تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803084578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زاكاني: به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي اعتماد داريم/توافق ژنو نه فتح‌الفتوح است نه جام زهر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: زاكاني: به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي اعتماد داريم/توافق ژنو نه فتح‌الفتوح است نه جام زهر
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي اظهار كرد: زماني عده‌اي معتقد بودند كه مي توان 100 روزه با لبخند تمام مشكلات با غرب را برطرف كرد، اما امروز اين افراد دريافته‌اند كه طرف مقابل در برابر يك لبخند حاضر به كوتاه آمدن نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا زاكاني، دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي عصر امروز(چهارشنبه) در همايش ميقات صالحين كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي علمي كاربردي برگزار شد با بيان اين‌كه امروز ما با توافق نامه‌اي مواجه هستيم كه نه فتح الفتوح است و نه جام زهري كه حكايت از شكست دارد، خاطرنشان كرد: امروز بيشتر منافع موجود در اين توافقنامه و زواياي بالقوه آن را ما هستيم كه بايد به فعليت برسانيم و از خطراتي كه در فرا روي آن تنظيم كرده‌اند خودمان را بر حذر بدانيم و اين خطرات و تهديدات را به حداقل برسانيم.

وي تاكيد كرد: به همين جهت است كه ما بايد تحليل درستي از توافق نامه اخير د اشته باشيم و بدانيم كه اين توافق شروع راه است.

زاكاني با بيان اين‌كه حق و باطل اسلام و كفر در امروزه ما در چارچوب انقلاب و نظام سلطه تجلي پيدا كرده است، اظهار كرد: اين كه اكنون ايران در كانون اسلام در جهان قرار گرفته است و در مقابل نظام سلطه صف ايستاده است توفيقي است كه نصيب ما شده و ما بايد با افقي به سوي دور دست از هر شرايطي براي خلق فرصت هاي مختلف استفاده كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: از منظر نظام سلطه انقلاب اسلامي ايران منشاء يك دگرگوني ناصواب در جهان معاصر به حساب مي‌آيد در نتيجه نه تنها آن‌ها مخالفتشان با انقلاب است بلكه آن‌ها با هر دستاوردي كه تا به امروز ما كسب كرده‌ايم مخالف هستند و اين مخالفتشان نيز كاملا شفاف است.

وي افزود: آن‌ها به طور خاص با دستاورد ويژه‌اي كه معادلات آن‌ها را بيشتر بر هم مي‌زند مخالف هستند چرا كه اين دستاورد كه دستاورد انرژي هسته‌اي ما است حساسيت آن‌ها را بيشتر برانگيخته كرده است.

زاكاني با تاكيد بر اين‌كه آن‌ها همواره به دنبال بهانه جويي عليه ايران هستند تصريح كرد: دستاورد هسته‌يي بهانه خوبي است تا غرب بتواند به دروغ ما را متهم كند كه به دنبال بمب هسته‌اي هستيم.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: سه كشور اروپايي به همراه آمريكا، چين و روسيه توافق نامه‌اي با طرف ايراني امضا كرده‌اند ولي ما مشاهده كرديم كه چند روز پس از اين توافق اتحاديه اروپا تحريم‌هاي جديدتري عليه كشور ما اعمال كرد.

وي با بيان اين‌كه آن‌ها ما را متهم به ساختن بمب مي كنند، اظهار كرد: اين در حالي است كه خود آن‌ها نه تنها توليدكننده و مصرف كننده بمب هسته‌اي هستند بلكه رژيمي جعلي به نام اسرائيل را به اين سلاح تجهيز مي كنند.

زاكاني با اشاره به مذاكرات سال 81 گفت: از جانب غرب ما نبايد هيچ گونه حق و حيات و بهره مندي و مواهب را داشته باشيم ما در توافقات سال 81 و 82 ديديم كه دولت وقت تصميماتي گرفت و پس از مذاكرات سعدآباد و پاريس و بروكسل 22 عدد از سانتريفيوژهاي تحقيقي ما به دليل خوش بين بودن ما تعطيل شد ولي آن‌ها ما را محور شرارت خواندند.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به اقدامات مختلف غرب در منطقه با تاكيد بر اين‌كه ملت ما با تاكيد بر اين‌كه اراده ملت ايران تمام معادلات آن ها را بر هم زده است، اظهار كرد: ماحصل اراده ملت ايران اين است كه آمريكا حدود سه ماه پيش به ايران التماس مي كرد كه 30 الي 50 نقطه از سوريه را خالي كند تا آن ها بتوانند به اين نقاط حمله نظامي كنند.

وي افزود: آن چه كه از ما به سوريه منتقل شده انديشه مقاومت و مدل مقاومت است. ايران اسلامي اكنون در جايگاهي قرار گرفته است كه نقشي تعيين كننده و سرنوشت ساز در بسياري از ابعاد در منطقه و جهان دارد.

زاكاني با اشاره به دستاوردهاي اخير كشور در حوزه فناوري هسته‌يي اظهار كرد: ما زماني حق داشتن هيچ گونه فناوري هسته‌اي نداشتيم اما امروز به اين فناوري دست پيدا كرده‌ايم.ما سال 90 برخي از لوازم تعمير يك سانتريفيوژ را نداشتيم اما اكنون شرايط ساخت ده‌ها هزار سانتريفيوژ را داريم.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با تاكيد بر اين‌كه سعي غرب همواره در وابسته كردن ما به خود بوده است با بيان اين‌كه به دليل نداشتن اعتماد به غرب آن‌ها د ر اين امر ناكام بوده‌اند، اظهار كرد: در سال 87 غرب به بهانه تحريم يكي از عناصر سازنده داروهاي ما را تحريم كرد. با اين اقدام مدت‌ها بسياري از مراكز ما تعطيل شد و ما توانستيم از اين سختي‌ها بيرون بياييم و خود آن عنصر را در داخل كشور بسازيم.

وي خاطرنشان كرد: در دهه 70 سوخت رآكتور تهران كه براي توليد راديوداروها و مصارف پزشكي بارگذاري شده بود به حالت اضطرار رسيد در اين حالت خطر آلودگي براي شهر تهران وجود داشت اما در اين شرايط از غرب درخواست سوخت كرديم ولي آن‌ها اين سوخت را به ما ندادند با اين وجود خود توانستيم ظرف نصف روز 20 درصد غني سازي كنيم و پس از 18 ماه تلاش توانستيم صفحات سوخت را توليد كنيم.

زاكاني با تاكيد بر اين‌كه ما هيچ گاه محتاج غرب نخواهيم بود، اظهار كرد‌:‌ما اكنون خود را به مرحله‌اي رسانده‌ايم كه به كانون مولد در سراسر جهان تبديل شده‌ايم. ما نيز به عنوان يك تلاش جدي بايد سعي كنيم كه سقف خواسته‌هاي خود را در حوزه هسته‌اي مطالبه كنيم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به توافق اخير ايران و 1+5 با بيان اين‌كه ما با اين توافق با يك حداقل و يك حداكثر مواجه هستيم اظهار كرد: غرب تلاش مي كند كه ما را در كف اين نيازها محدود كند ما نيز به عنوان يك تلاش جدي بايد سعي كنيم كه در حوزه هسته‌اي سقف خواسته‌ها را مطالبه كنيم.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به تهديدات اخير جان كري وزير امور خارجه آمريكا اظهار كرد: اين صحبت‌ها جز خنده چيزي ديگري را نتيجه نخواهد داشت چرا كه چنانچه آن ها مي خواستند تاكنون به ايران حمله نظامي كنند بارها اين اقدام را انجام داده بودند. اوباما نيز حتي به طور رسمي اعلام كرده است توانايي حمله به سوريه را ندارد.

وي با بيان اين‌كه ما از سال 88 تاكنون چهار گروه مذاكره كننده داشته‌ايم اظهار كرد: در دوره اول از سال 80 تا 84 در گروه اول كه شامل روحاني،ظريف و دوستانشان بودند ما از گسل خواسته‌هاي سه كشور اروپايي شرايطي را براي خود مهيا كرديم اما مسيري كه در اين دوره طي شد با بدخلقي آن‌ها در نشست پاريس و بروكسل منجر به تعطيلي 24 سانتريفيوژ ما شد.

زاكاني با بيان اين‌كه از سال 84 اراده ما شكل ديگري گرفت ادامه داد: از سال 84 به بعد اراده ما شكلي ديگري گرفت كه ماحصل ‌آن اين است كه تا به امروز شرايط ما كاملا تغيير كرده است. چرا كه ما چنانچه در آن سال 184 سانتريفيوژ داشتيم امروز تعدادي بالغ بر 18 هزار سانتريفيوژ داريم.

اين نماينده مجلس ادامه داد: ما اكنون بيش از هفت تن مواد غني شده با غناي 3.5 درصد در اختيار داريم و حدود 560 تن مواد با 0.7 غلظت در اختيار داريم و چنانچه بخواهيم با 10 هزار سانتريفيوژ كار كنيم مي توانيم حدود 20 سال فعاليت خود را ادامه دهيم.

زاكاني با بيان اين‌كه امروز شرايطي را كه ما طي كرديم هيچ گاه براي غرب قابل تصور نبود اظهار كرد: ما از امروز از موضع قدرت با آنها مواجه هستيم.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان كرد: پس از انتخابات ما با واقعيات جديدي روبرو شديم و تيم مذاكره كننده جديد ما وارد عرصه شد و تمام زحماتش نيز تبديل به يك توافق نامه شد.

وي با بيان اين‌كه ما در حال حاضر در داخل كشور خود با دو گروه مواجه هستيم اظهار كرد: گروه اول كساني هستند كه معتقدند نظم موجود در جهان غير قابل بر هم زدن است. اين گروه معتقدند كه نمي توان هم انقلابي بود و هم نظام داري كرد.

زاكاني ادامه داد: گروه ديگر نيز گروهي هستند كه مطابق با انديشه امام و رهبري عمل مي كنند آن ها نظم موجود در جهان را يك جهاني سازي جعلي مي دانند و معتقدند كه ما بايد در يك جامعه خودساخته در مسير خودساخته تحقق اسلامي گام برداريم.

وي با بيان اين‌كه برخي افراد معتقدند بودند كه مي توان صد روزه با لبخند تمام مشكلات با غرب را حل كرد اظهار كرد: امروز اين افراد دريافته‌اند كه طرف مقابل در برابر يك لبخند حاضر نيست كوتاه بيايد چرا كه او همه چيز را مي خواهد تا كوتاه بيايد. اگر ما امروز بر سر مسائل هسته‌يي توافق كرديم آن‌ها مي گويند كه مباحث ديگري از جمله موشك‌هاي دوربرد، بحث تروريسم هنوز براي توافق باقيمانده است.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ادامه داد: ما با اين واقعيت مواجه هستيم كه توافق اخير ما با غرب در دل خود فرصت‌هايي را براي ما خلق كرده است كه ما بايد آن‌ها را بالقوه خلق كنيم.

وي با بيان اين‌كه توافق اخير يك راستي آزمايي براي غرب است يكي از اين فرصت‌ها را بحث شكست ايران هراسي در جهان و اجماع بين المللي عليه ايران دانست.

اين فعال سياسي با بيان اين‌كه امروز جهان از جهان تك قطبي خارج شده است ادامه داد: جهان امروز جهاني چند قطبي است كه ايران در محور يكي از اين قطب‌ها قرار دارد ما بايد اين نكته را پاس بداريم و به آن تاكيد داشته باشيم.

زاكاني خاطرنشان كرد: در زمان قبل از انتخابات عد‌ه‌اي معتقد بودند كه 70 درصد از مشكلات به دليل بي‌كفايتي‌هاي مديريتي است و تنها 30 درصد از مشكلات مربوط به تحريم‌ها است ولي اكنون اين افراد همه چيزها را از ياد برده‌اند و مي‌گويند صد درصد مشكلات به دليل تحريم‌هاي موجود عليه كشور ما است.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به شعار روحاني در انتخابات اخير "خوب است كه چرخ سانتريفيوژها بچرخد اما چرخ زندگي مردم هم بچرخد" با تاكيد بر اين‌كه يقينا چرخ زندگي مردم با چرخيدن سانتريفيوژها مي چرخد اظهاركرد: ممكن است اين شعار مناسب براي انتخابات باشد اما واقع امر اين است كه زماني سوخت فسيلي كشور تمام مي شود و ما مجبور به استفاده از انرژي هسته‌اي خواهيم بود.

وي در پايان با تاكيد بر اين‌كه ما به تيم مذاكره كننده هسته اي اعتماد داريم، اظهار كرد: اين تيم بايد تقويت شود و امانت داري كند تا ان‌شاءالله با يك صدايي كه در كشور وجود دارد موفق باشد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن