تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819045006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجليل از فعالان قرآني مازندران/مدرس قرآني در كشور كم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تجليل از فعالان قرآني مازندران/مدرس قرآني در كشور كم است
ساري - خبرگزاري مهر: يك قاري برجسته ملي گفت: در كشور مدرس قرآن بسيار كم وجود دارد و اگر بخواهيم كيفيت فعاليت‌هاي قرآن افزايش يابد بايد به فكر تربيت مدرس قرآني باشيم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادي شفيق بعد از ظهر چهارشنبه در حاشيه مراسم تجليل از فعالان و خادمان قرآني آمل با بيان اينكه فعاليت‌هاي قرآني زيادي در كشور صورت مي‌گيرد ولي زيربنايي نيستند، اظهار داشت: از ابتداي شكل‌گيري فعاليت‌هاي قرآني در كشور در زمينه تلاوت در قرآن در كشور با مشكل مواجه بوديم.

وي با اشاره به اينكه در گذشته كيفيت بر كميت برتري داشت، افزود: امروز در كميت موفق شده‌ايم اما در كيفيت به ندرت افرادي را داشتيم كه در زمره سردمداران و افراد شاخص قرآني در كشور قرار بگيرند.

وي با بيان اينكه بزرگان ما نيز قاري بودند اما مدرس نبودند، گفت: متاسفانه به تدريس و مدرس بودن كم بها مي‌دهيم در حالي كه تنها از طريق تربيت شاگرد است كه مي‌توانيم كيفيت را افزايش داده و به پيشرفت برسيم.

اين فعال قرآني با سابقه 30 ساله در آمل با اشاره به اينكه در ايران قاريان تنها تا سن 40 سالگي قرائت مي‌كنند اما در كشور مصر سن قرائت مناسب از 50 سال به بعد شروع مي‌شود، تصريح كرد: اگر بتوانيم مدرس تربيت كنيم مي‌توانيم قارياني برجسته‌تر تربيت كنيم و به نوعي مي‌توانيم قارياني با دانش قرآني در جامعه داشته باشيم.

شفيق با تاكيد بر اينكه قاري بايد به بسياري علوم مجهز باشد، گفت: اگر در يك دوره چهار يا پنج ساله بتوانيم به قاريان بهره بدهيم برداشت‌هاي خوبي داريم.

وي با بيان اينكه آرزو مي‌كنم روزي قاري تربيت كنيم كه بتوانيم دو بار صوت او را گوش دهيم، يادآور شد: همانگونه كه از گوش كردن به قرائت‌هاي قاري‌هاي مصري سير نمي‌شويم بايد قاريان اينچنيني نيز در كشور تربيت كنيم.

رئيس دانشكده علوم قرآني آمل نيز با اشاره به اينكه در فرهنگ قرآني تشويق و ترغيب از اصول قرآني سبب گسترش فعاليت‌ها مي‌شود، تصريح كرد: تشويق به فعاليت‌هاي قرآني نيز از مهم‌ترين اموري است كه مي‌توان به آن پرداخت.

حجت‌الاسلام محمود ابوترابي با بيان اينكه دانشكده علوم قرآني آمل به عنوان يكي از 22 دانشكده فعال علوم قرآني سراسر كشور در مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآني فعاليت مي‌كند، بيان داشت: بايد ‌بتوانيم از اين طريق فرهنگ قرآني را احيا كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه در ايام سال شاهد فعاليت‌هاي قرآني گسترده در شهر هستيم، يادآور شد: اين شيوه براي هميشه ادامه پيدا كند.

معاون آموزشي و پژوهشي دانشكده علوم قرآني آمل نيز با اشاره به اينكه آمل به جرات يكي از 6 دانشكده برتر علوم قرآني در كشور به شمار مي‌رود، بيان داشت: توسعه پژوهشگاه‌ها و كتابخانه‌ها يكي از مهم‌ترين‌ كارهايي است كه مي‌توان در زمينه توسعه علوم قرآن انجام داد.

حجت‌الاسلام سيدعبدالله اصفهاني با تاكيد بر اينكه اين دانشكده را متعلق به كلان‌شهر مازندران مي‌دانيم، گفت: محوريت اين دانشكده كمك به توسعه مفاهيم و معارف قرآني در شمال كشور است.

اصفهاني افزود: اين دانشكده داراي 10 هزار و 323 عنوان كتاب و 16 هزار و 500 جلد كتاب است.

وي از وجود 75 عنوان نشريه كتابخانه‌اي در اين دانشكده خبر داد و تصريح كرد: 373 نفر دانشجو، استاد و عضو غير دانشگاهي از اين كتابخانه بهره‌مند مي‌شوند.

كد خبر: 2193809

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۷:۳۶

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن