تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820314295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به فرهنگ عامه يك ضرورت است/ انتشار كتاب فرهنگ عامه ابركوه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توجه به فرهنگ عامه يك ضرورت است/ انتشار كتاب "فرهنگ عامه ابركوه"
ابركوه - خبرگزاري مهر: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ابركوه با اشاره به چاپ كتاب " فرهنگ عامه ابركوه" گفت: توجه به فرهنگ عامه به عنوان يك ضرورت باعث تلاش براي چاپ اين كتاب شد.

جواد عادل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر چه تلاش هايي توسط پژوهشگران ابركوه براي جمع آوري فرهنگ عامه مردم ابركوه انجام شده بود اما حاصل اين تلاش ها به چاپ يك كتاب منجر نشده بود.

وي افزود: چاپ كتاب فرهنگ عامه كه با همكاري پژوهشگران شهرستان در گردآوري مطالب به همت دكتر مسعود حاجي زاده ميمندي انجام شد، اولين گام در اين مسير است.

عادل بيان كرد: انتظار داريم با توجه به پتانسيل هاي بالاي ابركوه در اين مسئله، هر كدام از موضوعات اين كتاب به صورت كتابهايي مجزا و با تحقيقات كاملتر توسط محققان شهرستان منتشر شود.

رئيس اداره ارشاد ابركوه يادآور شد: كتاب "فرهنگ عامه ابركوه" با 28 فصل و 750 صفحه با پيگيري هاي اداره كل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ابركوه منتشر شده است.

وي در تشريح برخي از فصول كتاب اظهار داشت: در فصل اول كتاب به كليات تحقيق پرداخته شده است و در اين فصل ضرورت، اهداف، سابقه، مطالعات ديگران، چارچوب نظري و روش تحقيق آمده است، در فصل دوم به موقعيت جغرافيايي پرداخته شده و در اين فصل عناصر جغرافيايي مورد نياز در معرفي فرهنگ عامه شهر ابركوه توضيح داده شده است و در فصل سوم نيز سابقه و تحولات تاريخي شهر ابركوه مورد بررسي قرار گرفته است.

عادل ادامه داد: فصل چهارم به تحولات جمعيتي شهر ابركوه اختصاص يافته است و در اين فصل عوامل و شاخص هاي جمعيتي مورد بررسي قرار مي گيرد و در فصل پنجم اقتصاد سنتي ابركوه در عرصه هاي كشاورزي، صنعت و خدمات سنتي به ويژه از جنبه فرهنگي مورد بررسي قرار گرفته است، در فصل ششم نيز جنبه هاي مختلف مسكن سنتي از منظر ريخت شناسي، فضاهاي دروني، مصالح، درب و پنجره، سقف، تهويه، سوخت، مالكيت، نماي حياط، وسايل زندگي، فصول سال، فضاي سبز و برخورداري از هنر ومعماري مورد بررسي قرار گرفته است.

وي افزود: در فصل هفتم تأسيسات عمومي سنتي همچون كاروانسرا، حمام عمومي، گورستان، قنات، مسجد، حسينيه و ... تشريح شده و در فصل هشتم نيز ضمن معرفي اجمالي مشاغل سنتي موجود در بخش كشاورزي و خدمات سنتي به معرفي برخي از مشاغل حوزه صنايع دستي پرداخته شده است و فصل نهم نيز به بحث درباره پوشاك سنتي مي پردازد.

عادل گفت: در فصل دهم نيز به غذاهاي سنتي شهر ابركوه، فصل يازدهم به معرفي طب و بهداشت سنتي و در فصل دوازدهم قشر بندي جامعه سنتي ابركوه ­مورد بررسي قرار مي گيرد و در ساير فصول نيز گوشه هاي ديگري از فرهنگ هاي عامه ابركوه مورد بررسي قرار گرفته است.

كد خبر: 2193456

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۲:۲۶

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن