تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820518483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشخيص بيماريهاي گوارشي كودكان به روش كم تهاجمي در مشهد انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تشخيص بيماريهاي گوارشي كودكان به روش كم تهاجمي در مشهد انجام مي شود
مشهد - خبرگزاري مهر: استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد از به كارگيري روشهاي نوين در تشخيص بيماريهاي گوارشي كودكان به روش كم تهاجمي در بيمارستان قائم مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علي كياني ظهر چهارشنبه در نشست خبري روشهاي نوين اندوسكوپي كودكان در بيمارستان قائم مشهد اظهار كرد: براي اولين بار در كشور تشخيص توده و خونريزي داخلي دركودكان با شيوه كم تهاجمي در بيمارستان قائم مشهد با موفقيت انجام شد.

وي توضيح داد: با استفاده از اين شيوه در كودك 12 ساله كه سالها از كم خوني رنج مي برد توده و خونريزي در روده كوچك تشخيص داده شد.

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: كپسول كوچكي توسط كودك بلعيده مي شود و با استفاده از سنسورها ردگيري و تصاوير معده، روده بزرگ و كوچك در هارد دستگاه ذخيره مي شود كه به اين وسيله پزشك بدون انجام عمل جراحي و اندوسكوپي در كودك بيماري او را درمان مي كند.

وي توضيح داد: طول كپسول 4 ميلي متر است و به صورت يكبار مصرف است كه قيمت آن در حدود يك ميليون و دويست هزار تومان است.

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد بيان كرد: اين دستگاه كه نزديك به 70 ميليون تومان براي خريد آن هزينه شده در حال حاضر در بيمارستان قائم مشهد نصب و راه اندازي شده است.

وي با اشاره به اينكه از استان هاي مجاور براي درمان به اين بيمارستان ارجاع داده مي شوند افزود: روشهاي تهاجمي براي كودكان غير قابل تحمل است و گاهي اين بيماريها تا بزرگسالي ادامه پيدا مي كند.

كياني يادآور شد: اين روش كم تهاجمي كه تا كنون براي 3 بيمار با موفقيت انجام شده وعوارضي براي بيمار ندارد.

فوق تخصص گوارش كودكان عنوان كرد: اين روش براي درمان بيماري هاي روده كوچك مورد استفاده قرارمي گيرد.

وي با بيان اينكه ابتلا به بيماريهاي گوارشي در كودكان كمتر از بزرگسالان نيست افزود: اين نوع بيماريها در كودكان طيف و نوع بروزشان متفاوت است و در بعضي مواقع تا بزرگسالي ادامه و در مرحله پيشرفته تشخيص داده مي شود.

بيماري هاي بدخيم گوارشي در كودكان كمتر بروز مي كند

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد با ابراز خرسندي از اينكه خوشبختانه بيماري هاي بدخيم گوارشي در كودكان كمتر بروز مي كند يادآور شد: معمولا والدين به علت اختلالات جذب و بيماري هاي حاد گوارشي كودكان مراجعه مي كنند.

اين فوق تخصص بيماريهاي گوارشي عنوان كرد: معمولا اين خونريزي ها همراه با درد است اما گاهي نيز بدون درد و با علائم ديگري همراه است.

كياني عنوان كرد: تظاهر اين بيماريها به شكل كم خوني يا خونريزي هاي واضح گوارشي است و شيوع آن در هر 100 نفر 2نفر است.

فوق تخصص بيماريهاي گوارشي بيان كرد: مشهد در درمان و تشخيص بيماريهاي گوارش در كودكان بعد از تهران و شيراز در رتبه سوم قرار دارد.

بيماريهاي گوارشي تنها در دردهاي شكمي خلاصه نمي شود

كياني در خصوص شايع ترين بيماريهاي گوارشي گفت: دردهاي شكمي، خونريزي هاي دستگاه گوارش و كمبود وزن يا رشد شيوع بيشتري دارند البته حيطه بيماريهاي گوارشي بسيار گسترده است و تنها به دردهاي شكمي خلاصه نمي شود .

برگزاري كنگره بين المللي گوارش كودكان فروردين ماه در بيمارستان قائم

فوق تخصص بيماريهاي گوارشي بيان كرد: كنگره بين المللي گوارش كودكان فروردين ماه در بيمارستان قائم مشهد با عنوان روشهاي نوين در خصوص درمانهاي گوارشي كودكان برگزار مي شود.

كد خبر: 2193848

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۸:۰۳

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن