تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820239329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشتركان فقط يك سوم هزينه انشعاب برق را پرداخت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: مشتركان فقط يك سوم هزينه انشعاب برق را پرداخت مي كنند
وزير نيرو كه روز سه شنبه براي پاسخ به پرسشي درخصوص مبلغ دريافتي از مشتركان براي ارايه انشعاب برق در صحن مجلس حضور يافته بود، پاسخي قانع كننده به نمايندگان پرسش گر ارايه داد.

به گزارش پول‌نيوز، مهندس "حميد چيت چيان" براي پاسخ به پرسش مشترك "نادر قاضي پور" و "عليرضا محجوب" نمايندگان اروميه و تهران درباره علت افزايش چهار برابري قيمت انشعاب برق در نشست علني روز سه شنبه مجلس حضور يافت كه پاسخ هاي وي مجلس را قانع كرد.

وزير نيرو، هزينه نصب هر انشعاب برق در كشور را براساس دستورالعمل جديد، 835 هزار تومان اعلام كرد و گفت: قيمت تمام شده هر انشعاب برق بيش از 2.5 ميليون تومان است و بنابراين رقم دريافتي از مشتركين يك سوم قيمت تمام شده است.

وي اظهار داشت: از زمان حضور در وزارت نيرو، با حجم بالاي شكايت هاي مردمي در زمينه وضعيت انشعاب هاي جديد برق روبرو شدم كه اين شكايت ها نشان مي دهد زمان انتظار براي دريافت انشعاب برق به شدت بالا است.

وزير نيرو يادآور شد: مردم در استان هرمزگان سه سال، در استان خراسان جنوبي دو سال و در استان مازندران يك سال در انتظار دريافت انشعاب جديد برق بوده اند.

چيت چيان خاطرنشان كرد: 557 هزار مشترك هزينه انشعاب را در سراسر كشور پرداخت كرده و در انتظار دريافت انشعاب برق بودند.

وي ادامه داد: افزون بر اين، هزينه انشعاب هم در مناطق مختلف به شدت متفاوت بود به طوري كه در برخي مناطق پنج ميليون تومان و در برخي مناطق هشت ميليون تومان دريافت مي شد كه اين شرايط منجر به سوء استفاده هاي مالي شد كه براي وزارت نيرو قابل تحمل نبود.

وزير نيرو تصريح كرد: در حالي كه از سال 83 تاكنون هزينه انشعاب ثابت مانده، هزينه هاي برقراري آن شامل ترانسفورماتور پنج برابر، تيرچراغ برق 6.5 برابر و قيمت مس 9 برابر شده است.

چيت چيان همچنين گفت: در سال هاي گذشته وزارت نيرو هزينه انشعاب را به سه بخش وديعه، هزينه نيرورساني و هزينه وسايل اندازه گيري تقسيم كرد كه از اين سه، وديعه 75 هزار توماني انشعاب به شركت هاي توزيع برق اعطا شد و در هزينه هاي اندازه گيري و نيرورساني ارقام مختلفي از مشتركان دريافت شد.

وي افزود: تامين هزينه هاي نيرو و لوازم اندازه گيري به شركت هاي پيمانكار پرداخت و بسته به نظر پيمانكار ارقام متفاوتي از مردم دريافت شد.

وزير نيرو تاكيد كرد: اين وزارتخانه در دستورالعمل جديد خود وديعه انشعاب را در همان رقم 75 هزار تومان ثابت نگه داشته و در زمان حاضر هزينه كل انشعاب در كلان شهرها يك ميليون و 280 هزار تومان، در شهرستان ها 857 هزار تومان و روستاهاي كشور 357 هزار تومان است.

چيت چيان ادامه داد: در دستورالعمل جديد وزارت نيرو، هزينه واحد از مشتركان دريافت مي شود و هيچ شركت توزيع نمي تواند يك ريال بيشتر از مشترك مطالبه كند ضمن اين كه نظارت دقيقي بر روي شركت ها اعمال مي شود تا انضباط مالي كامل برقرار شود.

وي خاطرنشان كرد: قيمت هاي اعمال شده موجب افزايش درآمد شركت هاي توزيع نشده است و افزون بر اين، نيازي به تماس مشتركان با پيمانكاران نخواهد بود ضمن اين كه زمان انتظار نصب انشعاب ها به دو هفته رسيده است.

چيت چيان ادامه داد: به صراحت مي گويم هدف اين دستورالعمل افزايش درآمد و تحميل هزينه اضافي به مشتركان نبود.

وي در عين حال گفت: اگر بخشنامه را پيش از ابلاغ و اجرا به اطلاع نمايندگان مجلس مي رسانديم يا در رسانه ها اعلام عمومي مي شد، نيازي به طرح سوال پيش نمي آمد و از اين بابت كوتاهي رخ داده است.

وزير نيرو همچنين پيشنهاد كرد: هيات رييسه مجلس گروهي از نمايندگان را معرفي كنند تا جزييات اطلاعات در اختيار آنان قرار گيرد و اطمينان حاصل شود كه ريالي به درآمد شركت هاي توزيع افزوده نشده است ضمن آن كه اگر نمايندگان نظري داشتند، اعمال و اصلاح هاي لازم صورت گيرد.

چيت چيان با تاكيد بر اين كه ارقام اعلام شده براساس بخشنامه وزارت نيرو است، اظهار داشت: اين موضوع در كميسيون انرژي مجلس مطرح شد و اعضاي كميسيون دلايل و توضيح هاي وزارت نيرو را قبول كرده اند ضمن آنكه وزارت نيرو براي روستاييان و مسكن مهر تسهيلاتي از نظر تقسيم هزينه ها در نظر گرفته است.

وي همچنين با بيان اينكه در تامين برق مسكن مهر نگراني نداريم، گفت: 97 درصد از اقدام هاي مربوط به تامين برق انشعاب برق انجام شده است و در مورد بقيه هم تسهيلات مي دهيم.

وي در پاسخ به اظهارات قاضي پور درمورد حقوق هاي 10 تا 20 ميليون توماني در اين وزارتخانه، گفت: اين ارقام مطلقا صحت ندارد و قانون خدمات عمومي در وزارت نيرو و شركت هاي آن اجرا مي شود و مطلقا پرداختي علاوه بر قانون نداريم.

وي ادامه داد: سال گذشته و در دولت دهم وزارت نيرو پيشنهادي براي اصلاح هزينه انشعاب به مجلس ارايه كرد كه مجلس اعلام كرد هزينه نيرو رساني و وسايل اندازه گيري جزو اختيار وزير نيرو است و بنابراين اين طرح ها را بررسي نكرده و به وزارت نيرو برگرداند.

چيت چيان خاطرنشان كرد: تا پيش از ابلاغ بخشنامه، وزارت نيرو به ازاي هر انشعاب 975 هزار تومان دريافت مي كرد كه در بخشنامه جديد اين رقم به 835 هزار تومان رسيده است.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن