تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداري از صدها طرح در برخي از استاها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بهره برداري از صدها طرح در برخي از استاها
استانها / واحد مركزي خبر/ اقتصادي

صدها طرح عمراني ، خدماتي و بهداشتي درماني و كشاورزي امروز در برخي از استانها به بهره برداري رسيد .

پايانه جديد مسافر بري برون شهري در شيراز ساخته شد.
مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري شيراز گفت: براي اجراي اين پايانه 110 ميليارد ريال هزينه شده و 20 ميليارد ريال اعتبار نيز براي سال آينده اين پروژه پيش بيني شده است.
او گفت: احداث هتل و مجتمع تجاري از برنامه هاي پيش بيني شده در اين پايانه است.
سعيد دبيري افزود: پايانه جديد اميركبير درمحدوده جنوب غربي شيراز و در زميني به مساحت سه و نيم هكتار و زيربناي پنج هزارو 300 مترمربع احداث شده است.
دبيري گفت: با توجه به درحال ساخت بودن آزاد راه شيراز - اصفهان و تغييرمسيراين محوراز شمال به غرب، پايانه شهيد كارانديش نيز ظرف دو سه سال آينده از مكان كنوني به مكان جديد منتقل خواهد شد.
استان فارس 3 پايانه مسافر بري برون شهري دارد كه روزانه هزار و 200 سرويس اتوبوس از طريق پايانه كارانديش، 110 سرويس اتوبوس از طريق پايانه اميركبير و 250 تا 300 سرويس اتوبوس و ميني بوس از طريق پايانه شهيد مدرس در جابه جايي مسافر فعاليت دارند.
به طور ميانگين روزانه 50 هزارمسافرازطريق اين پايانه ها به نقاط مختلف استان و كشور منتقل و وارد استان مي شوند.
همچنين تجهيزات جديد بيمارستان مرودشت به بهره‌برداري رسيد.
اين دستگاهها شامل دستگاه راديولوژي ديجيتال نسل جديد، سي تي اسكن و سنگ‌شكن است.
رئيس بيمارستان شهيد مطهري گفت: دستگاه راديولوژي ديجيتال نسل جـديـد داراي دوز كمتر اشعه و قابليت ارسال تصاوير با وضوح بالا به نقاط دوردست براي هرگونه تصميم‌گيري پزشكي است.
اكبري افزود: دستــگاه سي تي اسكن و دستــگاه سنگ‌شكن برون اندامي هم قابليت ايجاد تصاوير سه ، تصويربرداري سريع ،خرد كردن سنگ‌هاي كليه تا دو سانتي‌متر بدون بيهوشي و جراحي را دارد.
وي گفت: براي بهره برداري از اين تجهيزات بيش از 30 ميليارد ريال هزينه شده است.

هفت طرح عمراني نيروي زميني سپاه هم ديشب با حضور جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در مناطق محروم اروندكنار آبادان به بهره برداري رسيد.
فرمانده قرارگاه كربلا گفت: طرحهاي مرمت و بازسازي مصلي هاي نـماز جـمعه در اروندكنار و شهر چوئبده، ساخت مدرسه يك كلاسه، زمين ورزشي و يك باب حسينيه از جمله اين طرحهاست .
سردار دانش پژوه ساماندهي مركز تحقيقات و پرورش بلدرچين ، ساخت غسالخانه در چوئبده و ساخت منزل براي محرومين از ديگر طرحهاي انجام شداين قرارگاه كربلا اعلام كرد و افـزود : سـه هزار نفر
از اهالي بيمار اروندكنار كه توانايي مالي نداشتند به همت قرارگاه كربلا شناسايي و درمان شدند.
وي با اشاره به اينكه امنيت منطقه عمومي شلمچه تا منطقه قميجه در دست نيروي زميني سپاه است گفت: برنامه هاي عمراني ويژه اي براي محروميت زدايي در دو بخش عمراني فرهنگي و اجتماعي و مردم ياري در اين منطقه در نظر گرفته شده است.

بيش از 200 طرح عمراني نيز با هزينه زكات جمع آوري شده در استان اصفهان به بهره برداري رسيد.
رئيس اداره زكات استان اصفهان امروز گفت: اين طرحها شامل تعمير و مرمت مسجد ، حسينيه ، خانه عالم ، نمازخانه هاي مدارس و بهسازي روستا و جاده هاي روستايي است .
حجت الاسلام رنجبر افزود: اين طرح ها از محل جمع آوري بيش از 45 ميليارد ريال زكات اجرا شد.
پارسال نيز 280 طرح عمراني در استان اصفهان با هزينه زكات جمع آوري شده به بهره برداري رسيد.
همچنين طرح هادي تاكنون در 266 روستاي بالاي 20 خانوار خراسان جنوبي اجرا شده است .
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان جنوبي گفت: با اجراي طرح هادي در اين روستاها ، هم اكنون 29 درصد روستاهاي استان در قالب طرح هادي ساماندهي شده است.
آقاي آسماني مقدم هزينه اجراي طرح هادي در اين روستاها را 37 ميليارد و 444 ميليون تومان اعلام كرد و افزود : طرح هادي 375 روستاي ديگر خراسان جنوبي تهيه شده كه براي اجرا در انتظار تخصيص اعتبارات است.
آسفالت و سنگ فرش كوچه ها ، ساخت ميادين و جدول گذاري از جمله اقداماتي است كه در طرح هادي روستاها انجام مي شود .
وي گفت:احياي بافت با ارزش روستايي از ديگر فعاليتهاي بنياد مسكن در بهسازي روستاهاست كه در اين خصوص بافت روستاي تاريخي فورگ درميان انجام شده و روستاهاي خور بيرجند و نايبند طبس در حال انجام است .
براي احياي بافت با ارزش اين روستاهاي تاريخي تاكنون يك ميليارد و 100 ميليون تومان هزينه شده است .
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان جنوبي گفت: امسال نيز 6 ميليارد و 370 ميـليــون تومان اعتباربراي اجراي طرح هادي 101 روستاي استان برآورد كرده ايم است كه منتظرتخصيص آن هستيم .
خراسان جنوبي 907 روستاي بالاي 20 خانوار دارد .
همچنين يك واحد مرغ تخم گذار در شهرستان رامهرمز به ظرفيت 30 هزار قطعه با اشتغالزايي شش نفر به بهره برداري رسيد.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادكشاورزي خوزستان امروزگفت: راه اندازي اين واحد موجب افزايش توليد تخم مرغ استان به ميزان 330 تن در سال مي شود.
محمد مشكورزاده افزود : ظرفيت اسمي توليد تخم مرغ در شش واحد تخمگذار صنعتي استان در حال حاضر 3 هزار و 190 تن در سال بالغ مي شود و با توجه به طرح هاي در دست اجرا بزودي شاهد افتتاح چند واحد ديگر در مناطق مختلف استان خواهيم بود.
طرح آبياري تحت فشار در سطح 4300 هكتار از مزارع خراسان رضوي اجرا شده است.
مدير آب وخاك وامور فني مهندسي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: از ابــتداي سال تا كنون علاوه بر اجراي طرح آبياري تحت فشار در راستاي مديريت مصرف و استفاده بهينه از آب كشاورزي، 44 كيلومتر طرح انتقال آب با لوله نيز در اين مزارع انجام شده است.
مهندس شريعتي افزود: براي بهره‌ وري بيشتر از آب و حفاظت و نگهداري قنوات، طرح لايروبي و مرمت 89 رشته قنات نيز انجام گرفته است .
شريعتي همچنين از ساخت 105باب استخر ذخيره آب در مزارع استان خبر داد.
وي حجم عملكرد تسهيلات طرح توسعه كشاورزي در بخش آب و خاك خراسان رضوي را هزارو 73 پروژه با اعتبار 262 ميليارد و 916 ميليون ريال بيان نمود .
دو طرح بهداشتي و عمراني در شهرستان ورزقان آذربايجان شرقي با 12 ميليارد و 570 ميليون ريال اعتبار به بهره برداري رسيد .
ساختمان درمانگاه شبانه روزي شهرستان ورزقان افتتاح شد.
رييس شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان در مراسم بهره برداري از اين ساختمان گفت: ساختمان درمانگاه شبانه روزي كه در اثر زلزله سال گذشته تخريب شده بود با همت يكي از بانك هاي خصوصي كشور احداث و به بهره برداري رسيد.
دكتر محمد ميرزاپور افزود: اين ساختمان در زميني به وسعت يكهزار و 400 متر مربع احداث و براي ساخت آن 12 ميليارد و500 ميليون ريال هزينه شده است.
رييس شبكه بهداشت و درمان ورزقان گفت: در اثر زلزله سال گذشته يك باب درمانگاه و 24 واحد خانه بهداشت روستايي در اين شهرستان آسيب ديده و يا تخريب شد كه با همت خيران و با 30 ميليارد ريال اعتبار 18 واحد آن بازسازي شد.

35 باب مسكن مددجويي توسط مجتمع مس سونگون در ورزقان ساخته شد
مدير مجتمع مس سونگون گفت: 35 باب مسكن با كمك اين مجتمع از طرف كميته امداد ورزقان ساخته و در اختيار نيازمندان اين شهرستان قرار گرفت.
آقاي رضا شريفي در حاشيه آيين بهره برداري از اين واحدها افزود: به منظور حمايت از اقشار كم درآمد اين واحدها در يازده روستا و شهر ورزقان و خاروانا ساخته شده است.
وي گفت: شركت ملي صنايع مس ايران در پي خدمات خود در محروميت زدايي روستاها و كمك به نيازمندان هفت ميليارد ريال اعتبار در اختيار مديريت كميته امداد ورزقان قرار داده تا براي ساخت 44 باب مسكن هزينه كند.
آقاي شريفي با اشاره به خدمات مجتمع مس سونگون به زلزله زدگان ارسباران اظهاركرد: در بخش هاي مختلف تاكنون بيش از 70ميليارد ريال اعتبار در روستاها و شهر ورزقان توسط اين مجتمع هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه كمك هاي شركت ملي مس ايران همچنان ادامه دارد، يادآوري كرد: 100 ميليارد ريال ديگر كه به تصويب هايت مديره اين شركت رسيده، در بخش هاي مختلف به ويژه در نوسازي زير ساخت هاي اين شهرستان هزينه مي شود.
0002

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن