تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806356008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداي احترام يادگار امام نسبت به شخصيت نلسون ماندلا


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اداي احترام يادگار امام نسبت به شخصيت نلسون ماندلا


يادگار امام با حضور در سفارت آفريقاي جنوبي در تهران، به شخصيت نلسون ماندلا رهبر بزرگ ضد آپارتايد اين كشور اداي احترام كرد.

به گزارش جماران،حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني پس از حضور در اين محل يادداشتي را در دفتر يادبود نلسون ماندلا در سفارت آفريقاي جنوبي نوشت:

"درگذشت مرحوم نلسون ماندلا رهبر بزرگ مبارزه با نژادپرستي و رئيس جمهوري سابق آفريقاي جنوبي بي‌شك ضايعه‌اي براي اين كشور، قاره آفريقا و همه آزاديخواهان جهان است.

قلب رئوف و مهربان وي كه در طول عمر ايشان -‌چه در زماني كه در زندان جزيره روين محبوس بود و چه روزگاري كه قدرت ظاهري را در دست داشت‌- سرمايه‌اي براي او و همچنين سرمايه‌اي براي انديشه صلح و آزادي و دوري از كينه است.

ارتباط عميق و عاطفي مرحوم ماندلا با مردم ايران به خصوص رهبر فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(س)، همه ما را به تكريم بيشتر و بزرگداشت نيكوتر وي ترغيب مي‌كند."وي همچنين در ديدار با ويليام مكس وايت هد سفير آفريقاي جنوبي در تهران ضمن آرزوي مغفرت براي نلسون ماندلا اظهار داشت: ان‌شاءالله سرمايه‌اي كه ايشان براي آفريقاي جنوبي ايجاد كردند و تلاش‌هاي ارزشمندي كه در سال‌هاي مبارزه و بعد از آن، اندوختند توشه روز جزاي ايشان باشد.

وي افرود: نه فقط آفريقاي جنوبي بلكه آفريقا و همه آزاديخواهان جهان يك سرمايه بزرگ را از دست دادند. من البته توفيق داشتم كه هم در ايران و هم در ژوهانسبورگ ايشان را ببينم و خاطرات بسيار خوب از آن سفر دارم.

يادگار امام تاكيد كرد: محبت، لطف و آرامش روحي ماندلا در ذهن ما باقي است و به حمدالله در جهان تجليل بسيار شايسته‌اي از مرحوم ماندلا شد و جايش هم بود كه اين احترام صورت گيرد.حاج سيد حسن خميني در پايان گفت: اميد دارم ان شاءالله فرزند بزرگ ملت آفريقا بتواند مانند خودش را در آينده آفريقا ببيند، هرچند بسيار سخت است.

يادگار امام مي‌گويد، دوري ماندلا از كينه، ويژگي ارزشمند وي براي امروز و فرداي جهان است.

حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني در گفتگو با جماران، در پاسخ به سئوالي در باره صلح طلبي نلسون ماندلا، دوري گزيني وي از خشونت و كينه‌ورزي، اظهار داشت: من فكر مي‌كنم بزرگترين ويژگي مرحوم ماندلا دوري از كينه بود؛ روزي كه او از زندان برمي‌گشت، گرچه شايد اين زمينه، بسيار وجود داشت كه بتواند كينه را هم در خودش و هم در ملت آفريقاي جنوبي نگه دارد؛ زيرا در طول تاريخ ظلم‌هاي بزرگي در حق سياه‌پوستان شده بود.وي افزود: چه دوره‌اي كه ايشان در جزيره «روبن آيلند» زنداني بود اين ظلم ديده مي‌شد و چه نسبت به مردمان سياه پوستي كه در سرتاسر آن كشور بودند و نظام وحشيانه‌اي كه در آفريقاي جنوبي حاكم بود، اين ستم مشاهده مي‌شد؛ اما مرحوم ماندلا تمام اين كينه‌ها را اول از درون خودش زدود و كار بزرگتر او اين بود كه در مرحله بعد، توانست كينه را از مردم آفريقاي جنوبي هم بزدايد و بهتر است بگوييم كه با اين رفتار معنادار خود يكپارچگي را در وطن خود حفظ كرد.

حاج سيد حسن خميني يادآور شد: ما مي‌دانيم كه در آفريقاي جنوبي مردماني بودند كه به خاطر شدت ظلم و تبعيضي كه تحمل كرده بودند، مي‌گفتندOne white, one bullet «يك سفيد، يك گلوله»؛ يعني تا اين ميزان كينه در بسياري از مردم تقويت شده بود. اما آنچه در وجود ماندلا ديده شد و از سوي مردم هم مورد پذيرش قرار گرفت -كه براي امروز و فرداي دنيا هم ارزشمند است- همين دوري دل‌ها از كينه و انتقام است. خصوصا آنجايي كه اين جمله به ياد ماندني از ايشان نقل شده است كه:

ببخش ولي، فراموش نكن."



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن