تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه تظاهرات دانشجويان طرفدار اخوان‌ مصر


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ادامه تظاهرات دانشجويان طرفدار اخوان‌ مصر


سرويس خارجي:جمعي از طرفداران اخوان المسلمين مصر بار ديگر با برگزاري تظاهرات،كودتاي نظامي در اين كشور را محكوم كردند و خواهان آزادي بازداشت‌شدگان و پايان دادن به بازداشت فعالان سياسي در مصر شدند.
در پي بازداشت احمد دومه، سومين فعال سياسي مصري به اتهام تشويق به خشونت و حمله به نيروهاي پليس، جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي مصر با برگزاري تظاهرات بار ديگر كودتاي نظامي مصر و قانون تظاهرات را محكوم كردند.تظاهركنندگان مصري در اعتراض به اين اقدامات دولت در دانشگاه‌هاي قاهره، الجيزه، الاسكندريه، اسيوط و سوهاج تجمع كردند.
تظاهركنندگان در ادامه ضمن اعلام مخالفت با قانون جديد تظاهرات، قصاص عاملان مرگ محمدرضا، يكي از دانشجويان دانشكده، مهندسي دانشگاه قاهره كه پنجشنبه گذشته به ضرب گلوله و در داخل دانشگاه كشته شد، را خواستار شدند.همچنين شركت‌كنندگان خواهان آزادي اساتيد و دانشجوياني شدند كه به خاطر مخالفت با كودتاي نظامي مصر در بازداشت به سر مي‌برند.در دانشگاه‌هاي «عين شمس»،«اسيوط»، «كفرالشيخ»،«الفيوم»،«المنوفيه» و«الدقهليه» نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد كه نيروهاي امنيتي با استفاده از گاز اشك‌آور آن را سركوب كردند. .همچنين بر اثر درگيري بين طرفداران اخوان المسلمين و مخالفان آنها در دانشگاه «الزقازيق» قاهره 30 دانشجو زخمي شدند.بعد از اين كه دانشجويان طرفدار اخوان المسلمين تلاش كردند براي برپايي تظاهرات از درب پشتي دانشگاه خارج شوند نيروهاي امنيتي با شليك گازهاي اشك آور آنها را مجبور كردند كه بار ديگر وارد دانشگاه شوند.در پي اين اقدام دانشجويان به سمت درب اصلي دانشگاه حركت كردند كه بار ديگر نيروهاي امنيتي مانع از خروج آنها شدند كه به دنبال آن دانشجويان نيروهاي امنيتي را با آجر و سنگ مورد حمله قرار دادند.روسيا اليوم نيز گزارش داد كه در اين درگيري سه نفر از نيروهاي امنيتي مجروح شدند و 5 تن از دانشجويان دستگير شدند.
از سوي ديگر، منابع آگاه مصري از احتمال تغيير قريب الوقوع در كابينه دولت حازم الببلاوي، نخست‌وزير مصر خبر دادند.اين منابع اعلام كردند كه ابراهيم مطب، وزير مسكن كنوني شانس بيشتري براي تصدي پست نخست‌وزيري جديد دارد.علاوه بر اين ائتلاف حمايت از مشروعيت اعلام كرد كه همه‌پرسي قانون اساسي جديد را تحريم مي‌كند. اين در حالي است كه،وزير توسعه محلي مصر در دوران مرسي تأكيد كرد جريان «همپيماني ملي در حمايت از مشروعيت» پيش‌نويس قانون اساسي مصر را رد و تأكيد كرد احتمال تقلب در همه‌پرسي وجود دارد. «محمد علي بشر» وزير توسعه محلي مصر در دوران محمد مرسي و يكي از رهبران جريان «همپيماني ملي در حمايت از مشروعيت» تأكيد كرد كه حاميان اخوان المسلمين پيش‌نويس قانون اساسي مصر را رد كرده‌‌اند.وي افزود: هنوز حاميان اخوان تصميم خود را درباره نحوه اعتراض به پيش‌نويس قانون اساسي و شركت در همه پرسي و يا تحريم آن نگرفته‌‌اند.
از ديگر سو،وزير كشور مصر با انتقاد از عملكرد اخوان المسلمين تصريح كرد: پايان دادن به تظاهرات اخوان المسلمين در ميدان‌هاي رابعه العدويه و النهضة، آغاز جنگ عليه تروريسم بود.محمد ابراهيم، وزير كشور مصر در كنفرانس مطبوعاتي كه كمي بعد از نشست فوق العاده كابينه مصر در خصوص اوضاع امنيتي اين كشور برگزار شد، اظهار داشت: پايان دادن به تظاهرات اخوان المسلمين در ميدان‌هاي رابعة العدوية در قاهره و النهصة در الجيزه، آغاز جنگ عليه تروريسم بود.خبر ديگر اينكه،راديو رژيم صهيونيستي گزارش داد كه اين رژيم آخرين بخش ديوار حايل واقع در مرز مصر و فلسطين اشغالي در منطقه ايلات را تكميل كرد.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن