تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802957455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه بهترين خدمات پزشكي به زائران ايراني در حج و عتبات عاليات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ارائه بهترين خدمات پزشكي به زائران ايراني در حج و عتبات عاليات
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ديدار رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جميعت هلال احمر، خواستار برنامه ريزي دقيق و كارشناسي همه جانبه براي ارائه بهترين خدمات پزشكي به زائران ايراني در حج عمره، تمتع و عتبات عاليات شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر فرصت خدمت رساني پزشكي به حجاج و زائران عتبات را توفيق و نعمتي از جانب خداوند خواند و اظهار داشت: لازم است با بازنگري در گزينش پزشكان حج، پزشكاني با نشاط، متخصص و تدين بالاتر را براي ارائه خدمات پزشكي در ايام حج و عتبات انتخاب شوند.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به حضور جمعيت قابل توجه بانوان در ايام حج و عمره تاكيد كرد: ضروري است تيم پزشكان و تزريقات به تناسب جمعيت بانوان به سرزمين وحي و عتبات اعزام شوند، به نحوي كه امور پزشكي مربوط به زائران زن را صرفا كادر پزشكي بانوان انجام دهند.

نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت با اشاره به تجربيات گذشته مركز پزشكي حج در امور پزشكي مربوط به حج، عمره و عتبات افزود: با عنايت به اين كه بيماريهاي شايع در حج مشخص است لازم است امكانات دارويي و درماني متناسب با اين بيماريها تامين شود تا معالجه بيماران سريع‌تر صورت گيرد.

وي امر پژوهش در حوزه حج را ضروري دانست و گفت: با اعزام تيمهاي متخصص، موضوع پژوهش در بيماريهاي خاص حج و شيوه‌هاي درمان آن را جمع بندي كنيد تا از اين طريق امكان درمان بيماران در ايام حج تسهيل شود.

ارائه آموزشها و توصيه‌هاي لازم بهداشتي به زائران تمتع، عمره و عتبات

سرپرست حجاج ايراني بررسي كارشناسي همه جانبه شيوه اعزام و استقرار پزشكان در حج را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بدون هيچ گونه پيش داوري ساختار پزشك كاروان، پزشك مجموعه و يا تلفيقي از اين دو روش را به صورتي همه جانبه بررسي كنيد و هر سيستمي كه در مجموعه مشخص شد بايد بهترين روش براي مردم و حج گذاري باشد و ارائه خدمات به زائران در زمان ثبت نام تا پايان حج را شامل شود.

وي ضرورت توجه به جايگاه پزشكان و ابزار و داروهاي مورد نياز آنان و نيز محل استقرار و مطب پزشكان حج را مورد تاكيد قرا ر داد و گفت: با استفاده از نظرات پزشكان با تجربه در امور حج و زيارت بايد شرايطي فراهم شود كه با حفظ حرمت و جايگاه پزشكان امكانات لازم نيز در اختيار آنان باشد.

سرپرست حجاج ايراني، آموزش و توجيه زائران تمتع، عمره و عتبات براي بهره گيري از خدمات درماني و بهداشتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با استفاده از امكانات صدا و سيما، اقلام صوتي و تصويري و همكاري مديران و روحانيون كاروانها، آموزشها و توصيه‌هاي لازم بهداشتي و پزشكي از ابتداي ثبت نام زائران، صورت گيرد.

قاضي عسكر، موضوع خدمات رساني به جانبازان در ايام حج را حائز اهميت دانست و از رئيس هيئت پزشكي حج خواست ارائه خدمات ويژه پزشكي و بهداشتي به جانبازان و تامين داروهاي مورد نياز آنان را در دستور كار قرار دهد، بنحوي كه جانبازان مشكلي براي انجام اعمال و مناسك خود نداشته باشند.

وي شناسايي زائران معتاد به هنگام ثبت نام را ضروري دانست و گفت: مي‌توان از فرصت حج براي ترك دادن معتادان استفاده كرد. معتادان بايد به هنگام ثبت نام بدانند تا زماني كه به مواد مخدر اعتياد دارند قادر به انجام سفر حج نيستند و موظفند تا تعهدات لازم براي ترك اعتياد را تا قبل از سفر حج در اختيار هيئت پزشكي قرار دهند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، موضوع خدمات رساني به زائران عتبات را مهم توصيف كرد و گفت: با وجود زحمات قابل توجهي كه در گذشته براي خدمات رساني به زائران عتبات صورت گرفته هنوز وضعيت متناسب با شان و جايگاه زائران نيست و لازم است هيئت پزشكي به بهترين شكل موجود كادر پزشكي و درماني و داروهاي مورد نياز زائران عتبات را تامين كند.

وي در پايان با اشاره به ضرورت تامين دارو براي بيماري‌هاي مختلف در ايام حج، عمره و عتبات ابراز اميدواري كرد با پايان گرفتن تحريم‌هاي ظالمانه تمام مردم و زائران توانايي تامين داروهاي مورد نيازخود را داشته باشند.

كد خبر: 2193350

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۱:۰۷

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن