تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819716149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سوءاستفاده صهيونيست‌ها براي نجات شورترين درياچه جهان تا بي‌تدبيري ايران در درياچه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: از سوءاستفاده صهيونيست‌ها براي نجات شورترين درياچه جهان تا بي‌تدبيري ايران در درياچه اروميه
صهيونيست ها در حالي براي نجات يكي از مهم ترين مراكز گردشگري خود كه به نوعي قلب اقتصاد اين رژيم نيز به شمار مي رود با سوءاستفاده، قصد هزينه كردن كمترين پولي را ندارند كه اتفاق مشابهي سالهاست گريبانگير دومين درياچه شور دنيا در كشورمان شده است.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،در حالي روز گذشته خبر توافق ميان رژيم صهيونيستي، تشكيلات خودگردان فلسطين و اردن براي نجات شورترين درياي مرده، درياچه جهان منتشر شده بود، مشخص شده است كه صهيونيست ها قصد دارند تا از اين طرح به نفع خود و به ضرر دو طرف ديگر و نيز جامعه جهاني سوءاستفاده كنند.

به گزارش گروه فرهنگي صراط، بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است كانالي به طول 200 كيلومتر آب را از درياي سرخ به بحرالميت (درياي مرده) منتقل كند اما رژيم صهيونيستي در نظر دارد هزينه سنگين انتقال اين آب را بر دوش جامعه بين‌المللي تحميل كند.

بر اساس اين طرح آب شور درياي سرخ پمپاژ خواهد شد و پس از شيرين سازي سالانه بيش از صد ميليون مترمكعب به بحر الميت انتقال مي يابد. گفته مي شود با روند كنوني كاهش سطح آب بحرالميت كه هر سال يك متر كاهش مي يابد، اين درياچه در سال 2050 به كلي از بين خواهد رفت.

هنوز معلوم نيست نقشه دقيق صهيونيست ها براي هزينه سنگين اين انتقال چيست اما گفته مي شود آنها قصد دارند از مجامعي چون اتحاديه اروپا در اين زمينه هزينه لازم را تامين كنند.

گفتني است صهيونيست ها همچنين قصد دارند تا سالانه بيست تا سي ميليون مترمكعب آب شيرين شده مضاعف را به تشكيلات خودگردان فلسطين بفروشند.

بحرالميت يا درياي مرده شورترين درياچه جهان است كه ميان سرزمين هاي اشغالي فلسطين كه تحت سيطره رژيم صهيونيستي قرار دارد، كرانه باختري رود اردن و كشور اردن واقع شده است. اين درياچه ۸۱۰ كيلومتر مربع مساحت دارد و ۳۷۷ متر حداكثر عمق آن است.

صهيونيست ها در حالي براي نجات يكي از مهم ترين مراكز گردشگري خود كه به نوعي قلب اقتصاد اين رژيم نيز به شمار مي رود قصد هزينه كردن كمترين پولي را ندارند كه اتفاق مشابهي سالهاست گريبانگير دومين درياچه شور دنيا در كشورمان شده است.

درياچه اروميه در 13 سال گذشته با 6 متر كاهش سطح مواجه شده و خطر خشك شدن كامل آن را تهديد مي كند. با اين وجود هنوز طرح جامعي كه اميدها براي نجات اين درياچه را زنده كند، ارائه نشده است.
صراط

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن