تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانس24: عقب نشيني پليس پيروزي براي تظاهركنندگان اوكرايني به حساب مي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فرانس24: عقب نشيني پليس پيروزي براي تظاهركنندگان اوكرايني به حساب مي آيد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/20
00:31:29.19
خبرنگار شبكه فرانس بيست و چهار اعلام كرد، پليس ضد شورش محل تجمع معترضان اوكرايني را ترك كرده است و اين در واقع پيروزي و موفقيتي براي معترضان هوادار اتحاديه اروپا است.
گاليور كراگ، خبرنگار اين شبكه تلويزيوني فرانسوي در كي‌يف در ارتباطي مستقيم گفت، مردم حاضر در ميدان مركزي شهر كه شاهد خروج آخرين افسران به جاي مانده در اين ميدان و سوار شدن آن ها به اتوبوس هايشان بودند، بسيار خوشحال و شادمان هستند. چرا كه براي معترضان اين مسئله به منزله پيروزي است. البته معترضان شهرداري كي‌يف و ساختمان اصناف را كه مقر مخالفان در طول اين اعتراضات در آن برپا شده است، تصرف نكرده بودند.
وي افزود، اعتراضات همچنان در محل تجمع معترضان ادامه دارد. پليس توانسته بود بسياري از چادرهاي معترضان در ميدان استقلال را بر چيند و اكنون معترضان در حال برپايي مجدد اين چادرها و ساخت سنگرهايي براي خود هستند.
نكته ديگري كه براي اين معترضان پيروزي ديگري به حساب مي آيد اين است كه آن ها توانستند، در طول شب، به رغم خستگي و سرماي هوا، صلح آميز بودن اعتراضات خود را حفظ كنند و از بروز خشونت بپرهيزند. در واقع معدود مواردي هم كه ممكن بود موجب تحريك خشونت ها از سوي تظاهركنندگان شود، به سرعت متوقف و بازداشت شدند و در حال حاضر تظاهركنندگان از موفقيت خود خوشحالند.
گاليور كراگ در ادامه درباره حمايت ساير مردم اوكراين از جمعيت چند هزار نفري معترضان حاضر در ميدان استقلال كي‌يف گفت، در شهر كي‌يف، اكثريت بسيار قابل توجهي از مردم، از اين جنبش اعتراضي حمايت مي كنند. اگر شاهد حضور دهها هزار نفري معترضان در تظاهرات كنوني نيستيم، علت آن دماي چند درجه زير صفر كي‌يف، سر كار رفتن مردم و البته ترس بسياري از آن هاست. اما آن ها به طور مطلق از اين اعتراضات حمايت مي كنند. البته اين امر در مورد مردم شهر كي‌يف است. چرا كه رهبران اعتراضات از مردم اين شهرها خواسته اند كه به حمايت از آنان برخيزند و به ميدان استقلال بيايند كه البته مردم هم به سرعت خود را به اين محل مي رسانند.
اما اوضاع درباره ديگر نقاط اوكراين احتمالاً كمي متفاوت است. يك موسسه افكارسنجي نزديك به دولت اوكراين در نتايج نظرسنجي خود اعلام كرد، بر اساس نظرسنجي اين موسسه نيمي از مردم اوكراين از اين جنبش حمايت مي كنند و نيم ديگر مخالف آن هستند.
اين دو دستگي همواره در اوكراين وجود داشته است كه بر اساس آن مردم شرق اين كشور تمايل چنداني به حمايت از جنبشي كه هوادار گرايش به سمت اتحاديه اروپاست، ندارند. اگر چه آنان الزاماً از دولت ويكتور يانوكوويچ، كه در همه جا به دست داشتن در فساد مالي متهم مي شود، حمايت نمي كنند، اما قطعاً رهبران معترضان جنبش كنوني را گزينه مناسبي براي جايگزيني وي در قدرت نمي دانند.
00:34:19.08

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن