تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804873541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت سوريه: به نبرد تا نابودي آخرين تروريست ادامه مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: دولت سوريه: به نبرد تا نابودي آخرين تروريست ادامه مي‌دهيم


سرويس خارجي: ارتش سوريه در عملياتي نفسگير عليه گروههاي تروريستي توانست بر منطقه مهم النبك در حومه دمشق سيطره پيدا كند. ارتش از چند روز قبل عملياتي سنگين را در اين منطقه عليه تروريستها آغاز كرده بود. منطقه النبك با توجه به اينكه مسير ارتباطي دمشق با نقاط مركزي سوريه و از گذرگاههاي اصلي براي انتقال تسليحات براي تروريستها است، منطقه‌اي بسيار مهم و استراتژيك محسوب مي شود.

از سويي عمليات ارتش سوريه در حومه لاذقيه با كشته شدن شماري تروريست خارجي از جمله اتباع پاكستاني و تونسي همراه شد. همچنين مخفيگاههاي تروريستها در مناطقي از حلب توسط ارتش سوريه هدف حمله قرار گرفت و منهدم شد. در اين درگيريها شمار زيادي از تروريستها نيز كشته شدند. در اين حال تلاش تروريستها براي نفوذ به يك منطقه نظامي در حومه درعا با دخالت ارتش ناكام ماند و در اين عمليات شماري از تروريستها كشته شدند.

خبر ديگر اينكه جاده بين‌المللي دمشق به حمص براي نهمين روز پياپي به علت عمليات نظامي در منطقه القلمون و حمله تروريستها به خودروهاي عبوري در اتوبان بسته است. اين درحالي است كه نخست وزير سوري گفت سوريه امروز با تروريسم جهاني و تروريستهايي مي‌جنگد كه از 83 كشور جهان وارد اين كشور شده اند، تروريستهايي كه انواع جنايات را مرتكب مي شوند. وائل الحلقي تاكيد كرد دولت سوريه مصمم است به جنگ با تروريسم تا نابودي آخرين تروريست در خاك خود ادامه دهد. نماينده دائم سوريه در سازمان ملل نيز تاكيد كرد: اگر پايداري و مقاومت ارتش سوريه نبود، سوريه چند ماه قبل سقوط مي‌كرد. ‌

بشار الجعفري گفت: سوريه در حال حاضر با معضل تروريسم مواجه است و از كشورهاي عربي دوست سوريه مي‌خواهيم براي ريشه‌كن كردن تروريسم و اخراج تروريست‌هايي كه به سوريه آمده‌اند تلاش كنند. در اين حال بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل اعلام كرد دعوت براي حضور در كنفرانس ژنو2 كه قرار است 22 ژانويه (دوم بهمن) برگزار شود از بيستم ماه جاري ميلادي آغاز خواهد شد. وي گفت: هدف از برگزاري كنفرانس ژنو2 تشكيل دولت انتقالي با اختيارات اجرايي كامل در سوريه است همان طور كه در كنفرانس ژنو1 نيز به اين مساله اشاره شد. وي افزود: نشست ديگري نيز در بيستم ماه جاري ميلادي با حضور اعضاي شوراي امنيت برگزار خواهد شد كه طي آن مشخص مي‌شود كدام گروه‌ها در سوريه در ژنو 2 مشاركت خواهند داشت. منابع ديپلماتيك عربي نيز اعلام كردند ژنو 2 در مركز همايش‌هاي شهر مونترو در نزديكي درياچه مشهور ليمان سوييس برگزار مي‌شود. اخضر ابراهيمي، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه پيش از اين گفته بود به دليل قيمت بالاي هتل‌ها احتمال جابجايي محل برگزاري ژنو 2 وجود دارد. خبر ديگر اينكه وزراي خارجه كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي، نشستي را با هدف بررسي مسائلي چون بحران سوريه، اوضاع مسلمانان ميانمار و بيت‌المقدس برگزار كردند.اين نشست سه روزه تحت عنوان «گفتگوي تمدن‌ها، عامل برقراري صلح و توسعه مداوم» در كوناكري پايتخت گينه برگزار شد.

نسل سوخته

يكي از مقام‌هاي ارشد اتحاديه اروپا با هشدار درباره اين مساله كه سوريه با وحشتناك‌ترين و فاجعه‌آميزترين بحران انساني در چند دهه گذشته مواجه است،‌ اعلام كرد 1000 روز از زمان آغاز بحران و ناآرامي در اين كشور مي‌گذرد. كريستالينا جورجيوا، كميسيونر كمك‌هاي بشردوستانه اتحاديه اروپا گفت: ناآرامي و بحران در سوريه باعث شده ده‌ها هزار زن، مرد و كودك جان خود را از دست دهند، ميليون‌ها تن بي‌خانمان شوند و در آن سوي مرزها به دنبال امنيت باشند. وي افزود: 1000 روز است كه ما شاهد نسل سوخته و از دست رفته هستيم. درگيري‌هاي سه ساله سوريه تاكنون بيش از 100 هزار كشته و سه ميليون آواره بر جاي گذاشته كه از اين كشور گريخته‌اند. وي گفت درگيري در سوريه مسئول و مسبب ايجاد يك نسل سوخته و از دست رفته و بي‌خانماني ميليون‌ها تن در اين كشور است.

مخالفان عليه يكديگر

گروهك تروريستي ارتش آزاد سوريه اعلام كرد دو تن از فرماندهانش به نام‌هاي «احمد جهار» و «محمد القاضي» به همراه راننده آنها، توسط عناصر گروه «دولت اسلامي عراق و شام» وابسته به القاعده در شهرك «ماير» از توابع ريف حلب دستگير و كشته شدند. از طرفي روابط متشنج گروه‌هاي تروريستي دولت اسلامي عراق و شام (داعش) و جبهه النصره با كشته شدن يك تروريست سعودي عضو داعش به دست افراد مسلح جبهه النصره در سوريه، در آستانه تبديل شدن به درگيري‌هاي مسلحانه قرار گرفته است. عطيه مفضي العنزي تبعه عربستاني ملقب به سالم الريمي پس از دريافت تماس بي سيم، از مقر خود خارج شد و رفقاي تروريست او بعد از نيم ساعت، از دستگاه بي سيم صداي او را در حال التماس براي رهايي از مرگ شنيدند و اندكي بعد صداي شليك گلوله در نزديكي مقرشان به گوش رسيد. دوستان الريمي فورا به جستجوي او پرداختند و در نهايت خودرو وي را كه آثار گلوله بر بدنه آن پيدا بود، در يك ايستگاه بازرسي وابسته به جبهه النصره در شهر الرقه يافتند كه چند تن از افراد مسلح وابسته به گروه لواء الثوار كه سه ماه پيش با النصره بيعت كرده بود، آن ايست بازرسي را مديريت مي كردند. دوستان الريمي پس از مدتي فهميدند كه عناصر مستقر در اين ايستگاه مي خواستند الريمي را اسير كنند اما وي تسليم نشد و آنها الريمي را از ناحيه پا و سر هدف گلوله قرار دادند.

در تحولي ديگر گروه تروريستي گردان‌هاي آزادگان القلمون ضمن برعهده گرفتن مسئوليت ربودن راهبه‌هاي مسيحي شهرك معلولا در سوريه اعلام كرد تنها در صورت آزادي هزار زن بازداشت شده توسط نظام سوريه، حاضر است راهبه‌هاي ربوده شده را آزاد كند. در اين حال وزير خارجه عراق نسبت به نفوذ سمي گروه‌هاي افراطي در ميان شورشيان سوري و احتمال ايجاد حكومت تروريست‌هاي القاعده در قلب منطقه هشدار داد. هوشيار زيباري در همايش گفت‌وگوهاي منامه درخصوص بحران سوريه و تاثير آن بر كشورهاي منطقه گفت: من به مقامات ايران نيز اعلام كردم كه عراق هرگز جزئي از درگيري‌هاي سوريه نبوده و هيچ نوع سلاح‌ يا كمك تسليحاتي به طرفين درگير در سوريه نكرده است. در تحولي ديگر يك گشتي اسرائيلي در پي انفجار بمب در نزديكي مرز جولان سوريه كه تحت اشغال اسرائيل است آسيب ديد اما كسي در اين انفجار مجروح نشد.

آمادگي گفتگو با ايران

ائتلاف ملي معارضان سوريه اعلام كرد در صورتي كه ايران دست از حمايت از بشار اسد بردارد حاضر است قبل از برگزاري كنفرانس ژنو2 با ايران مذاكره كند .«فايز ساره» مشاور رسانه‌اي و سياسي ائتلاف ملي معارضان سوريه گفت اين ائتلاف آمادگي دارد با ايران به صورت مستقيم بر سر ميز مذاكره بنشيند به شرطي كه ايران دست از حمايت از بشار اسد بردارد.وي گفت احتمال دارد در نتيجه نزديكي جديد ايران با آمريكا از يك طرف وديدارهاي دوجانبه بين وزراي خارجه ايران و برخي از كشورهاي منطقه از طرف ديگر راه حلي سياسي براي بحران سوريه به دست آمده باشد كه در كنفرانس ژنو 2 مطرح شود .ساره افزود: لازمه نشستن مسئولان ائتلاف با ايران قبل از كنفرانس ژنو 2 اقدامات تشويق كننده ايران است.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن