تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805581876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لازم باشد دست به قلم مي شوم/ مسئولان بايد منتظر ديكته هاي اصحاب رسانه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لازم باشد دست به قلم مي شوم/ مسئولان بايد منتظر ديكته هاي اصحاب رسانه باشند
كرج - خبرگزاري مهر: نخستين نشست خبري مديركل جديد ارشاد البرز با محوريت تشريح برنامه هاي چهارمين نمايشگاه بزرگ كتاب استان البرز برگزار شد و طي آن كاشاني رويكرد خود در اين اداره كل را با خبرنگاران در ميان گذاشت.

سيدموسي حسيني كاشاني در نخستين نشست خبري خود با محوريت برگزاري چهارمين نمايشگاه بزرگ استاني كتاب البرز جزئيات را به سرپرست معاونت فرهنگي مطبوعاتي داد و گفت: قرار نيست من جزئيات نمايشگاه را تشريح كنم كلياتي را طرح مي كنم و سپس به سوالات خبرنگاران گوش سپرده پاسخ مي دهم.

بازرسي ها و نظارت ها بر مجوزهاي فرا مرزي شدت گيرد

ضرورت فعال شدن بازرسي ها و نظارت بر صدور مجوزهاي فرا مرزي از سوي ارشاد كرج نخستين موضوعي بود كه خارج از بحث نمايشگاه كتاب البرز مورد اشاره قرار گرفت و مديركل ارشاد هم پاسخ داد كه جدي در اين بحث ورود پيدا كرده است.

البرز صاحب نمايشگاه دائمي فرهنگ و هنر مي شود

موضوع اختصاص محل نمايشگاه دائمي فرهنگ و هنر در استان سوال خبرنگار مهر از مديركل جديد ارشاد البرز بود، مطالبه اي كه 3 سال از تاريخ وعده آن مي گذرد و تا به اكنون محقق نشده است.

كاشاني در اين خصوص گفت: موضوع در حال پيگيري است و به همين منظور به زودي با مكان يابي مناسب در البرز نمايشگاهي دائمي خواهيم داشت و در برپايي نمايشگاه و رويدادهاي فرهنگي با مشكل مكان مواجه نخواهيم شد.

لازم باشد خودم دست به قلم مي شوم و از رسانه ها مي نويسم

مديركل جديد ارشاد البرز در بخشي از صحبت هاي خود در اين نشست خبري در مقابل انتقادهاي احتمالي اصحاب رسانه نيز گفت: از آنجا كه خودم در حوزه رسانه و مطبوعات فعاليت داشته ام با تمام دغدغه هاي شما هم ذات پنداري مي كنم اما مادامي كه خودتان مسئول نباشيد و پشت تريبون قرار نگيرد نمي توانيد وضعيت را به طور ملموس درك كنيد.

وي با مزاح افزود: اگر انتقادات دامنه گسترده اي بگيرد به اين جهت كه خودم رسانه اي هستم دست به قلم مي شوم و مي نويسم البته راجع به عملكرد خودمان هم در مواردي كه نقاط ضعفي وجود داشته باشد خواهم نوشت.

كاشاني عنوان كرد: براي اعتلاي فرهنگ و هنر از تمامي نقدهاي سازنده استقبال مي كنم اما انتقادها هم بايد براي پيشرفت باشد و اگر انتقادي هم صورت مي گيرد هدف بايد رفع مشكلات باشد.

رسانه ها حلقه اتصال بين مردم و مسئولان

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي البرز در ادامه ماهيت رسانه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعتقاد دارم كه مطبوعات چشم و گوش مسئولان و مردم است و به نوعي حلقه اتصال بين مردم و مسئولان رسانه ها به شمار مي رود، رسانه ها نظرات مردم را به گوش مسئولان رسانده و در مقابل نيز ديدگاه ها و برنامه هاي مسئولان را به اطلاع مردم مي رسانند.

افق هاي مشتركي با رسانه ها دارم

كاشاني در ادامه بيان كرد: با مطالباتي كه از سوي اهالي رسانه مطرح مي شود و ديدارهايي كه داشتم ام به نظر مي رسد افق هاي مشتركي با هم داريم، ايجاد همدلي بين مسئولان استان براي تحقق برنامه هاي فرهنگي يكي از همين مشتركات است كه مي تواند همگرايي مطلوبي را بين ما ايجاد كند.

مديركل ارشاد البرز در ادامه ضمن اشاره به اينكه برنامه ها و رويدادهاي فرهنگي استان در بدو امر با نگاهي استاني برنامه ريزي مي شود، گفت: ديدگاه ما در بدو امر استاني، سپس كشوري و بعد از آن بين المللي است.

وي افزود: نام البرز از كانال برنامه هاي فرهنگي بايد به سراسر كشور و خارج از آن انعكاس پيدا كند و اين نيز امري دست نيافتني نيست.

رويكرد جديد در ترغيب به كتابخواني: كتاب را به سمت مخاطبان مي آوريم

حسيني كاشاني در بخش ديگري در پاسخ به سوال يكي از نمايندگان رسانه ها در خصوص پايين بودن سرانه مطالعه نيز راهكار ترغيب به مطالعه را تغيير و جهت دهي فضاي مطالعه دانست و افزود: در شرايط فعلي كه انگيزه اي براي گنجاندن كتاب در سبدخانواده ها وجود ندارد بايد كتاب را به سمت مخاطبان بياوريم.

وي افزود: افزايش سرانه مطالعه با برنامه هاي كوتاه مدت قابل ارتقاء نيست، در اين راستا بايد در فضاهاي عمومي نظير داروخانه ها و...زمينه كتاب خواني را فراهم آوريم.

دكه هاي مطبوعاتي البرز يكنواخت سازي مي شود

مديركل ارشاد البرز در بخش ديگري در خصوص ضرورت ساماندهي دكه هاي مطبوعاتي نيز گفت: يكنواخت سازي دكه هاي مطبوعاتي مهمترين برنامه اي است كه در دستور كار قرار گرفته و در صدد رفع مشكلات اين حوزه هستيم.

از ارتش آمده ام اما مقرراتي و سخت گير نيستم

كاشاني درباره دير برگزار شدن نشست خبري خود نيز گفت: به وقت نبودنم در نخستين نشست خبري به اين منظور بود كه تصوري براي شما ايجاد نشود چون از ارتش آمده ام مقرراتي و سخت گير هستم، البته اين فرهنگسازي بايد ايجاد شود كه افراد خود را ملزم بدانند به موقع در نشست ها حضور پيدا كنند.

وي افزود: هر چند از ارتش آمده ام اما در بدو امر معلم هستم و روحيه ام فرهنگي است سوابق كاري ام هم گوياي اين نكته هست.

اصحاب رسانه به مسئولان ديكته كنند

كاشاني در ديگر محور سخنان خود گفت: رسانه ها بايد وظايف مسئولان و كم كاري ها را به آنها ديكته كنند تا پيگيري لازم صورت گيرد. با اين اوصاف از اين پس مسئولان بايد منتظر ديكته هاي اصحاب رسانه باشند! هر چند پيش از اين نيز بر خلاف آن نبوده است.

ما حرف هايمان را از طريق سايت ارشاد مي زنيم

كاشاني در بخشي از صحبت هايش نيز اين طور عنوان كرد كه اكثر حرف هايي كه قصد داريم با شما مطرح كنيم از طريق سايت مطرح مي كنيم و در اتاق مان هم به روي اصحاب رسانه باز است كه اگر آنها خواستند صحبت هايشان را مطرح سازند.

همچنين در اين نشست خبرنگاران تقريبا هيچ سوالي درباره برگزاري نمايشگاه كتاب از معاونت فرهنگي مطبوعاتي نداشته و بيشتر به نقد برخي عملكردهاي وي پرداختند.

آنچه در اين نشست مورد توجه قرار گرفت، بي توجهي رسانه ها به سرپرست معاونت فرهنگي مطبوعاتي ارشاد البرز بود. با وجود اينكه نشست خبري حول محور برگزاري نمايشگاه كتاب بود و مرتبط با اين معاونت، هيچ رسانه اي سوالي از اين مسئول نداشت و اكثر خبرنگاران و اصحاب رسانه اين معاونت را در تير رس نقد قرار داده بودند و خطاب به مديركل جديد ارشاد البرز خواستار تغيير مديريت اين معاونت شدند، در اين بين تيرهايي هم از پشت سر معاون فرهنگي مطبوعات به سمت رئيس خانه مطبوعات روانه مي شد.

مدير روابط عمومي ارشاد البرز به زودي معرفي مي شود

كاشاني در لابه لاي صحبت هاي خود از معرفي مديرجديد روابط عمومي ارشاد البرز هم خبر داد و با وجود اينكه از ذكر نام وي تا قطعي شدن مهر امضاي وزارتخانه ارشاد خودداري كرد تأكيد كرد كه اين مدير از بدنه مجموعه ارشاد استان خواهد بود و هفته آتي معرفي مي شود و قرار است امور روابط عمومي اين دستگاه فرهنگي از هفته جديد روي ريل شتاب قرار گيرد.

دستگاه هايي كه با ارشاد مشاركت ندارند هم در ليست مشاركت كنندگان معرفي مي شوند

كاشاني با اشاره به برگزاري چهارمين نمايشگاه استاني كتاب البرز به مشاركت برخي دستگاه ها اشاره كرد و گفت: تعدادي از دستگاه ها براي برگزاري اين نمايشگاه با ارشاد مشاركت داشته اند كه نامشان قيد شده، رويكردمان اين است دستگاه هايي هم كه مشاركت ندارند نامشان را در ليست مشاركت كنندگان بياوريم تا سرفصل تعاملات و همگرايي با دستگاه هايي كه ساز مخالف مي زنند را به اين طريق رقم بزنيم.

در پايان اين نشست در حد مدت زمان كوتاهي جزئيات برنامه هاي نمايشگاه كتاب توسط سرپرست معاونت فرهنگي مطبوعاتي تيتر وار طرح شد.

كد خبر: 2193167

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۱:۳۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن