تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803755142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صعود به مرحله دوم با شرايط فعلي غيرممكن است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صعود به مرحله دوم با شرايط فعلي غيرممكن است


گفت‌وگو با سيدجلال حسيني در مورد قرعه ايران در جام‌جهاني

او در كنار ديگر مدافعان تيم ملي بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشت و نكته جالب اينكه ايران در بين تمامي تيم‌هاي شركت‌كننده در مرحله مقدماتي جام‌جهاني(در تمام قاره‌ها) بهترين خط دفاعي را داشت. سيدجلال در مورد گروه ايران در جام‌جهاني، پيش‌بيني‌ها درخصوص عملكرد تيم ملي و مسائل مختلف ديگر به سؤالات همشهري پاسخ مي‌دهد.

* ابتدا در مورد مراسم قرعه‌كشي صحبت كنيم. آن زمان چه حسي داشتي؟

من لحظه به لحظه قرعه‌كشي را پيگيري مي‌كردم و هيجان خاصي داشتم.

* وقتي فهميدي با آرژانتين همگروه شديم چه واكنشي نشان دادي؟

راستش را بخواهيد خوشحال شدم. من فكر مي‌كنم قرعه خوبي نصيب تيم ما شد. اين درست است كه تيم مطرحي مثل آرژانتين در گروه ايران قرار گرفته ولي ما مي‌توانيم اميدوار باشيم. البته در حال حاضر حرف زدن در مورد عملكرد تيم ملي در جام‌جهاني زود است و اگر مي‌خواهيم نتيجه بگيريم بايد پيشرفت كنيم. بعد از چند بازي دوستانه مي‌توانيم بهتر راجع به عملكرد ايران در جام‌جهاني پيش‌بيني كنيم. با اين حال من خيلي خوشحال كه در اين گروه قرار گرفتيم.

* مي‌داني كه احتمال داشت در اين گروه با پرتغال هم همگروه شويم؟

خدا را شكر مي‌كنم كه اينگونه نشد چرا كه اگر پرتغال هم به گروه ما مي‌آمد كار خيلي سخت‌تر مي‌شد.

* در مصــاحبــه‌اي كي روش تأكيد كرد كه اقدامي براي پيشرفت تيم ملي انجام نشده و او از عملكرد فدراسيون ناراحت است. در اين خصوص چه صحبتي داري؟

كي روش حق دارد ناراحت باشد. ايران متأسفانه تا الان بازي‌هاي خوبي برگزار نكرده و بازي‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا به هيچ عنوان در حد بازي‌هاي جام‌جهاني نيست. مسئولان فدراسيون فوتبال بايد حالا بيشتر به فكر تيم ملي باشند و ما نمي‌توانيم با اين وضعيت به جام‌جهاني برويم و انتظار نتيجه گرفتن داشته باشيم. بقيه تيم‌ها تمام تلاش خود را انجام مي‌دهند و بهترين بازي‌هاي دوستانه را برگزار مي‌كنند ولي ما دست روي دست گذاشته‌ايم.

* برخي بازيكنان تيم ملي ازجمله نكونام، تعدادي از كارشناسان و حتي كي‌روش گفته‌اند كه اگر ايران با اين شرايط به جام‌جهاني برود هيچ امتيازي نمي‌گيرد. نظر تو چيست؟

من هم چنين نظري دارم. اگر با اين وضعيت به جام‌جهاني برويم امتيازي نمي‌گيريم. ما متأسفانه كنار هم نيستيم و هر چند وقت يك‌بار كنار هم جمع مي‌شويم. اين در حالي است كه تيم‌هايي مثل كره و ژاپن با بهترين تيم‌هاي دنيا بازي مي‌كنند. تا الان ما فقط با تايلند و لبنان بازي ‌كرده‌ايم اما مگر اين تيم‌ها چقدر قدرت دارند؟ خود ژاپن وقتي با تيم‌هايي همچون تايلند بازي مي‌كند بعد از آن با تيم‌هايي از اروپا و آمريكاي جنوبي ديدارهاي دوستانه برگزار مي‌كند چرا كه اصلا تيم‌هاي آسيايي را قبول ندارد ولي ما اينگونه نيستيم. خود استراليا مقابل برزيل و فرانسه بازي داشت، اگر چه از هر كدام 6 گل خورد. ما هم بايد شرايطمان را به حدي برسانيم كه با بازي مقابل تيم‌هاي بزرگ آماده جام‌جهاني شويم.

* قبل از قرعه‌كشي دوست داشتي در چه گروهي قرار بگيريم؟

دوست داشتم با آلمان يا ايتاليا همگروه شويم كه نشد. البته فرقي ندارد و بازي با آرژانتين هم جذابيت‌هاي زيادي دارد. آرژانتين نياز به تعريف من ندارد و يكي از قدرت‌هاي بلامنازع فوتبال دنياست. بازي با اين تيم مي‌تواند با توجه به اينكه سرگروه است، زيبا، جذاب و شايد به يادماندني باشد. قطعا هيچ تيمي دوست نداشت با آرژانتين برخورد كند ولي حالا كه با اين تيم برخورد كرديم بايد به‌دنبال تداركات در حد آرژانتين باشيم.

* اين روزها تقابل بازيكنان ايران با مسي سوژه شده است.

روبه‌رو شدن با مسي در حرف زدن قابل توصيف نيست چرا كه او يك بازيكن فوق‌العاده است. من معتقدم اين يك افتخار بزرگ براي بازيكنان تيم ملي است كه مقابل مسي و ديگر ستاره‌هاي آرژانتين بازي كنند. ما بايد نشان دهيم كه در جام‌جهاني تيم ضعيفي نيستيم.

* چه‌كسي قرار است مسي را مهار كند؟

از حالا كه چيزي معلوم نيست و هنوز مشخص نيست كدام بازيكنان به جام‌جهاني خواهند رفت. ما بايد نكات مهم‌تري را درنظر بگيريم، اينكه يك برنامه‌ريزي خوب داشته باشيم و با بهترين شرايط به جام‌جهاني برويم. آرژانتين فقط ليونل مسي را ندارد و اكثر بازيكنان اين تيم ستاره هستند.

* بازي كردن مقابل مسي ترس ندارد؟

هر بازيكني براي بازي در جام‌جهاني استرس دارد و اين را نمي‌توان انكار كرد. با اين حال من معتقدم اگر خودمان را خوب آماده كنيم حتي مي‌توانيم مقابل آرژانتين هم خودي نشان بدهيم. در ضمن اگر قرار است ترس داشته باشيم بهتر است به جام‌جهاني نرويم.

* رويانيان چند روز پيش گفت كه تو در جام‌جهاني مسي را مهار مي‌كني!

ايشان به من لطف دارند. همه مي‌دانند هيچ مدافعي در دنيا به‌تنهايي نمي‌تواند مسي را مهار كند.

* مي‌داني بعضي از كاربران ايراني به صفحه رسمي ليونل مسي هجوم برده‌اند؟

اميدوارم كه مردم خوب ما اين كار را انجام ندهند. هواداران پرشور و با تعصبي داريم اما اينگونه كارها و هجوم به حريم شخصي افراد، آن هم بازيكني مثل ليونل مسي براي وجهه كشورمان در دنيا به هيچ‌وجه مناسب نيست.

* برخي معتقدند از اين گروه صعود مي‌كنيم و برخي هم مي‌گويند زنگ تفريح مي‌شويم. نظر تو چيست؟

من قبول دارم كه بايد منطقي باشيم ولي آنهايي كه مي‌گويند زنگ تفريح مي‌شويم تعصب ندارند. ما مي‌خواهيم از اعتبار فوتبال ايران دفاع كنيم.

* يعني مي‌توانيم از اين گروه صعود كنيم؟

با اين شرايط كه الان داريم به هيچ عنوان نمي‌توانيم. من گفتم كه بايد خيلي خوب خودمان را آماده كنيم و نياز به بازي‌هاي دوستانه با تيم‌هاي بزرگ داريم. مهم نيست با چه تيم‌هايي همگروه ‌شده‌ايم؛ بايد خودمان را قبل از جام‌جهاني مقابل تيم‌هاي اروپايي و آمريكاي‌جنوبي محك بزنيم تا پيش از هر چيز ببينيم چقدر توانايي داريم. ما اكنون در رده‌بندي آسيايي بهترين تيم هستيم و در رنكينگ جهاني نيز جهش خوبي داشته‌ايم ولي همه مي‌دانند كه جام‌جهاني با همه‌‌چيز فرق مي‌كند.

* مربيان بوسني و نيجريه، ايران را حريفي آسان مي‌دانند. در اين مورد چه نظري داري؟

همه اينها حرف است. اگر يادتان باشد مربي كره‌جنوبي هم خيلي حرف مي‌زد ولي در 2 بازي رفت و برگشت 6 امتياز از اين تيم گرفتيم. حرف‌هاي اين دو مربي بايد به ما بربخورد اما فعلا از دست بازيكنان تيم ملي كاري بر نمي‌آيد و آماده‌سازي‌ دست مسئولان است. واقعا الان شرايط هيچ كدام از تيم‌هاي جام‌جهاني مثل ايران نيست و من بابت اين موضوع خيلي نگرانم. ما بعد از آنكه كره‌جنوبي را برديم كاري انجام نداديم. در همان ورزشگاه من مصاحبه كردم و گفتم بايد از همين امروز برنامه‌ريزي داشته باشيم و با تيم‌‌هاي قدرتمند بازي كنيم اما با شرايطي كه اكنون داريم در جام‌جهاني هيچ كاري نمي‌توانيم بكنيم.

* به‌نظرت ترتيب بازي‌هاي تيم ملي خوب است؟

فرقي نداشت چگونه قرعه‌كشي مي‌شد ولي فكر كنم خوب است كه در بازي اول با آرژانتين روبه‌رو نمي‌شويم. بازي اول ما با نيجريه است كه بازي بسيار سختي است. اگر اين بازي را خوب شروع كنيم مي‌توانيم مقابل آرژانتين هم بازي خوبي انجام دهيم. بازي اول براي همه تيم‌ها سخت است.

* خط دفاعي تيم ملي در بازي‌هاي مقدماتي عملكرد بسيار خوبي داشت. فكر مي‌كني در جام‌جهاني هم در اين پُست نمره قبولي بگيريم؟

شما بازي با كره يا ازبكستان را با بازي با آرژانتين مقايسه نكنيد. همه اين اما و اگرها بستگي به اين دارد كه ايران چگونه خودش را براي بازي‌هاي جام‌جهاني آماده كند. اگر وضعيت اينطور پيش برود كه نمي‌توانيم قولي بدهيم. واقعا مردم ما چشم به موفقيت ايران در هر زمينه‌اي دارند و اين خيلي بد است كه در جام‌جهاني نمايش خوبي نداشته باشيم. هيچ تيمي در برزيل حق اشتباه ندارد. هر تيمي كه آمادگي فيزيكي، روحي و رواني بيشتري داشته باشد، مي‌تواند موفق‌تر شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن