تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803687559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قديري ابيانه: دولتمردان درباره درآمدهاي نفتي دچار توهم هستند/ شكوهي: وجود عزمي جدي براي كم‌رنگ كردن اقدامات روحاني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قديري ابيانه: دولتمردان درباره درآمدهاي نفتي دچار توهم هستند/ شكوهي: وجود عزمي جدي براي كم‌رنگ كردن اقدامات روحاني
كرج – خبرگزاري مهر: مناظره اي با موضوع "بررسي اقدامات دولت با شعار اعتدال" با حضور قديري ابيانه سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا و شكوهي فعال اصلاح طلب روزنامه نگار در سالن شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه آزاد اسلامي كرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قديري ابيانه و علي شكوهي با موضوع بررسي اقدامات دولت با شعار اعتدال شامگاه سه شنبه در سالن شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه آزاد اسلامي كرج به مناظره پرداختند.

در ابتداي اين مناظره مجري از ميهمانان خواست خود را معرفي كنند كه شكوهي در معرفي خود گفت "روزنامه نگار هستم و اين روزها در روزنامه ايران قلم مي زنم" و ادامه داد "اين روزها مواضع من به اصلاح طلب ها نزديك تر است و بيشتر از طرف اصولگرايان نقد مي شوم."

قديري ابيانه نيز خود را سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا و بنيانگذار نخستين انجمن اسلامي در ايتاليا در سن 20 سالگي معرفي كرد و يادآور شد: از همان 20 سالگي خود را از اصولگرايان مي دانم.

قديري ابيانه در آغاز سخنانش با بيان اينكه در بررسي عملكرد دولت بايد دو نكته يكي وعده هاي رئيس جمهور محترم در انتخابات و واقعيتها را مدنظر قرار داد، اظهار داشت: اگر ملاك ارزيابي عملكرد دولت انتظارات مردم باشد ، نه اين دولت و نه هيچ دولت ديگري نمي تواند انتظارات مردم را برآورده كند زيرا مبناي بسياري از انتظارات توهم و تصورات غلط از ميزان درآمدهاي دولت، بودجه عمومي و توانايي كشور است و بر اين اساس كارآمدي يا ناكارآمدي دولت ها را مي سنجند.

وي گفت: بيشترين نقدي كه به دولت قبل مي شود اينكه چرا با داشتن بالاترين درآمد نفتي تاريخ كشور، بدهكارترين دولت است؛ اما در بودجه 91 كه بالاترين درآمد نفت پيش بيني شد اگر دولت اين درآمد را كه چيزي معادل 70 هزار تومان به ازاي هر ايراني مي شد، در اختيار مردم قرار مي داد تا مشكل اشتغال، مسكن، بهداشت و... را برطرف كنند آيا امكانپذير بود.

قديري ابيانه با اشاره به بودجه 93 گفت: در بودجه 93 صادرات روزي يك ميليون و 300 هزار بشكه پيش بيني شده كه هم اكنون كمتر از يك ميليون بشكه در روز نفت صادر مي شود. با اين احتساب چنانچه بودجه 93 محقق شود كه به نظرم نمي شود بيش از 50 هزار ميليارد تومان كسري بودجه خواهد داشت و اين دولت هم بدهكار مي شود.

قديري ابيانه با بيان اينكه اين مباحث مقدمه اي براي ورود به موضوع مناظره بود، گفت: پيش از برگزاري انتخابات نيز بارها اشاره كردم كه با كاهش ميزان صادرات نفت در كشور نامزدها بايد از كاهش خدمات سخن بگويند. چطور در اين شرايط وعده افزايش خدمات مي دهند.

وي افزود: براي اصلاح امور به درآمد حاصل از رفع تحريم ها دلخوش كرده ايم.

سفير سابق ايران در مكزيك با بيان اينكه در 100 روز اخير آغاز به كار دولت اتلاف سرمايه صورت گرفته است، به يارانه سوخت اشاره كرد و افزود: دولت در همين مدت براي تثبيت قيمت بنزين معادل 200 تن طلا در باك خودروها ريخته، اعلام هم كرده كه تا پايان سال قصد افزايش قيمت بنزين را ندارد و براي اينكه بنزين ليتري سه هزار توماني را 700 تومان عرضه كند يارانه سوخت را كاهش نمي دهد و براي تامين آن دچار مشكل خواهد شد.

وي حذف نشدن سه دهك اول جمعيت در بحث هدفمندي را از موارد ديگر اتلاف سرمايه برشمرد كه به سال آينده موكول شده است.

قديري ابيانه با بيان اينكه شرط موفقيت دولت واقع بيني و روشن كردن حقايق و صورت مسئله براي مردم است، گفت: معتقدم دولتمردان ما خودشان در مورد درآمدهاي نفتي دچار توهم هستند و با واقعيت آشنا نيستند. همين مسئله باعث مي شود كه دولتها در ابتداي كار با استقبال مردم كار را آغاز كنند اما در پايان كار رضايتي از عملكرد آنها در ميان مردم نباشد.

وي تاكيد كرد: با اين توهمي كه در كشور وجود دارد قطعا دولت در پايان كار با نمره منفي افكار عمومي مواجه خواهد شد.

ايرانيان در تنبلي اجتماعي پس از اعراب هستند

وي نقد عملكرد دولتها و مديريت ها را رسم تمام دولتها دانست و ادامه داد: اصلاح امور تنها متوجه دولت ها نيست بلكه تمام مردم در اين ميان نقش دارند اما متاسفانه ما در تنبلي اجتماعي بعد از اعراب قرار داريم.

قديري ابيانه با بيان اينكه بايد به سمت توهم زدايي و واقع بيني حركت كنيم، در كنايه اي به وزير بهداشت گفت: ايشان در سياه نمايي روي دست همه زد و گفت كه بيمارستانهاي ما بدتر از گداخانه هستند.

در ادامه اين مناظره نوبت به شكوهي رسيد.

چرا كسي خواستار پاسخگويي عملكرد 8 ساله احمدي نژاد نيست

وي در آغاز سخنانش گفت سوال من اين است چرا طي 20 روز گذشته و عمدتا از سوي بسيج دانشجويي بنده را براي مناظره و بررسي عملكرد 100 روز اخير دولت جديد دعوت كرده اند و خواستار پاسخگويي آن هستند در حاليكه امروز بايد به حساب هشت ساله دولت گذشته رسيدگي كرد.

وي با بيان اينكه به نظرم يك جهت گيري كلان و عزمي جدي براي كم رنگ كردن اقدامات دولت وجود دارد كه هشت سال گذشته را كم رنگ كرده و تاثير آن را در وضعيت موجود ناديده بگيرند، گفت: عملكرد مجلس را در چند روز اخير بررسي كنيد ببينيد كه چگونه خواستار كنار گذاشتن وزراي علوم، اقتصاد و حتي وزير خارجه شده اند.

شكوهي تصريح كرد: با اين رويكرد دولت آقاي روحاني پيشاپيش محكوم است و دود آن به چشم ملت خواهد رفت.

نمي توان اقدامات قبل از مرداد 92 را برش زد

اين روزنامه نگار با بيان اينكه نمي توان قبل از مرداد 92 را بُرش زد و به بررسي عملكرد دولت اخير پرداخت، ادامه داد: نوع اجراي هدفمندي يارانه ها از خطاهاي دولت گذشته بود. در دولت خاتمي طرحي پيش بيني شده بود كه به صورت منظم سالانه 25 درصد به قيمت منابع سوخت افزوده شود تا جايي كه يارانه سوخت كاملا برداشته و قيمت حامل هاي انرژي آزادسازي شود و ارقام حاصل از آن را هم صرف زيرساختهاي اقتصادي كنيم.

وي يادآور شد: دولت احمدي نژاد اين كار را تبديل به پرداخت نقدي يارانه كرد كه در تامين بودجه يارانه نيز مجبور شد باز يارانه بدهد و متاسفانه مجلس همسو با دولت اين را پذيرفتند و بخش زيادي از منابع يارانه ها از طريق فروش دلار در بازار آزاد تامين شد.

وي تعطيلي سازمان بودجه و برنامه ريزي و تاخير در ارائه لايحه بودجه به مجلس را از ديگر تصميمات غلط دولت احمدي نژاد خواند و گفت: اين كار نظام تصميم گيري كشور را به هم ريخت و دولت جديد در شرايطي دولت را به دست گرفت كه با محدوديتهاي فراواني مواجه است.

اين فعال اصلاح طلب با اشاره به تيتر يكي از روزنامه هاي كشور كه " آقاي روحاني در زنگ حساب، انشاء خواند " گفت: اين روزنامه بايد از خود شرم كند كه هشت سال دولتي كه بايد حساب پس دهد به سراغش نمي روند.

شكوهي تصريح كرد: بدون مراجعه به هشت سال گذشته به هيچ وجه نمي توان وضع موجود را بررسي كرد و اين ظلم است كه با برنامه ريزي بخواهيم گذشته را در ذهن مردم كم رنگ كرده و وضع موجود را بررسي كنيم.

روحاني براي حفظ محبوبيت، دهك هاي اول را حذف نكرده است

قديري ابيانه در نوبت دوم مناظره با بيان اينكه معتقد است پرداخت يارانه ها به همه دهك هاي جامعه اشتباه بود، گفت: اگر آقاي روحاني براي اصلاح روند گذشته آمده اند بايد اين روند را اصلاح مي كرد اما با توجه به اينكه عمده راي ايشان از جانب سه دهكي بود كه قرار بود يارانه آنها حذف شود براي از دست ندادن محبوبيت اين كار را نكرد. آيا قرار است آقاي روحاني براي محبوبيتش كار كند يا براي مصلحت مردم.

وي گفت: خاتمي هم براي حفظ محبوبيتش هدفمندي يارانه را اجرا نكرد.

وي با بيان اينكه در بحث هدفمندي يارانه ها زماني مجلس و زماني دولت ها حاضر نشدند اين كار را اجرا كنند، اظهار داشت: از مسئولان در نظام جمهوري اسلامي انتظار مي رود كه مصلحت مردم را فداي محبوبيت خود نكنند.

سفير سابق كشورمان در استراليا با بيان اينكه به سياستهاي غلط گذشته انتقاد دارد، در عين حال گفت: معتقدم آنچه انجام شده بهتر از اين بود كه انجام نمي شد. اگر هدف خدمت باشد نه كسب محبوبيت، در نهايت محبوبيت نيز به دست مي آيد.

وي بازسازي سازمان مديريت و برنامه ريزي، ممانعت از استخدام 500 نيروي شركتي در دولت و طرح حذف سه دهك اول يارانه ها را از اقدامات مثبت دولت روحاني دانست.

قديري ابيانه در ادامه تاكيد كرد: اگر رفتار دولت و سبك زندگي مردم تغيير نكند در همين دوره دچار رياضت اقتصادي خواهيم شد.

عملكرد دولت قابل دفاع است

شكوهي اصلاح طلب در ادامه اين مناظره با اشاره به عملكرد برخي نمايندگان مجلس هفتم درباره برنامه پنج ساله يادآور شد: در آن دوره آقايان توكلي و حداد عادل به صراحت اعلام كردند كه ممانعت از افزايش قيمتها براساس هدفمندي، عيدي ما به مردم است و قانوني كه بايد اجرا مي شد متوقف شد.

وي ادامه داد: قطعا تصميمات آقاي روحاني براي محبوبيت نيست بلكه عمق برخي مشكلات چنان زياد است كه با اعمال برخي تصميات بايد عده اي از خانواده ها را ورشكسته مطلق بدانيم.

اين روزنامه نگار افزود: سياستهاي غلط دولت گذشته و مجلس اصولگرا دست دولت فعلي را بسته است.

وي گفت: امروز در شرايط ركود تورمي قرار داريم كه نه مي توان پول تزريق كرد و نه مي توان پول را جمع كرد بلكه بايد سرمايه و پول را هدايت كرد كه كاري سخت اما شدني است.

عضو سابق هيئت مديره روزنامه كيهان گزارش صد روز روحاني را با هدف روشن شدن ذهن مردم نسبت به وضع موجود دانست و گفت: در همين مدت دولت عملكرد قابل دفاعي داشته است.

تحريم ها را اصلاح طلبان به وجود آوردند و حاضر به پاسخگويي نيستند

قديري ابيانه در سومين بخش اين مناظره به حوادث سال 88 اشاره كرد و با يادآوري تبريك نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به رئيس جمهور منتخب اظهار داشت: اگر همين كار در انتخابات دهم انجام مي شد و فتنه به پا نمي كردند امروز شاهد افزايش تحريم ها نبوديم.

سفير سابق ايران در مكزيك گفت: اين مشكلي است كه اصلاح طلب ها به وجود آورده اند و حاضر به پاسخگويي هم نيستند.

وي همچنين تثبيت قيمتها در مجلس هفتم را خيانتي به جهت خدمت تعبير كرد و گفت: دولت روحاني با حذف برخي دهك ها هدفمندي را اجرا و مجلس نيز همراهي كند.

دولت گذشته اساسا معتقد به مذاكره نبود

شكوهي اصلاح طلب در ادامه اين مناظره در واكنش به تحليل قديري ابيانه از حوادث 88 يادآور شد: 5 قطعنامه كه عليه ايران تصويب شد و در آن ها عليه ايران تحريم ها زيادي وجود دارد مربوط به قبل از حوادث سال 88 است.

وي با تاكيد بر اينكه در بررسي تحريم ها به آمار و تاريخ استناد كنيد، اظهار داشت: اگر مي خواهيم عناصري را در بحث تحريم ها دخيل كنيم، واقع بين باشيم. دولت گذشته ما اساسا معتقد به مذاكره نبود.

دولت روحاني فرصتي استثنايي براي كشور است

وي با بيان اينكه دشمن در جاي خود واقعيت داشته و طرح و برنامه ريزي دارد، در عين حال گفت: نوع تعامل و تدبير يا بي تدبيري ما مي تواند به تحريم ها دامن بزند يا نزند. ما بايد فضاي سياسي دنيا را به نفع خودمان تغيير دهيم.

اين روزنامه نگار ادامه داد: اگر دشمن احساس كند دولتي برآمده از آراي ملت است و پايگاه اجتماعي محكمي دارد پاي مذاكره مي نشيند. سياست خارجي به اين معنا ادامه سياست داخلي است.

شكوهي دولت روحاني را فرصتي استثنايي خواند و گفت: با كينه هاي گذشته نمي توانيم ادامه حيات بدهيم و بايد براي رشد و پيشرفت كشور از دعواهاي سياسي دست برداريم.

كد خبر: 2193268

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۰:۵۴

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن