تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802693216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جان كري خطاب به نمايندگان كنگره آمريكا: ايران دنبال سلاح هسته‌اي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: جان كري خطاب به نمايندگان كنگره آمريكا: ايران دنبال سلاح هسته‌اي نيست
وزير خارجه آمريكا گفت تصويب تحريم جديد عليه ايران باعث خواهد شد شركاي بين‌المللي نسبت به صداقت آمريكا در توافق ژنو شك كنند.
جان كري در نشست كنگره آمريكا به سوال‌هاي نمايندگان در خصوص توافق هسته‌اي با ايران و آينده آن پاسخ داد. يكي از نمايندگان مخالف توافق هسته‌اي با تهران از جان كري پرسيد آيا شما فكر نمي‌كنيد كه ايران به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي است؟
وزير خارجه آمريكا تاكيد كرد تهران به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي نيست، زيرا مسوولان ايراني مي‌دانند در آن صورت شاهد يك رقابت هسته‌اي دركل منطقه خواهند بود، به همين دليل به اين سمت حركت نمي‌كنند.
وي در پاسخ به سوال يكي ديگر از نمايندگان در خصوص نقش تحريم‌ها براي وادار كردن ايران به مذاكره اظهار داشت تحريم‌ها ايران را وادار به تسليم نمي‌كند و ادامه اين وضعيت موجب تفرقه بين آمريكا و شركاي اروپايي خواهد شد.
كري افزود: در چنين شرايطي ما نمي‌توانستيم با يك موضع يكسان و نيرومند عمل كنيم و تهران همچنان برنامه‌هاي هسته‌اي خود را به پيش مي‌برد.
وزير خارجه آمريكا با انتقاد از كساني كه همواره از تشديد تحريم‌ها سخن مي‌گويند، تصريح كرد ما در شرايط خوبي هستيم و بايد منتظر باشيم كه نتيجه توافق در آينده چه خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد اگر به دنبال تندروي باشيم و پروسه گفت وگو‌ها را به عقب بيندازيم، ممكن است كه برنامه‌هاي هسته‌اي ايران پيشرفت بيشتري داشته باشد.
نماينده ديگري با اشاره به حوادث بنغازي، اوباما را به عدم مسووليت پذيري متهم كرد و گفت: اگر ايران به سمت ساخت سلاح هسته‌اي حركت كرد چه كسي پاسخگو خواهد بود؟
وزير خارجه آمريكا در پاسخ گفت: يقين دارم كه شما مرا مسوول خواهيد دانست و به عنوان وزير خارجه پاسخگوي اين مسئله خواهم بود.
يكي ديگر از نمايندگان پرسيد شما چگونه مي‌خواهيد به مردم آمريكا اطمينان دهيد كه اين ميزان از دارايي‌ها ايران كه آزاد مي‌شود، صرف كشتن مردم آمريكا نخواهد شد؟كري افزود: من هيچ راهي براي اينكه متوجه شوم، قرار است اين پول هزينه چه كارهايي شود، سراغ ندارم.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا شما دلايل و اسنادي در دست داريد كه نشان دهد، روشي كه در پيش گرفته ايد، منجر به نتيجه خواهد شد، گفت نمي‌دانم چه نوع داوري در ذهن شما هست، ما به دنبال توقف غني سازي 20 درصدي در ايران هستيم تا نگراني‌ها در خصوص ساخت سلاح هسته‌اي از بين برود.
وزير امور خارجه آمريكا خطاب به مخالفان گفت: شما به ياد داريد در سال 2005 ميلادي(1384) كه قرار بود با ايراني‌ها وارد گفتگو شويم، تعداد 800 سانتريفيوژ در تاسيسات هسته‌اي ايران فعال بود، اما اكنون به 19 هزار رسيده است و با ادامه تشديد تحريم‌ها تعداد سانتريفيوژها افزايش خواهد يافت.
يكي ديگر از نمايندگان موافق با توافق هسته‌اي ژنو پرسيد به چه دليل فكر مي‌كنيد، اكنون بهترين زمان براي مذاكره و توافق با تهران است؟
وزير خارجه آمريكا گفت: اول به اين نتيجه رسيده‌ايم كه تحريم‌ها باعث تسليم ايران نخواهد شد، دوم بين كاخ سفيد و شركاي اروپايي يك اتفاق نظر كامل دراين خصوص وجود دارد، سوم تغيير دولت در ايران و اظهارات اميد بخش دولتمردان جديد كه نشانه تمايل آنان براي حل موضوع هسته‌اي اين كشور است، ما را متقاعد كرد كه چنين تصميمي اتخاذ كنيم.
وي تاكيد كرد اين بهترين موقعيت براي انجام آزمون پيش رو بود و اگر توافق نمي‌كرديم، كم كم بين ما و شركا تفرقه ايجاد خواهد شد و هرگز نمي‌توانستيم موضعي يك دست و نيرومند داشته باشيم و از طرفي ايران هم همچنان به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌داد و بازگشت به پاي ميز مذاكره دشوارتر مي‌شد.
كري در دفاع از توافق هسته‌اي با ايران گفت: اين تصميم براساس مطالعات طولاني كه طي ساليان متمادي بر روي موضوع هسته‌اي ايران صورت گرفته بود، اتخاذ شد.
وي افزود: خيلي‌ها تصور مي‌كنند كه بايد فشارها بر ايران افزايش يابد اما آيا به اين فكر كرده ايد كه چين و روسيه در ادامه از اين ايده حمايت نمي‌كنند و در نهايت اروپايي‌ها هم كم كم خود را از اين موضوع كنار مي‌كشند و به گفت وگو و تعامل با ايران روي خواهند آورد.
وزير خارجه آمريكا تاكيد كرد در آن صورت ما اهرم فشار به وسيله تحريم را از دست خواهيم داد.
كري افزود: به خاطر داشته باشيد در ايران نيز به اين توافق نگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد و تندروها در آن كشور بسيار خوشحال خواهند شد كه اگر آمريكا به آن كشور حمله نظامي كند زيرا در آن صورت مقاومت ايراني‌ها مضاعف خواهد شد.
كري خاطر نشان كرد ما در مرحله آزمون هستيم و اگر ثابت شد آنها در عمل صداقت ندارند ما همه گزينه‌ها را در اختيار داريم البته ممكن است شما در نهايت بگوييد اگر توافقنامه ژنو به نتيجه نرسد، محاسبات دولت اوباما اشتباه بوده است.
وي افزود: ترديد ندارم اگر مذاكرات بي‌نتيجه با ايراني‌ها ادامه پيدا مي‌كرد ما به نقطه‌اي مي‌رسيديم كه آنها به توليد سلاح هسته‌اي نزديكتر مي‌شدند. سوال من اين است در چنين شرايطي كدام روش بهتر است؟
كري خاطر نشان كرد ما بر سر دو راهي در يكي از حساس‌ترين لحظات تاريخي قرار گرفته‌ايم يكي از اين دو راه ما را به نتيجه‌اي با دوام در ارتباط با نگراني‌هاي جامعه بين‌المللي از برنامه‌هاي هسته‌اي ايران مي‌رساند.
وي تاكيد كرد راه دوم ممكن است منتهي به ادامه خشونت‌ها و احتمال برخوردها شود.
* رئيس كميته بانكي سنا خواستار به تعويق افتادن تحريم‌هاي جديد ايران شد
سناتور تيم جانسون اعلام كرد كه با توجه به هشدارهاي رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه آمريكا در رابطه با تحريم‌هاي جديد ايران، امكان به تعويق انداختن بررسي فشارهاي جديد بر تهران وجود دارد.
در حالي كه سناتور "باب منندز" رئيس كميته روابط خارجي سنا در تلاش است تا پيش از آغاز سال نوي ميلادي تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران در سنا به تصويب برساند، سايت خبري پولوتيكو به نقل از سناتور "تيم جانسون" رئيس كميته بانكي سنا، اعلام كرد كه مي‌توان بررسي اين تحريم‌هاي جديد را به تعويق انداخت.
پولوتيكو در خصوص اين خبر مي‌نويسد: رئيس كميته امور بانكي سنا اعلام كرد كه اين كميته بررسي تحريم‌هاي جديد ايران را به تعويق مي‌اندازد.
رويترز نيز در اين خصوص مي‌نويسد: پس از آنكه وزير خارجه و رئيس‌جمهور آمريكا بار ديگر از كنگره خواستند تا از بررسي تحريمهاي تازه ايران خودداري كنند? رئيس كميته بانكي سنا اعلام كرد كه مايل است تلاشها در اين زمينه را متوقف كند.
سناتور دموكرات تيم جانسون گفت: رئيس‌جمهور و وزير خارجه با دلايل محكمي خواهان توقف اقدام كنگره در راستاي تحريم‌هاي جديد عليه ايران شدند و بنابراين من مايلم كه از اين درخواست حمايت كرده و فعاليتهاي كميته بانكي را در حال حاضر متوقف كنم.
كميته بانكي سناي ايالات متحده مسئوليت نظارت بر قانون تحريم‌ها در اين كشور را بر عهده دارد.
اين اظهارات جانسون پس از آن مطرح شد كه جان كري با حضور در كنگره? در گفتگو با كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان? از اعضاي كنگره خواست تا شانس پايان دادن به موضوع هسته‌اي ايران از طريق راه حل صلح آميز را از بين نبرند.
در همين رابطه "محمد جواد ظريف" وزير امور خارجه ايران، نيز در مصاحبه با مجله آمريكايي تايم هشدار داد كه اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران موجب مرگ توافق هسته‌اي ژنو خواهد شد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن