تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820462148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بايد سطح توقعات ما از فوتبال كنترل شود؟+اينفوگراف


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چرا بايد سطح توقعات ما از فوتبال كنترل شود؟+اينفوگراف
منطقي‌ بودن! اين تنها كاري است كه انتظار مي‌رود هواداران فوتبال در قبال تيم ملي در جام جهاني داشته باشند، در قبال تيمي كه قرار است با آرژانتين- نيجريه و بوسني و هرزگوين براي صعود بجنگد.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، قرعه‌كشي جام جهاني هميشه همان جذابيت‌هاي نوستالژيك خود را براي ما داشته است.

تيم ملي هر بار با صعود به بزرگترين مسابقه جهان موجي از شادي را به جمع هوادارانشان هديه كرده است.

در اين دوره از رقابت‌هاي جام جهاني نيز مردان كي‌روش با صعود مقتدرانه به جام جهاني راه جديدي به فوتبال كشورمان باز كردند.

با قرعه‌كشي اخير نيز گروه تيم ملي مشخص شد. ملي‌پوشان كشورمان بايد با تيم‌هاي آرژانتين- نيجريه و بوسني براي صعود بجنگند.

شنيدن نام آرژانتين در گروه تيم ملي با وجود اسطوره‌هايي از جمله مسي موجي از شادي را به جمع هواداران فوتبال وارد كرد.

** تعصب ملي خيلي مواقع جاي عينك منطق را از چشمان ما برداشته است

پذيرش اينكه مصاف با قدرت‌هاي برتر جهان آن هم با دست‌هاي نسبتاً خالي و آمادگي نه چندان راضي كننده، كار آساني نخواهد بود همه آن چيزي است كه انتظار مي‌رود هواداران فوتبال فراموش نكنند.

هم‌گروهي با تيم بزرگي چون آرژانتين يك فرصت بزرگ براي فوتبال ماست، فرصتي كه نبايد از آن تعبير تهديد داشته باشيم.

فوتبال، ورزش اول آرژانتيني‌هاست، تيمي كه در رده‌بندي فيفا در رتبه سوم جهان قرار دارد. تفاوت بيش از 40 پله ميان فوتبال ما و آرژانتين بايد سطح توقع مردم را پايين بياورد. كري خواندن‌ها جايش اينجا نيست. تيم ملي حالا فقط به حمايت نياز دارد و از آن مهمتر آرامش!

** هيچ گروهي در جام جهاني گروه آساني نيست

نيجريه ديگر هم‌گروه ما نيز از تيم‌هاي خوب آفريقايي است و البته بوسني هم صرف نظر از كم بيني‌هاي عده‌اي تيم دست و پا بسته‌اي نيست و به نسبت خيلي از تيم‌هاي اروپايي زودتر به جام جهاني صعود پيدا كرد.

فشارهاي بي‌مورد و استرس‌ها به تيم ملي ضربه مي‌زند.

حالا تنها لازمه‌ي تيم ملي اين است كه هر روز، فرصتي طلايي براي كادر فني باشد، برنامه‌ريزي براي بازي‌هاي تداركاتي مناسب وظيفه‌اي است كه از تيم ملي و فدراسيون انتظار مي‌رود.

منطق حكم مي كند حالا كه در آرامش به جام جهاني صعود پيدا كرديم اين مسير را با آرامش ادامه بدهيم.

شانس ما براي صعود از گروه خيلي زياد نيست اما اين صعود غيرممكن هم نخواهد بود، ايراني ها همواره نشان داده اند كه روزهاي سخت مردان بزرگي هستند.

** انتظار احساسي يا منطقي

مقايسه فوتبال ايران و آرژانتين چندان منطقي نيست همان طور كه مقايسه كشتي ايران و آرژانتين چنين است.

تيم ملي فوتبال كشورمان پيش از اين تنها سه بار در جام جهاني حضور داشته است اين در حالي است كه آرژانتيني‌ها 15 بار در جام جهاني حضور داشته اند و 2 بار قهرمان ودوبار نائب قهرمان شدند. آرژانتين مهد اسطوره‌هايي هم چون مارادوناست.

مسي ستاره‌ي بديل فوتبال جهان امروز هماه مهره بزرگي است كه تيم ملي در بازي مقابل آن مي تواند دستاوردهاي زيادي براي فوتبال كشورمان كسب كند.

** سطح كشتي ايران، رويارويي براي آرژانتيني‌ها

همه اين ها در حاليست كه ايستادگي در برابر قدرت كشتي ايران در ذهن آرژانتيني‌ها نمي گنجد، زيرا اين بار كشتي ورزش اول ايران است و ورزشكارانمان با توجه به افتخارات كسب شده دراين ورزش حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند.

با مرور عناوين وافتخارات ايران قدرت كشتي ايران نسبت به بسياري از رقباي جهاني خو اثبات مي شود در طول تاريخ برگزاري مسابقات قهرماني آسيا از سال 1979 تا 2013 ورزشكاران كشورمان در كشتي آزاد 20 عنوان قهرماني براي ايران به ارمغان آورده‌اند.

ايران در مسابقات قهرماني آسيا كشتي آزاد در سال‌هاي 1979 هند-1981 پاكستان- 1983 ايران- 1987 هند – 1988 پاكستان- 1989 ژاپن- 1991 هند- 1992 ايران- 1993 مغولستان- 1995 فيليپين – 1996 چين- 1997 ايران -2001 مغولستان- 2003 هند-2004 ايران-2005 چين- 2006 قزاقستان- 2007 ايران -2009 تايلند- 2010 هند-2012 كره جنوبي به مقام قهرماني رقابت‌ها دست يافته تا با كسب 20 عنوان قهرماني پرافتخارترين كشور در مسابقات آسيايي باشد.

اما فرنگي كاران كشورمان نيز در مسابقات آسيايي افتخاراتي را از آن خود كردند سال 1983 كه ايران ميزبان مسابقات بود عنوان قهرماني را ازآن خود كرد اين عنوان در سال 2001 مغولستان نيز تكرار شد تا ايران با كسب 4 طلا و3 نقره قهرمان شود.

در سال 2003 كه هند ميزباني مسابقات آسيايي را برعهده داشت عنوان قهرماني ايران تكرار شد. سال‌هاي 2007 و 2008 ،2009، 2011، 2012 نيز قهرماني در مسابقات آسيايي كشتي فرنگي را براي ايران به ارمغان آورد.

افتخارات و مدال‌آوري ايران تنها به مسابقات آسيايي خلاصه نمي شود تا كشتي گيران در مسابقات جهاني نيز مقام‌آوري كنند.

تيم ملي كشتي آزاد ايران همواره در مسابقات جهاني جزو مدعيان بوده وتا كنون پنج بار در سال‌هاي 1969-1965-1998-2002-2013 عنوان قهرماني را از آن خود كرده است، فرنگي كاران نيز ايستادن بر سكوي نائب قهرماني را تجربه كرده اند تا همچنان قدرت كشتي ايران به چشم آيد.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن