تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804019601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي جديد عليه ايران از دستور كار كنگره خارج شد؛ عقب نشيني سنا


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: تحريم‌هاي جديد عليه ايران از دستور كار كنگره خارج شد؛ عقب نشيني سنا
جان كري، وزير خارجه آمريكا روز سه شنبه به كنگره رفت تا از توافقنامه تاريخي كه ماه گذشته ميلادي بين ايران و قدرهاي جهاني امضاء شد دفاع كند و به اصطلاح آن را به اعضاي بدبين كنگره بفروشد. اقدامي كه از آغاز نيز دشوار مي‌نمود. ساعاتي پس از حضور جان كري در كنگره و دفاع او در مقابل انتقاد برخي از سناتورها در خصوص توافق هسته اي با تهران، سناي آمريكا با صدور بيانيه اي اعلام كرد باراك اوباما و جان كري دلايل محكمي براي توقف تحريم‌هاي جديد عليه ايران مطرح كردند و به طور موقت موضوع تشديد تحريم‌هاي جديد عليه ايران متوقف مي‌شود.
رويترز گزارش داد كه درخواست دولت آمريكا از كنگره براي به تعويق انداختن تصويب تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران، روز سه شنبه با حمايت رئيس كميته بانكداري سناي آمريكا روبرو شد كه اعلام كرد در حال حاضر از طرح جديد تحريم‌ها حمايت نخواهد كرد.رويترز نوشت: دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا تاكيد دارد كه هرگونه طرح تحريم جديدي مي‌تواند مذاكرات هسته‌يي با ايران براي رسيدن به يك توافق جامع را به خطر اندازد. محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در گفت و گوي اخيرش با مجله تايم به آمريكايي‌ها هشدار داده بود كه تصويب هرگونه تحريم‌ جديدي توسط كنگره‌ آمريكا توافق موقتي ژنو را متزلزل خواهد كرد.
اوباما و مشاوران اش هفته‌هاي اخير را صرف جلب حمايت افكار عمومي از توافقنامه هسته اي ژنو كردند. آنها در سخنراني ها، مصاحبه‌هاي تلويزيوني و بيانيه‌هاي خود كوشيدند در اتاق‌هاي فكر نفوذ كنند. حضور كري در كميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا به منزله نخستين مواجه يك مقام عالي رتبه دولتي پس از توافق ژنو با قانونگذاراني بود كه به سختي از سياست‌هاي دولت انتقاد كرده و به دنبال راهي براي بازنويسي توافقنامه هستند. كري كه پيش از اين سناتور بود در جلسه دو و نيم ساعته در كميته روابط خارجي، از همكاران سابق اش خواست، تحريم‌هاي جديد را عليه ايران تصويب نكنند و به ديپلماسي فرصت دهند.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا عصر سه شنبه به وقت محلي با حضور در كنگره ي آمريكا و در پاسخ به سوالات متعدد نمايندگان مخالف و موافق توافقنامه هسته اي ژنو با صراحت اعلام كرد كه ايران به دنبال ساخت سلاح هسته اي نيست، زيرا مسئولان ايراني مي‌دانند در آن صورت شاهد يك رقابت هسته اي دركل منطقه خواهند بود، به همين دليل به اين سمت حركت نمي‌كنند.جان كري در پاسخ به سوال يكي ديگر از نمايندگان در خصوص نقش تحريم‌ها براي وادار كردن ايران به مذاكره اظهار داشت تحريم‌ها ايران را وادار به تسليم نمي‌كند و ادامه اين وضعيت موجب تفرقه بين آمريكا و شركاي اروپايي خواهد شد.
كري در واكنش به بدبيني سناتورها در بحث‌هايي كه مطرح مي‌كردند، از رونالد ريگان نقل قولي آورد كه مي‌گفت بايد اعتماد كرد اما آن را ثابت كرد. وزير خارجه آمريكا گفت كه ايران مي‌تواند پس از لغو بخشي از تحريم‌ها به 7 ميليارد دلار دسترسي پيدا كند اما در مقابل برنامه‌هاي هسته اي خود را محدود مي‌كند. او گفت كه دولت در تلاش است به توافقي نهايي با ايران دست يابد كه كامل تر و راضي كننده تر خواهد بود. وي تاكيد كرد كه بايد به مذاكرات فرصت داد تا موفق شود. او بار ديگر خاطرنشان كرد توافق مقدماتي شش ماهه با ايران در به عقب راندن يا تعليق بخش‌هاي مهمي از برنامه‌هاي هسته اي ايران نقش پراهميتي دارد. وزير خارجه آمريكا همچنين قول داد كه در صورت به نتيجه نرسيدن مذاكرات براي دستيابي به توافق جامع، دولت آمريكا براي تشديد تحريم‌ها به كنگره برود. كري گفت: در صورت شكست مذاكرات ما به آنها نياز داريم.
سناتور تيم جانسون، رئيس دموكرات كميته بانكداري سناي آمريكا روز سه‌شنبه در بيانيه‌اي اعلام كرد: رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه(آمريكا) استدلال قوي را براي به تعويق انداختن اقدام كنگره در زمينه‌ تحريم‌هاي جديد ايران ارائه كرد‌ه‌اند. بنابراين من از درخواست آنها حمايت مي‌كنم و فعلا اقدام كميته را به تعويق مي‌اندازم. كميته بانكداري سناي آمريكا مسئول نظارت بر طرح تحريم‌ها در سنا است و چندين ماه است كه پيش بردن يا نبردن محدوديت‌هاي جديد عليه ايران را به مناظره گذاشته بود.
. وندي شرمن، مذاكره كننده هسته‌يي ارشد آمريكا در ژنو و ديويد كوهن، معاون وزير خزانه داري آمريكا نيز قرار است روز پنج شنبه در برابر كميته بانكداري سنا شهادت بدهند.در جلسه‌ روز سه شنبه، جمهوري‌خواهان و دموكرات‌ها سوالاتي را درباره‌ توافق موقتي بين ايران و گروه 1+5 كه در تاريخ 24 نوامبر حاصل شد مطرح كردند.دولت اوباما اميدوار است كه اين توافق كه قرار است 6 ماه طول بكشد ولي مي‌تواند طبق توافق دوجانبه 6 ماه ديگر تمديد شود زمان كافي براي مذاكره درباره‌ي يك توافق نهايي با ايران، در عرض يك سال را فراهم كند.در جلسه روز سه شنبه اليوت انگل، دموكرات ارشد مجلس نمايندگان آمريكا به كري گفت كه به عقيده‌ي وي دولت آمريكا با تحريم‌هاي بيشتر اهرم محكمتري خواهد داشت.دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان سناي آمريكا علاوه بر آن گفتند كه به معرفي يك طرح جداگانه در خارج از چارچوب كميته بانكداري كه بر اساس آن اگر ايران به توافق موقتي عمل نكند تحريم‌هاي جديدي در عرض 6 ماه عليه تهران اعمال مي‌شود، نزديك شده‌اند.هنوز مشخص نيست چنين طرحي چگونه بدون حمايت كميته بانكداري سنا موفق خواهد شد، زيرا رهبران دموكرات سنا جزو قوي‌ترين حاميان اوباما در واشنگتن هستند.

ارسال نظر

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن