام صديقي و آيت الله جنتي در شوراي فقاهتي اظهار داشت: اينها گمانه زني است و بزرگواراني كه عضو شوراي فقاهتي هستند گفته‌اند كه اسم شان را نگوييم.

وي در باره اظهارات ظريف در دانشگاه تهران گفت: بايد به اصول انقلاب توجه داشته باشيم ممكن است بعضا در اثر اينكه تازه مسئوليتي بر عهده كسي گذاشته شده اشراف كامل به كارها نداشته باشند. يكي از نمايندگان مجلس نقل مي‌كرد كه يك سوال فني هسته‌اي از يكي از مسئولان پرسيديم و وي جواب داده است كه من نظري ندارم و اين نشان مي‌دهد كه اشراف وجود ندارد، در حالي كه مسئوليت بالايي هم در تيم مذاكره‌كننده داشت.

سقاي بي ريا با بيان اينكه ما بايد قبل از مذاكرات مانورهاي نظامي برگزار كنيم تا قدرت خود را به جهان نشان دهيم افزود:بايد از كارشناسان و خبرگان استفاده شود و نظرات كارشناسي را دريافت كنند و به اصول انقلاب توجه شود.گفتن برخي اظهارات كه مثلا اينكه گفته شد كيفيت خزانه به چه شكل است و سخن از خالي بودن آن موجب اين مي‌شود كه دشمنان ادعا كنند تحريم اثر كرده و بايد بيشتر فشار بياوريم از اين رو گفتن چنين سخناني به مصلحت نيست و واقعيت هم نداشت.

سخنگوي جبهه پايداري با تاكيد براينكه ديدگاه ما نسبت به دولت ناصحانه است گفت:ما مي‌خواهيم كمك كنيم تا اگر نقطه ضعفي وجود دارد برطرف و تيم مذاكره‌كننده تقويت شود گاهي لازم است از مسئولان مطالبه كنيم كه كشور ما يك كشور انقلابي است و آنها مسئول اين كشور هستند.

وي در واكنش به اين سوال كه رييس جمهور گفته است من سرهنگ نيستم بلكه حقوقو دانم آيا اعضاي كابينه و وزير امور خارجه بايد در حوزه نظامي دخالت كند، اظهار داشت: اين واقعيت وجود دارد كه رئيس‌جمهور در وسط ميدان قرار داشته و مسئوليت عظيمي بر عهده دارد و در كنار آن داراي اختيارات بالايي است.همان طور كه ما حرف هاي رقيب را تحمل مي كنيم آن ها نيز بايد انتقاد پذير باشند. لازم نيست رييس جمهور يا وزير همه كاره باشند چرا كه اين ممكن نيست اما وظيفه دارند از كارشناسان مربوطه استفاده كنند؛ اگر قرار است يك وزير حرف نظامي بزند قبلا با مسئولان نظامي كشور آن را در ميان بگذارد كه آيا درست است يا خير و به مصلحت كشور است يا نيست.

سقاي بي ريا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر كه با توجه به روي كار آمدن دولت جديد كه به نوعي رقيب اصولگرايان محسوب مي شود اگر به قبل از انتخابات بازگرديد جبهه پايداري همچنان بر نامزد مستقل تاكيد مي كند يا ساز و كار وحدت با اصولگرايان را در دستور كار قرار مي دهد،پاسخ داد:ما ساز و كارمان اين نيست كه حتما فردي كه از خود ماست معرفي كنيم تعجب مي‌كنيم از اينكه برخي مي‌گويند شما وحدت را شكستيد در حالي كه وحدتي شكل نگرفته بود. 16 نفر نيز در عرصه انتخابات مطرح بودند و ما يك نفر از اين 16 نفر را انتخاب كرديم و بقيه هم از ديگران حمايت مي‌كردند چطور به ما مي‌گويند وحدت‌شكن هستيد اما بقيه مشكلي ندارند.

وي با تاكيد بر اينكه سازو كار ما جنگيدن براي قدرت نيست،تصريح كرد: مقام معظم رهبري چند بار بر روي انتخاب اصلح تأكيد داشتند و ما هم سعي كرديم اصلح را معرفي كنيم.روش ما يك روش خلاف وحدت نيست. ما به فكر مصالح انقلاب هستيم و وظيفه خود را تربيت مدير مي‌دانيم و جزء وظايف خود مي‌دانيم كه كار فرهنگي در عرصه مسائل سياسي انجام دهيم و كساني را تربيت كنيم كه مؤمن به اسلام و انقلاب باشند.

سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به اين پرسش كه برنامه جبهه پايداري براي انتخابات مجلس چيست،گفت: تلاش ما اين است كه افراد صالح يا اصلح در انتخابات مجلس يا رياست جمهوري سر كار بيايند و از اين رو به اين افراد كمك مي‌كنيم؛ به همين دليل ما به گونه اي در كنار همه گروه‌ها هستيم و نيستيم. اگر در يك گروه اصولگرا فرد صالحي باشد ما به وي كمك خواهيم كرد، ساز و كارمان زد و بند نيست بلكه فراتر از آن است و مصلحت نظام را در نظر مي‌گيريم تا در نهايت افراد صالح مورد نظر قرار بگيرد.

وي در واكنش به اين سوال كه با چرا با وجود حمايت رهبري از تيم مذاكره كننده شاهد عدم حمايت از تيم مذاكره كننده هستيم،گفت: مسئولان بايد صداي واحد داشته باشند اما آيا نقد و بررسي عملكرد تيم مذاكره‌كننده در بين مردم و كارشناسان و اينكه مردم بگويند نگران حقوق هسته‌اي هستيم و صحبت‌هايي مثل اينكه حق غني‌سازي ما محدود شده، اين به نفع است يا ضرر. اگر در كشور ما دو صدا وجود داشته باشد چه اشكالي دارد، مردم مي‌خواهند به صورت شفاف اين موضوع را بدانند؛ با توجه به اينكه پيشنهاددهنده سند توافقنامه آمريكايي‌ها هستند سند پيچيده‌اي است. از اين رو كارشناسان مي‌توانند در اين زمينه صحبت كرده و حتي مناظره داشته باشند.

وي با تاكيد بر اينكه در اين توفق نامه بر NPT تاكيد نشده است،خاطر نشان كرد:در مذاكرات آلماتي پافشاري ما بر روي NPT بود اما متاسفانه در توافق ژنو بر روي NPT تاكيد نشده و فقط گفته‌اند كه NPT نظارت مي‌كند.آنها گفته‌اند كه فقط حقوق هسته‌اي رعايت شده است اما طبق توافق‌نامه، غني‌سازي بايد مورد توافق طرفين باشد؛ يعني يك سر طناب دست آنها و سر ديگر دست ماست.

سقاي بي ريا در پاسخ به اين سوال كه با وجود حمايت رهبري از تيم مذاكره كننده به نظر مي آيد شما جلوتر از رهبري حركت مي كنيد،گفت:نقد ما از سر خير خواهي است. ما از دولت جديد عصباني نيستيم. نبايد آشفته شويم همان طور كه دولت هاي گذشته مورد نقد و بررسي قرار گرفتند چرا اين دولت حاضر نيست نقد را بشنود و يا به نمايندگان مجلس پاسخگو باشد.موضع ما نسبت به دولت ناصحانه و خيرخواهانه است.

وي درباره نامه 9 اصلاح طلب به رييس جمهور و رفع سوتفاهم ها كه از سوي اين اصلاح طلبان اشاره شده اظهار داشت:آقاي روحاني همانطور كه خودش هم گفته است رئيس‌جمهور همه مردم است و وقتي كسي راي مي‌آورد در قبال همه مسئوليت دارد از اين رو رئيس‌جمهور بايد بر روي خطوط اصلي انقلاب حركت كند و يكي از اين خطوط اصلي تكيه بر ظرفيت‌هاي داخل و قوت درون‌زاست.

سخنگوي جبهه پايداري در اتنقاد به دولت گفت:شاهد عزل و نصب هاي زيادي هستيم. اگر بخواهند در همه رده‌ها مسئولان را تغيير دهند باعث محروميت‌هايي مي‌شود اما متاسفانه اين كار صورت مي‌گيرد.اين خلاف حرف هايي است كه روحاني زده است.

وي درباره حمايت رهبري از تيم مذاكره كننده گفت:بايد فرمايشات مقام معظم رهبري را به صورت يك بسته نگاه كنيم؛ ايشان در آن مرقومه گفتند آنچه را كه مرقوم داشته‌ايد يك موفقيت است و در نكته بعدي نيز فرمودند اين قدم آخر نيست و بايد به عنوان مبدائي براي اقدامات هوشمندانه بعدي مورد توجه باشد؛ رهبري خط مستقيم ايستادگي در برابر زياده‌خواهي استكبار را نيز در همان نامه مورد تاكيد قرار دادند لذا بايد همه اين نكات را با هم ديد.

سقاي بي ريا در پايان اظهار داشت: جبهه پايداري داراي شوراي فقاهتي است كه مشروعيت دهنده و نظارت‌كننده بر آن است و اين جبهه آرمان‌هاي امام و مقام معظم رهبري را دنبال مي‌كند و مسائل سياسي را در چارچوب كار فرهنگي با صبغه اسلامي مورد توجه قرار مي‌دهد.جبهه پايداري به دنبال پياده‌سازي آرمان‌ها و مطالبات و دغدغه‌هاي ولي فقيه است.

كد خبر: 2194205

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۱ - ۱۴:۰۵

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن