تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820076117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله جوادي‌آملي:هنر اساس خلقت را به صورت صنعت در مي‌آورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله جوادي‌آملي:هنر اساس خلقت را به صورت صنعت در مي‌آورد
استاد حوزه علميه قم گفت: هنر آن است كه اساس خلقت را به صورت صنعت در بياورد در حقيقت صنعت و هنر، مونتاژ از خلقت است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي موسسه اسراء، رائين اكبر خانزاده و سيد اصغر موسويان از هنرمندان كتابت قرآن با حضور در محل بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء، در محضر حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي از جديدترين آثار قرآني كتابت شده توسط خود رونمايي كردند.

از جمله اين آثار قرآني نفيس، قرآني است كه تنها بر روي يك لوح از جنس نقره و در ابعاد 15 در 10 سانتيمتر توسط رائين اكبر خانزاده حكاكي شده است.

از ديگر آثار رونمايي شده در اين ديدار مي‌توان به قرآن كتابت شده توسط سيد اصغر موسويان اشاره كرد كه در كتابت آن از سه خط ريحان، نسخ و ثلث به صورت تلفيقي و از چهار رنگ استفاده شده است.

آيت‌الله جوادي‌آملي پس از مشاهده و تورق آثار رونمايي شده گفت: از بيانات نوراني امام سجاد (ع) در وصف خداي سبحان اين است كه خدا در عين ظهوري كه در مراحل نازل دارد در بالا هم هست و در عين حال كه در بالا هست در پايين اشراف دارد.

وي اظهار داشت: خدا توسط اين كتاب با ما سخن گفت و ما مستمع اين كتابيم و اين كتاب در دل‌هاي ما مستور است. نسخه اصلش در قلب ماست و به همين دليل قرآن براي همه ما آشناست.

استاد حوزه علميه قم عنوان كرد: هنر آن است كه اساس خلقت را به صورت صنعت در بياورد در حقيقت صنعت و هنر، مونتاژ از خلقت است، چيزي كه در جهان خارج نباشد بشر نمي‌تواند هنرمندانه آن را بيافريند بنابراين هنرمند بايد شكرگزار باشد كه خداوند اصل طبيعت و هرآنچه در آن هست را خلق كرده است و بعد آن قدرت را به او داد كه هنرمندانه از آن نسخه اصل، كپي بگيرد.

انتهاي پيام/2258/م

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن