تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم برنامه ريزي ساختاري براي كيفيت بخشي به مراسم هاي عزاداري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لزوم برنامه ريزي ساختاري براي كيفيت بخشي به مراسم هاي عزاداري
دماوند - خبرگزاري مهر: در ششمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي دماوند تاكيد شد كه شور و شعور حسيني بايد در برنامه ها و مراسمات عزاداري حسيني همراه باشد تا جداي از جنبه هاي معنوي، فلسفه قيام و حركت اباعبدالله الحسين (ع)براي نسل جوان بيش از پيش تبيين شود و اثرات سازنده آن در زندگي مردم آشكار شود.

به گزارش خبرنگار مهر امام جمعه شهرستان دماوند عصر چهارشنبه در ششمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان با اشاره به اهميت مراسم عزاداريهاي سيد و سالار شهيدان اباعبدالله حسين(ع) در ارتقاي بينش و بصيرت مردم، اظهار داشت: پرهيز از هرگونه خرافه گرائي و انحراف در محافل عزاداري، برنامه ها و سخنرانيهاي اين ماه بر پربارشدن و محتواي اينگونه مراسمات مي افزايد.

حجت السلام محمد علاءالديني اضافه كرد: تشكيل جلسات هيئت امناي حسينيه ها و دسته جات عزاداري براي ساماندهي مراسم عزاداري ها و مسائل مرتبط باآن مي تواند مانع از بسياري از افراط و تفريط ها شود.

وي هدايت بسياري از هزينه هاي غيرضروري در اينگونه مراسم ها را براي فعاليتها و امورعام المنفعه از قبيل تجهيز بيمارستانها، ساخت مدارس و... امري خداپسندانه دانست كه خير دنيا و آخرت را نيز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه اين جلسه رئيس دانشگاه پيام نور دماوند نيز اظهار داشت: ماه محرم فرصت مغتنمي براي تبيين فلسفه قيام امام حسين(ع) و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل امروز است.

يوردخاني ادامه داد: آميختن شور قيام حسيني باشعور و بصيرت اسلامي مردم باعث مي شود تا جداي از نتايج هاي معنوي، آثار سازنده آن نيز در زندگي مردم به وجود بيايد.

وي بر لزوم برنامه ريزي ساختاري و پايه اي براي كيفيت بخشي به برنامه هاي عزاداري سطح شهرستان تاكيد كرد.

در جلسه شوراي فرهنگ عمومي مسئولان و روساي ادارات، شهردار دماوند، فرمانده سپاه هريك نقطه نظرات وديدگاه هاي خود را در رابطه با عزاداري هاي ماه محرم و صفر، فرصت و چالشهاي آن مطرح كردند.

فرماندار شهرستان دماوند در پايان جلسه اظهار داشت: واقعه كربلا و عزاداري ايام محرم و صفر موصوعي تاريخي و مذهبي است و مداحان و فعالان در اين زمينه موظفند تا فرهمگ عاشورايي را بدرستي تبيين كنند تا از بسياري از آسيب ها بكاهند.

ناصر محمودي فر خطاب به پژوهشگران و محققان گفت: واكاوي و تحقيق در اين عرصه موجب مي شود تا قبل از وقوع حادثه آسيب ها بررسي شود.

ششمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان دماوند با محوريت عزاداري، فرصت ها و چالش ها، امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، روساي دانشگاه ها و ادارات و شخصيت هاي فرهنگي شهرستان دماوند در دانشگاه پيام نور مركز دماوند برگزار شد.

كد خبر: 2193979

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۱ - ۰۹:۲۹

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن