تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819486076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانايي ايران براي ساخت كامل هواپيماهاي 19 نفره‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: توانايي ايران براي ساخت كامل هواپيماهاي 19 نفره‌
رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي با بيان اينكه توانايي ساخت هواپيماي 19 نفره در ايران 100 درصد فراهم شده است، از تكميل برنامه‌ريزي سخت‌افزار‌ي و نرم‌افزاري اين مدل هواپيما خبر داد و گفت: هدف‌گذاري براي صادرات اين هواپيماها انجام شده است.

ايرج ابراهيمي‌ در گفتگو با فارس اظهار داشت: در حوزه طراحي و ساخت هواپيماهاي 19 نفره توانمندي اجرا در داخل كشور وجود دارد و همه زيرساخت‌هاي مورد نياز اين سيستم در بخش دولتي و خصوصي فراهم است.البته براي توليد انبوه سعي كرديم ابتدا در بخش نيازسنجي فعال باشيم. زيرا بايد اول تقاضا وجود داشته باشد، سپس به سمت افزايش توليد گام برداشت.

وي با اشاره به بررسي مدل‌هاي مختلف موجود اين نوع هواپيما در دنيا اضافه كرد: در گام دوم هواپيماهاي 19 نفره‌اي كه از قبل وارد كشور شده و توسط بخش‌هاي مختلف نظير شركت هواپيمايي نفت خريداري شده بود را بررسي كرديم ودر گام سوم بهترين مدل هواپيماي 19 نفره را كه كشش بازار و تقاضا براي آن وجود داشت، مشخص و نهايي كرديم.

رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران يادآور شد: در گام چهارم به بررسي سخت‌افزارهاي لازم براي ساخت هواپيماهاي 19 نفره پرداختيم؛ البته نرم‌افزارهاي اين هواپيما در كشور وجود دارد زيرا متخصصان كافي در اين باره داريم. مثلاً امكان تست در تونل باد و امكانات تست استاتيك توسط متخصصان ايراني وجود دارد.

وي تأكيد كرد: كشور ايران در بخش ساخت، آزمايش و صدور تأييديه‌ها در مورد اين مدل هواپيماها پيشرفت كرده ‌و پيشرفت‌هايي كه حاصل شده، بي‌نظير است.

نامبرده با بيان اينكه امكان صادرات اين مدل هواپيماها وجود دارد، اضافه كرد: يكي از محاسن رشته هوافضا اين است كه لازم نيست تيراژ توليد آن بسيار زياد باشد تا به نقطه سوددهي برسد، زيرا با توليد محدود مي‌توان به صرفه اقتصادي در اين بخش دست يافت.

وي اضافه كرد: سعي كرديم از طريق شوراي عالي انقلاب فرهنگي موضوع طراحي، ساخت و پرواز هواپيماهاي زير 19 نفر را در سند چشم‌انداز وارد كنيم تا عمليات پروازي و ايرتاكسي در اين حوزه توسط بخش خصوصي عملياتي شود و دولت كار را كاملا واگذار كند.

ابراهيمي‌ ادامه داد: متاسفانه دولت در تصميم‌گيري نهايي در اين باره فقط به كلي‌گويي در سند پرداخت كه ما پيگيري كرديم و خواستيم اين مورد كاملاً شفاف شود.

وي با بيان اينكه مديريت تكنولوژي در كشور ضعيف است، ادامه داد: 20 سال پيش اولين هلي‌كوپتر دونفره در ايران ساخته شد و پس از آن هواپيماهاي دو نفره و كشاورزي را در داخل ساختيم، اما به دليل حمايت نكردن دولت ،اين پروژه‌ها رشدي نداشتند.

رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران همچنين درباره فعاليت هواپيماهاي سرنشين‌دار با ظرفيت پايين فوق سبك (نظير هواپيماهاي 2 نفره)، اظهار داشت: مانعي كه براي پرواز اين هواپيماها در ايران وجود دارد، مجوز پروازي است، در حالي كه اگر مجوز صادر شود، فروش و تيراژ توليد افزايش پيدا مي‌كند.

وي ادامه داد: چندي پيش اين موضوع را از سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاه‌هاي كشور دنبال كرديم كه شركت فرودگاه‌ها اعلام كرد هواپيماهاي كوچك در رادارهاي آنها ديده نمي‌شود، بنابراين هدايت و كنترل آنها مشكل است؛ اما اگر اتحاديه مركز كنترلي داشته باشد، اين هواپيماها با اطمينان بيشتري پرواز خواهند داشت و مجوز پروازي آنها صادر خواهد شد.

اين مقام مسئول اضافه كرد: پروژه مركز كنترل هواپيماهاي كوچك در اتحاديه اجرا و سال گذشته به شركت فرودگاه‌ها ارائه شد كه باحمايت دولت به زودي اين پروژه عملياتي مي‌شود.

توافق براي پرواز هواپيماهاي فوق‌سبك

خبر ديگري حاكيست:مديرعامل شركت فرودگاه‌ها با اشاره به توافق با سازمان صنايع هوايي براي توسعه پرواز هواپيماهاي عمومي در فرودگاه‌ها گفت: دولت در قالب توافقنامه سه جانبه شامل سازمان صنايع هوايي، شركت فرودگاه‌ها و بخش خصوصي به علاقه‌مندان كمك مي‌كند.

محمود رسولي‌نژاد در گفتگو با فارس درباره صدور مجوز هواپيماهاي دو نفره و فوق سبك و مشكلاتي كه در اين باره ‌از نظر كنترل و رصد آنها در رادارها وجود دارد، اظهار داشت: شركت فرودگاه‌هاي كشور چندي پيش توافقي با مدير عامل سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع داشت مبني بر اينكه پرواز هواپيماهاي عمومي در فرودگاه‌هاي كشور توسعه يابد.

وي اضافه كرد: بر اين اساس مقرر شد با مشاركت بخش دولتي و خصوصي كساني كه توانايي مالي دارند، هواپيماهاي فوق سبك در فرودگاه‌هاي كم ترافيك كشور مستقر كنند و دولت هم در قالب يك توافقنامه سه جانبه به آنها كمك كند. اين سه بخش شامل سازمان صنايع هوايي، شركت فرودگاه‌هاي كشور و بخش خصوصي به عنوان سرمايه‌گذار است.

رسولي‌نژاد يادآور شد: پس از آن بخش خصوصي در فرودگاه‌هايي نظير فرودگاه سهند، فرودگاه گرگان، فرودگاه بجنورد و چند فرودگاه ديگر فعاليت خود را آغاز كرد.

وي با بيان اينكه اميدواريم با رعايت استانداردها و رعايت ايمني اين پروازها انجام شود، يادآور شد: در شهر‌هاي بزرگ پرواز هواپيماهاي فوق سبك را تا شعاع 40 كيلومتري و در تهران تا شعاع 70 كيلومتري نمي‌پذيريم.

مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور توضيح داد: به عنوان مثال در شعاع 45 كيلومتري شهر مشهد، در شهرك گل‌بهار، فضايي براي پرواز هواپيماهاي دو نفره و فوق سبك در نظر گرفته شده است؛ در استان فارس اين هواپيماها در ‌فرودگاه زرقان پرواز مي‌كنند.

وي ادامه داد: براي تهراني‌ها هم ‌خارج از تهران، فضايي براي پرواز هواپيماهاي دو نفره و فوق سبك در نظر گرفته شده است؛ فرودگاه آزادي در محور قزوين شرايط مناسبي براي انجام پرواز هواپيماهاي فوق سبك دارد كه سازمان هواپيمايي آنجا را بررسي كرده است. همچنين علاقه‌مندان به پرواز در فرودگاهي نظير سهند كه نشست و برخاست هواپيما زياد نيست، مي‌توانند در شرايط مناسب آب و هوايي و در نگاه مستقيم ناظر زميني، پرواز كنند.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن