تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819947792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكايي‌ها از اوباما راضي نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آمريكايي‌ها از اوباما راضي نيستند
نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهند ميزان محبوبيت باراك اوباما اكنون تا حد ميزان محبوبيت جورج دبليو بوش پس از طوفان كاترينا پايين آمده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه ديلي ميل، موسسه نظرسنجي دانشگاه كوييني با انتشار نتايج يك نظرسنجي اعلام كرد: تنها 38 درصد از راي‌دهندگان آمريكايي عملكرد باراك اوباما به عنوان رئيس‌جمهور آمريكا را تاييد مي‌كند و در مقابل 56 درصد نيز با آن مخالف هستند.

همچنين رئيس‌جمهوري آمريكا برتري چشمگير خود در ميان راي‌دهندگان جوان را از دست داه است و به ميزان 41- 49 درصد راي‌دهندگان 18 تا 29 ساله در خصوص اوباما نظرشان منفي است. همچنين از حمايت عمده اسپانيايي تبارها از اوباما نيز بسيار كاسته شده است.

اكنون اسپانيايي تبارهاي آمريكا به ميزان 43- 50 درصد از اوباما حمايت مي‌كنند كه يك ركورد كاهش جديد را تجربه كرده است.

بدتر از همه براي اوباما اين است كه مردم آمريكا اكثرا عقيده دارند اوباما صادق و قابل اعتماد نيست و اين ميزان بر اساس نظرسنجي مذكور 44- 52 درصد است. 51 درصد نيز مي‌گويند اوباما فقدان ويژگي‌هاي يك رهبر قدرتمند است.

پاسخگويان نظرسنجي با يك شكاف 38- 41 درصدي اظهار داشتند كه براي مجلس نمايندگان آمريكا به جاي يك دموكرات به يك جمهوري‌خواه راي مي‌دهند و اين براي نخستين بار در نظرسنجي‌هاي دانشگاه كوييني در سال جاري ميلادي است كه دموكرات‌ها در اين زمينه وضعيت پيروزي پيدا كرده‌اند.

47 درصد نيز گفتند تمايل دارند جمهوري‌خواهان بار ديگر كنترل هر دو مجلس كنگره آمريكا را به دست بگيرند. اين وضعيت براي جمهوري‌خواهان اگر كه آنها در نوامبر 2014 اكثريت مجلس نمايندگان آمريكا را حفظ كنند و هفت كرسي ديگر را نيز در سنا به دست آورند رخ خواهد داد.

همچنين نيمي از راي‌دهندگان حامي مستقل‌ها كه نه حامي دموكرات‌ها و نه جمهوري‌خواهان هستند گفتنند از كنگره‌اي كه كاملا در كنترل جمهوري‌خواهان باشد حمايت خواهند كرد. در اين نظرسنجي همچنين 74 درصد مخالف طرز عملكرد جمهوري‌خواهان كنگره آمريكا هستند. ميزان 67 درصد نيز با عملكرد دموكرات‌هاي كنگره مخالفند.

براي اين نظرسنجي 2700 راي‌دهنده در فاصله سه تا 9 دسامبر مورد پرسش قرار گرفتند. تنها مساله‌اي كه در اين نظرسنجي براي اوباما مثبت بوده ديدگاه مثبت نسبت به طرز مديريت وي در خصوص تروريسم است كه 41- 50 درصد است.

در زمينه اقتصاد نيز به ميزان 37- 59 درصد نيز ديدگاه منفي نسبت به وي وجود دارد و اين ميزان براي مساله بهداشت درمان 62- 34 و براي سياست خارجي 49- 42 درصد است.

همچنين تنها 40 درصد از راي‌دهندگان گفتند كه از رويكرد كاخ سفيد براي نزديك شدن به ايران موافقتند.

ميزان 48 درصد نيز با آن مخالفند، با اين وجود به ميزان 46- 44 درصد تعداد مخالفان توافق هسته‌اي با ايران از موافقان آن كمتر است و ميزان 37- 45 درصد نيز مي‌گويند اين توافق امنيت آمريكا را كاهش مي‌دهد.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن