تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804855268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره‌اي كه تنها يلدايي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جشنواره‌اي كه تنها يلدايي نيست
درحالي جشنواره‌اي با نام جشنواره سنتي «شب يلدا» امروز در مصلي تهران افتتاح شده است كه تنها بخش كوچكي از آن، به عرضه محصولات آيين سنتي شب يلدا مي‌پردازد و سايرغرفه‌ها، محصولات متفرقه‌اي مانند قابلمه، چاقو، لوح فشرده، سوسيس، انواع برنج و.... به فروش مي‌رسانند؛ البته برخي از بازديدكنندگان علارغم تخفيف‌هاي در نظر گرفته شده از قيمت‌هاي خشكبارعرضه شده در جشنواره يلدا احساس رضايت نمي‌كنند.

به گزارش خبرنگار سرويس «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ساعت 10 صبح امروز قرار بود كه جشنواره يلدا در مصلي تهران افتتاح شود و خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف براي پوشش اين مراسم دعوت شده بودند؛ اما خبرنگاران و بازديدكنندگان در ساعت افتتاحيه با درهاي بسته نمايشگاه مواجه شدند و در پاسخ به اعتراض آنها، گفته شد كه ساعت 10:10 دقيقه درهاي نمايشگاه به روي آنان گشوده مي‌شود. حدود يك ربع بعد، درهاي نمايشگاه كه در فضاي باز مصلي برپاست، به روي بازديدكنندگان باز شد. با اين حال غرفه‌داراني كه قرار بود از 8 استان حضور داشته باشند تازه مشغول چيدن محصولات خود در غرفه‌ها بودند و براي پذيرايي از بازديدكنندگان آمادگي نداشتند.

جشنواره سنتي شب يلدا

نكته جالب توجه آن است كه برگزاركنندگان نمايشگاه معتقد بودند كه اين نمايشگاه با مشاركت ستاد توانمندسازي بانوان تحت پوشش شهرداري تهران و مجمع امور صنوف توزيعي و خدماتي تهران برگزار مي‌شود، اما هيچ يك از مسوولان اين دو نهاد در نمايشگاه حضور نداشته‌اند و درواقع افتتاحيه‌اي در كار نبود.

دست آخر با درخواست خبرنگاران از روابط‌ عمومي جشنواره، عليرضا مومن، مديراجرايي جشنواره به جمع خبرنگاران آمد و درباره برگزاري نمايشگاه مصاحبه كرد.

او درباره اين جشنواره، گفت: اين جشنواره با همكاري مجمع امور صنوف توزيعي و خدماتي تهران و ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداري تهران برگزار مي‌شود و درواقع مسوول اصلي اين جشنواره، ستاد توانمندسازي است.

وي در ادامه اظهار كرد: اين جشنواره به عرضه محصولات شب يلدا مانند آجيل، سوغات شهرستان‌ها و انار مي‌پردازد و بيشتر استان‌هاي كشور مانند خراسان جنوبي، يزد، كرمان، كرمانشاه، شيراز، اصفهان، مازندران و گيلان دراين جشنواره حضور دارند و محصولات خود را از امروز تا 29 آذراز ساعت 10 تا 22 عرضه مي‌كنند؛ البته جمعه‌ها از ساعت 14 تا 22 درب نمايشگاه به روي بازديدكنندگان باز است.

جشنواره سنتي شب يلدا

مومن اضافه كرد: امسال دومين سال است كه جشنواره يلدا برگزار مي‌شود، البته سال گذشته اين جشنواره در ميدان جلال‌ آل‌احمد برگزار شد و با توجه به اينكه مصلي تهران وسيع‌تر است و افراد بيشتري مي‌توانند از اين جشنواره بازديد كنند، امسال در اين محل برگزار مي‌شود.

مديراجرايي جشنواره يلدا از احتمال برگزاري اين جشنواره در دو نقطه ديگر شهر تهران خبر داد و گفت: احتمال دارد فرهنگسراي خاوران و بوستان ولايت نيز به برگزاركنندگان جشنواره يلدا بپيوندند و تا هفته آينده در اين زمينه تصميم‌گيري مي‌شود.

وي درباره قيمت‌هاي محصولات عرضه شده در جشنواره يلدا، گفت: محصولات مختلفي از جمله شوينده‌ها و ماكاروني با تخفيف 10 تا 15 درصدي عرضه مي‌شوند. البته برخي از اقلام مانند سوغات شهرستان‌ها تخفيف 25 تا 30 درصدي دارند و مجمع توزيعي و خدماتي تهران قيمت‌هاي محصولات عرضه شده را بازرسي مي‌كنند.

مومن در پاسخ به پرسش ايسنا درباره علت آماده نبودن غرفه‌هاي نمايشگاه جشنواره يلدا، اظهار كرد: با توجه به شركت بخشي از غرفه‌داران در نمايشگاهي كه به تازگي در بندرعباس برگزار شده بود، آنان مدت زمان كمي براي حضور در اين نمايشگاه داشتند.

مديراجرايي جشنواره يلدا درباره علت برگزاري اين جشنواره در مصلي تهران، گفت: از راه‌هايي مانند قطار شهري، اتوبوس و تاكسي مي‌توان به مصلي تهران آمد. اين در حالي است كه بازديدكنندگان به نمايشگاه بين‌المللي تهران دسترسي ندارند و در اين منطقه هنگام برگزاري نمايشگاه‌ها، ترافيك سنگين مي‌شود.

وي در زمينه علل برگزار نشدن جشنواره يلدا در شبستان مصلي تهران، گفت:‌ در حال حاضر شبستان مصلي پذيراي نمايشگاه ديگري است. از سوي ديگر با توجه به فروش مواد غذايي در جشنواره يلدا و احتمال ريختن آن كف محل نمايشگاه، ترجيح داده شد جشنواره يلدا در فضاي باز مصلي برگزار شود.

مومن در پاسخ به پرسش ايسنا درباره علت حضور نيافتن مسوولان نهادهاي برگزاركننده جشنواره يلدا در روز افتتاحيه اين نمايشگاه، گفت: در ماه صفر قرار داريم و از سوي ديگر جشنواره يلدا جزو برنامه‌هاي نمايشگاه بازرگاني و مجامع نيست و ما اين جشنواره را با هماهنگي شهرداري تهران برگزار كرده‌ايم.

به گزارش ايسنا، پس از صحبت‌هاي مدير اجرايي جشنواره يلدا، بيشترغرفه‌ها چيده شده بودند و به تدريج آماده پذيرايي از بازديدكنندگان مي‌شدند.

جشنواره سنتي شب يلدا

جشنواره سنتي شب يلدا

جشنواره سنتي شب يلدا

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن