تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقم 53 هزار ميلياردي بودجه 92 براي پروژه‌هاي عمراني غيرواقعي بود/ دولت هراسي از پاسخگويي به سوالات نمايندگان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رقم 53 هزار ميلياردي بودجه 92 براي پروژه‌هاي عمراني غيرواقعي بود/ دولت هراسي از پاسخگويي به سوالات نمايندگان ندارد
معاون پارلماني رئيس‌جمهور گفت: در بودجه سال جاري به طور غيرواقعي رقم 53 هزار ميلياردي را براي پروژه‌هاي عمراني پيش‌بيني كرده بودند در حالي كه اين رقم در عمل به هيچ عنوان قابليت اجرايي ندارد.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين مجيد انصاري معاون پارلماني رئيس‌جمهور پس از پايان جلسه ظهر امروز (چهارشنبه) هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه روز گذشته مجلس، حجت‌الاسلام مصباحي مقدم رئيس كميسيون برنامه و بودجه، باهنر نايب رئيس مجلس و همچنين مركز پژوهش‌ها نيز اعلام كرده‌اند كه منابع درآمدي در بودجه 93 با نگاه خوشبختانه و حداكثري در نظر گرفته شده و به اين معناست كه منابع پيشنهادي دولت بايد كاهش يابد.

وي در ادامه افزود: در توافق كلي امسال مجلس و دولت تلاش بر اين بوده تا لايحه بودجه با توجه به منابع مصرفي و توليدي واقعي تدوين شود، مجلس نيز روز گذشته بابت ارائه به موقع لايحه و همچنين به دليل شفاف بودن اعداد و ارقام در نظر گرفته شده در لايحه تقدير و تشكر كرد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور تصريح كرد: در ديدارهاي اخيري كه با اعضاي هيئت رئيسه و رئيس مجلس انجام شد، درخواست‌ها اين بود كه با توجه به كثرت پروژه‌هاي عمراني و كمبود منابع درآمدي، دولت سعي كند يك غربالگري در طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني صورت دهد و اين طرح‌ها را اولويت‌بندي كند، در اين ميان نيز دولت در حد توان خود به اين خواسته مجلس عمل كرده است.

انصاري با اشاره به بودجه سال جاري گفت: در بودجه سال جاري به طور غيرواقعي رقم 53 هزار ميلياردي را براي پروژه‌هاي عمراني پيش‌بيني كرده بودند در حالي كه اين رقم در عمل به هيچ عنوان قابليت اجرايي ندارد.

انصاري با بيان اينكه دولت سعي دارد امسال فشار سنيگني را به بودجه جاري وارد كند، گفت: در لايحه بودجه 93 منابع جديدي را براي پروژه‌هاي عمراني در نظر گرفته‌ايم و در اين راستا نيز 37 هزار ميليارد تومان را براي طرح‌هاي عمراني پيش‌بيني كرده‌ايم و تلاش دولت بر اين بوده كه اين رقم را محقق كنيم.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصريح كرد: ميزان اعتبارات اختصاص يافته در سال آينده به پروژه‌هاي عمراني به ميزان 4 برابر نسبت به عملكرد سال جاري بوده است.

وي افزود: اولويت‌بندي در طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني بايد رعايت شود و نمايندگان بايد اين موضوع را در نظر داشته باشند كه ميزان اعتبارات اختصاص يافته به طور واقعي بوده است.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور درباره سوالات مكرر نمايندگان از وزراي كابينه گفت: نمايندگان مي‌توانند در هر زماني سوالات خود را مطرح كنند گرچه شايد از نظر آيين‌نامه‌اي سوالاتي كه مطرح مي‌شود ممكن است با وظايف وزراي ذيربط منطبق نباشد ولي اين موضوع به معناي تقابل دولت با مجلس نيست.

انصاري با تاكيد براينكه برنامه‌ريزي‌هاي بسيار خوبي براي تعامل دولت و مجلس انجام شده است، گفت: در جلسه شب گذشته سران قوا نيز بر لزوم افزايش سطح تعامل هر سه قوه تاكيد شد.

وي درباره سوالات برخي از نمايندگان كه خارج از آيين نامه داخلي مجلس و قانون است، گفت: سوالاتي كه در آيين نامه و در حوزه وزرا نيست بايد از دستور خارج شود، در اين ميان وزرا به احترام مجلس در كميسيون‌ها حضور مي‌يابند گرچه اين حضور زمان بسيار زيادي را از وزراي دولت مي‌گيرد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور در پايان تاكيد كرد: تمام تلاش ما براين است كه سوالات از وزرا به حداقل برسد زيرا دولت از پاسخگويي به سوالات هيچ ابهام و هراسي ندارد و انتظار ما براين است كه نمايندگان مجلس شرايط و فضاي آغازين كار دولت را در نظر گرفته و مكانيزم سوالات غيررسمي بررسي شود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن