تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803664012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح زمستاني در تمامي محورهاي برفگير گيلان اجرا مي شود/ فوت 51 درصدي بر اثر تصادفات جاده اي در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طرح زمستاني در تمامي محورهاي برفگير گيلان اجرا مي شود/ فوت 51 درصدي بر اثر تصادفات جاده اي در گيلان
رشت – خبرگزاري مهر: فرمانده پليس راه گيلان از اجراي طرح زمستاني درتمامي راه ها و محورهاي برفگير استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، سرهنگ مهيار رستگار ظهر چهارشنبه در نشست مشترك مجريان طرح زمستاني خصوص آمارمتوفيان تصادفات جاده هاي استان طي هشت ماهه امسال افزود: بر اساس آمار اعلامي از پزشك قانوني گيلان در اين مدت هزار و 387 نفر در تصادفات جاده هاي استان جان خود را از دست داده اند كه اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش 19 درصدي معادل 94 نفر را نشان مي دهد.

وي اظهارداشت: طي سال گذشته در چهار محور اسالم به خلخال، گردنه هاي دوران، حيران و مسير جاده رودبار به كوهين با اجراي طرح زمستاني تصادفات منجر به فوت اتفاق نيفتاده و پليس را ه با توجه به امكانات با تخلفاتي كه در اين حوزه ها وجود داشت برخورد كرده است.

فرمانده پليس راه گيلان با اشاره به اجراي طرح زمستاني در استان طي سال جاري گفت: يكي از طرح هاي مهمي كه با فرا رسيدن فصل زمستان و تغيير شرايط آب و هوا از سوي نيروي انتظامي، پليس راه و با همكاري ساير ارگان هاي دخيل در امر ترافيك در سطح كشور و استان اجرا مي شود، طرح زمستاني است.

وي افزود: اجراي اين طرح از 20 آذر ماه سال جاري به مدت سه ماه در تمامي راه هاي استان از قبيل چهار محور برفگير گردنه هاي حيران، الماس، محور رشت قزوين ( كوهين ) با همكاري استان قزوين و اسالم به خلخال اجرا مي شود.

رستگار در ادامه اظهارداشت: استانداري، پليس راه، راه و شهرسازي، مركز فوريت هاي پليسي 110، شركت امداد خودرو، صدا و سيما، اورژانس، دانشگاه علوم پزشكي، حمل و نقل و پايانه ها و جمعيت هلال احمر را از دستگاه هايي عنوان كرد كه در اجراي طرح زمستاني دخالت مستقيم دارند.

وي در تشريح اهداف اجراي طرح زمستاني اذعان داشت: ارتقاي ايمني عبور و مرور و تسهيل در عبور و مرور، جلوگيري از بروز حوادث رانندگي، بهبود اطمينان و امنيت براي افرادي كه در جاده ها تردد دارند، اجراي دقيق مقررات، امداد رساني به موقع به در راه ماندگان، بهره گيري هدفمند ار تمام امكانات استان براي ارتقاي ايمني، كنترل ناوگان عمومي بار و مسافر، رسيدگي به حوادث و تصادفات رانندگي از سوي پليس و ساير دستگاه هاي امداد رساني و ساير موارد از اهداف اجراي طرح زمستاني هستند.

فرمانده پليس راه گيلان متذكر شد: دستور العمل مشتركي در مركز به امضاي چهارارگان كه بصورت مستقيم براي اجراي طرح دخالت دارند، رسيده و به ساير دستگاه هاي دخيل در اجراي طرح زمستاني ابلاغ شده است كه بر اساس اين دستو العمل هر كدام از دستگاه ها وظايف و مسئوليت هايي را برعهده دارند و اميد است با تعامل و همكاري دستگاه هاي ذيربط طرح زمستاني به خوبي اجرا شود.

وي در خصوص امكانات و استعدادهاي مجريان طرح زمستاني از قبيل پليس راه استان اذعان داشت: بكارگيري 200 نفر نيروي انساني در چهار پاسگاه تالش، آستارا، رشت به لاهيجان و جمال آباد لوشان، بكارگيري 300 نفر نيروي انساني در ساير پاسگاه ها براي پوشش سراسري جاده هاي استان، استقرارچهار كانكس پليس راه در چهار محور كوهستاني و شش كانكس ديگر در ساير جاده هاي استان، استقرار چهار تيم گشتي محسوس بصورت شبانه روزي در گردنه هاي حيران، الماس، دوران و كوهين و 50 تيم گشتي به ساير جاده هاي استان براي نظارت بر ترافيك از امكانات و استعدادهاي پليس است.

رستگار تصريح كرد: انتقال سريع اطلاعات و حوادث از طريق شبكه هاي ارتباطي و بي سيم به سازمان هاي امدادي، مديريت صحنه حوادث براي حفظ امنيت مجريان واحدهاي امدادي رسيدگي كننده به حوادث، تجزيه و تحليل حوادث و انعكاس نتايج به ساير واحد هاي امدادي، برگزاري جلسات هماهنگي براي ارتقاي تعامل و افزايش كاري در زمان اجراي طرح، پشتيباني و تعيين سرپرست محور طرح زمستاني در گردنه هاي برفگير، تنظيم جدول 90 روزه طرح زمستاني براي اعزام تيم به محورها از اهداف و برنامه هاي طرح زمستاني پليس راه گيلان است.

وي همچنين با بيان اينكه كنترل تجهيزات زمستاني از قبيل زنجير چرخ و غيره ناوگان بار و مسافر از وظايف حمل و نقل و پايانه هاي استان است، متذكر شد: اجراي محدوديت هاو ممنوعيت ها ي ترافيكي و انسداد موقت راه ها با همكاري راه و شهرسازي و ستاد بحران استانداري در مواقع ريزش برف، جلوگيري از تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ يا يخ شكن در ابتداي جاده هاي كوهستاني، اطلاع رساني از آخرين وضعيت راه ها و توصيه هاي ترافيكي از طريق صدا و سيما، خبرگزاري ها و مطبوعات، حضور افسران ارشد و با تجربه پليس راه در شركت هاي حمل و نقل و ارائه آموزش هاي لازم و غيره از مسئوليت هاي حمل و نقل و پايانه هاي استان در اجراي طرح زمستاني است.

فرمانده پليس راه گيلان گفت: بكارگيري 198 دستگاه ماشين آلات سنگين از قبيل برف روب، بكارگيري 375 نفر نيروي انساني، 52 دستگاه خودروي سبك گشت راهداري بصورت شبانه روزي در محورهاي استان، آمادگي 23 واحد راهدارخانه ثابت و سيار براياقدام در مواقع اضطراري، استقرار چهار اكيپ راهداري مشترك در نقاط مهم و برفگيرو پوشش 15 گردنه فرعي و اصلي به طول 197 كيلومتر از امكانات راه و شهر سازي استان است.

وي بهبود اضطراري نقاط حادثه خيز، نظارت بر عملكرد پيمانكاران، مشخص كردن مكان هايي براي در راه ماندگان، استقرار ماشين هاي مناسب در كوهستان، ارتباط با پاسگاه هاي پليس، استقرار تيم هاي ثابت در گردنه ها و غيره را از اهم اقدامات راه و شهرسازي استان عنوان كرد.

رستگار همچنين اشاره كرد: بكارگيري 66 نفر نيروي انساني آموزش ديده، استقرار 16 پايگاه ثابت در سراسر استان، استقرار شش اكيپ سيار در جاده هاي استان، بكارگيري يك فروند بالگرد در زمان اجراي طرح زمستاني از امكانات جمعيت هلال احمر گيلان است.

وي ادامه داد:حضور سريع و به موقع براي رها سازي مصدومان در حوادث جاده اي، توسعه تيم هاي امدادي در تمامي محورهاي مواصلاتي وغيره از اهم اقدامات جمعيت هلال احمر استان براي اجراي طرح زمستاني است.

فرمانده پليس راه گيلان با اشاره به اينكه به كارگيري 405 نفر نيروي انساني، استقرار 53 پايگاه ثابت و اسثقرار 93 اكيپ سيار آمبولانس در جاده ها از امكانات مركزاورژانس در جاده هاست، اظهار داشت: افزايش حضور عوامل اورژانس با امكانات و تجهيزات درماني مناسب، حضور به موقع و سريع در صحنه ها و حوادث در كوتاهترين زمان ممكن و انتقال مصدومين و ساير موارد از اهم اقدامات اورژانس در اجراي طرح زمستاني است.

وي ادامه داد: امداد خودروي ايران نيز استقرار 59 نفر نيروي انساني آموزش ديده، استقرار 9 پايگاه ثابت جاده اي و 53 خودروي گشت سيار در جاده هاي استان بصورت شبانه روزي، حضور مداوم خودروها و تعميرات در گردنه هاي برفگير، حضور فعال در زمان بارش برف، همراه داشتن قطعات كمكي از قبيل زنجير چرخ و ساير موارد را در برنامه كاري خود در اجراي طرح زمستاني دارد.

رستگار تاكيد كرد: فرمانداران و دهياران نيز براي اجراي طرح زمستاني بايد همكاري كنند.

وي با بيان اينكه در هشت ماهه سال جاري آمار فوت در محل حادثه 48 درصد (183نفر )، در حين انتقال 9 درصد و در بيمارستان 42 درصد بوده است، گفت: در مجموع 51 درصد در اين مدت بر اثر تصادفات در بيمارستان و يا حين انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده اند.

فرمانده پليس راه گيلان تاكيد كرد: بيمارستان هاي رودبار، تالش و لنگرود در سه منطقه مهم استان بايد به امكانات پزشكي بهتري مجهز شوند تا در مواقع اضطراري مجبور به انتقال بيماربه بيمارستان رشت نباشند.

وي آمار تصادفات سال گذشته را نيز 564 فقره در جاده هاي استان عنوان كرد كه بر اثر اين حوادث 616 نفر مجروح و 107 نفر جان خود را از دست دادند.

رستگار فرمانده پليس راه گيلان اظهار اميدواري كرد با تعامل دستگاه هاي ذيربط در اجراي طرح زمستاني و افزايش ضريب ارتقاي عبور و مرور در جاده ها از ميزان آمار حوادث و خسارات مالي و تلفات جاني كاسته شود.

كد خبر: 2193655

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۵:۰۰

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن