تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین علت مرگ قزوینی‌ها مشخص شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نخستین علت مرگ قزوینی‌ها مشخص شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: عارضه‌ی قلبی و عروقی نخستین علت مرگ ومیر در استان است که روزانه ۵ نفر در قزوین براثر بیماری‌های قلبی و عروقی فوت می‌کنند. به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، همایش داوطلبان سلامت ظهر چهارشنبه ۲۰ آذرماه در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.
«محمدرضا مدبر» رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان با بیان اهداف تشکیل رابطان و انتظارات از جایگاه آن‌ها، ضرورت این حرکت‌ها را در بحران‌های غیر قابل پیش‌بینی جامعه دانست.


وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۸۰۰ رابط در سطح شهرستان قزوین مشغول به فعالیت هستند، افزود: در بخش شهری بعد از ایجاد پایگاه سلامت آمار رابطان افزایش داشته است و خدمت‌رسانی رابطان به‌صورت خودجوش انجام می‌شود.


از دیگر سخنرانان این همایش «سیدسعید اسکویی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بود که با اشاره به ارائه‌ی خدمات داوطلبانه در سطح دنیا گفت: ارائه‌ی خدمات داوطلبانه قسمتی از سلامت روان است.


اسکویی با اشاره به این‌که حضور رابطان سلامت یکی از پایه‌های اصلی خدمات بهداشتی اولیه است، افزود: فعالیت رابطان، خدمت به هم‌نوع است که در بعد اجتماعی و انسان‌دوستانه سبب ارضاء نیاز روحی و روانی افراد می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: عارضه‌ی قلبی عروقی نخستین علت مرگ و میر در استان است که طبق آمار ۵ نفر در روز بر اثر این عارضه فوت می‌کنند.


اسکویی با بیان این‌که سرطان دومین علت مرگ و میر است که روازنه یکی از افراد سرطانی در استان بر اثر آن فوت می‌کند، افزود: سوانح و تصادفات نیز سومین عامل مرگ و میر در استان بشمار می‌روند که ۹ درصد افراد فوتی استان را تشکیل می‌دهند.


در ادامه این همایش «سعید وزیری‌نژاد» مدیرکل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به استفاده از ظرفیت توانمند افراد موجود در محلات ایجاد طرح رابطان را مهم و ضروری دانست.


وی افزود: داشتن شهری زیبا با همه‌ی تجهیزات شهری برای زندگی کافی نیست باید به حوزه‌ی سلامت توجه ویژه داشت.


وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۷۰۰ دانشگاه و موسسات آموزش عالی و ۱۴۰ هزار دانشجو فعالیت می‌کنند توجه ویژه به توسعه‌ی علم و دانش را با همکاری رابطان در حوزه‌ی سلامت و اجرای طرح محله ما را خواستار شد.


مدیر کل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین هم‌چنین همکاری رابطان را در سطح محلات و چاره‌اندیشی مشکلات و ارائه راهکار در عرصه‌های مختلف اجتماعی خواستار شد
.




1392/9/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن