تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819193875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخبردزفولي: انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشور است/ نقشه راه علمي كشور به تصويب رسيده است + فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مخبردزفولي: انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشور است/ نقشه راه علمي كشور به تصويب رسيده است + فيلم
عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور محمدرضا مخبر دزقولي دبير اين شورا مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي شب گذشته ۱۹ آذر در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور محمدرضا مخبردزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

محمدرضا مخبردزفولي در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني بر اينكه مهم‌ترين اقدامات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال هاي اخير چه بوده است گفت: شروع جريان‌هاي دانشگاهي به طور خاص بعد از جريان انقلاب فرهنگي در دانشگاه‌ها سامان پيدا كرده است، به طوري كه ما قبل از جريان انقلاب فرهنگي دانشگاه‌هاي مختلف مان شعبه شعبه شده بود و هر شعبه‌اي مربوط به يك جريان سياسي و يا گروهي خاص بود.

*** انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشورمان به حساب مي‌آيد

وي با اشاره به اينكه فضاي علمي بانشاط براي رسيدن به پيشرفت‌هاي اساسي در كشور در آن دوران وجود نداشت، افزود: انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشور به حساب مي‌آيد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه ستاد انقلاب فرهنگي به دستور امام خميني (ره) در سال ۵۹ تشكيل شد، اظهار داشت: اين ستاد تمركز بين بخشي خود را در سال هاي ۶۱، ۶۲ به اصلاح مسائل مرتبط با دانشگاه‌ها و مجموعه‌هاي علمي كشور اختصاص داد.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه اين ستاد برنامه‌هاي آموزشي در رشته‌هاي مختلف، سامان دادن به وضع استادان و اعضاي هيئت علمي، سامان دادن به وضع پذيرش دانشجو را برعهده داشت تا اوضاع نسبتا ثابتي در ابتداي انقلاب شكل بگيرد، ادامه داد: در طي سالهاي اخير تمركز اساسي بر روي مسائل دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه به تدريج بزرگان كشور از جمله مقام معظم رهبري كه در آن زمان رئيس جمهور وقت بودند پيشنهاد تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي را به حضرت امام خميني (ره) دادند، افزود: امام خميني (ره) بلافاصله پيشنهاد رئيس جمهور وقت را پذيرفتنند و شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ۱۹ اذر سال ۶۳ شكل گرفت.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در دهه اول انقلاب بسياري از زيرساخت‌ها وجود نداشت گفت: اين زيرساخت‌ها در دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش در حوزه‌هاي فرهنگي به تدريج شكل گرفت، به طوري كه مسائلي كه احتياج به ضابطه داشت، ضابطه گذاري شد و جاهاي ديگري كه احتياج به نهاد داشت، نهادسازي شد.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه عقل مدبري با دورانديشي امام راحل مسئوليت ساماندهي جريان علم و فرهنگ را در كشور به عهده گرفت، خاطرنشان ساخت: اين موضوع با اين دورنما در نظر گرفته شد كه جمهوري اسلامي ايران به يك كشور پيشرفته تبديل شود.

وي با اشاره به اينكه در ابتداي پيروزي انقلاب كمتر از ۳۰ دانشگاه جامع در كشور داشتيم، گفت: خوشبختانه امروزه اين رقم به بالاي ۲۰۰ دانشگاه جامع در كشور رسيده است.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در دهه اول پيروزي انقلاب ۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به امر تحصيل بودند گفت: خوشبختانه اين تعداد دانشجو هم اينك به ۴. ۵ ميليون رسيده است.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه ۴ هزار عضو هيئت علمي در دهه اول انقلاب امروزه به ۶۰ هزار رسيده است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه ما به تدريج از دهه اول عبور كرديم و زيرساخت‌هاي كشور بهتر شده است.

وي با تاكيد بر اينكه ما زيرساخت‌ها را در خدمت اهداف انقلاب اسلامي در بخش‌هاي مختلف بكار گرفته‌ايم، ادامه داد: در مقطع كنوني بخش عظيمي از كارهاي اساسي را سازمانش را طراحي كرده‌ايم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در مقطع جديد بايد كار آينده نگرانه‌اي صورت گيرد، گفت: مثلا بايد ديد در عرصه فناوري به كجا خواهيم رسيد، زيرا در سند چشم انداز توسعه در زمينه فناوري بايد به رتبه اول دست يابيم.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه آينده هم از جهت علمي و هم از لحاظ كيفي بايد مشخص شود، گفت: ما به هيچ وجه در گذشته تجربه تدوين چنين اسناد راهبردي را با اين گستره نداشتيم.

*** نقشه راه جامع علمي كشور در شوراي عالي فرهنگي به تصويب رسيد

وي با اشاره به اينكه در كشور ما ظرفيت‌هاي خوبي به لحاظ استادان صاحب نظر وجود دارد، اظهار داشت: ما با يك برنامه ريزي مشخص در شوراي عالي فرهنگي موفق شديم نقشه راه جامع علمي كشور را طراحي كنيم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه رويكردهاي فرهنگي نبايد مورد غفلت قرار بگيرد، اظهار داشت: به فضل الهي در دوره اخير با همت كار‌شناسان و صاحب نظران در حوزه و دانشگاه به مسائل مختلف سامان داديم.

مخبردزفولي با بيان اينكه ما به اسناد خوبي مثلا در سند چشم انداز آموزش و پرورش دست يافته‌ايم، گفت: سند تحول و سند مهندسي فرهنگي اكنون در كشور آماده است، آن هم نه به معناي اينكه كلمات و جملاتي تدوين شده باشد، بلكه تفكر به يك سند قابل اتكا و قابليت اجرايي شدن تبديل شده است.

وي با اشاره به اينكه پرداختن به اسناد راهبردي موجب نشد كه ما از بعضي از مسائل مهم و حساس در عرصه‌هاي علم و فناوري، فرهنگي و در عرصه‌هاي منابع انساني و تربيت انساني غافل بمانيم گفت: اگر ما به اسناد راهبردي توجه مي‌كرديم و اين موضوعات را دقت نمي‌كرديم خسران غيرقابل جبراني را متوجه مي‌شديم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه سند مهندسي فرهنگي اكنون در چه مرحله‌اي قرار دارد، افزود: مجموعه سند مهندسي فرهنگي به تصويب رسيده است، اما با استقرار دولت جديد براي اينكه اين سند عملياتي شود، لازم بود تا اگر پيشنهاد و يا اصلاحي از سوي دولت مطرح است مورد توجه قرار بگيرد، بنابراين موضوع به مشورت شوراي عالي فرهنگي گذاشته شد و شورا اين مسئله را قبول كرد كه اگر اصلاحي در اين رابطه وجود دارد، لحاظ شود.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه با اشاره به تشكيل ستاد راهبردي مهندسي فرهنگي افزود: اين ستاد وظيفه‌اش سياست گذاري، هماهنگي و هم افزايي در عرصه مديريت فرهنگي كشور است.

وي با اشاره به وجود امكانات گوناگون در عرصه‌هاي فرهنگي ادامه داد: بايد بخش‌هاي مختلف با يكديگر هماهنگ باشند تا يكديگر را تقويت كنند.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي به اينكه امروزه ستاد هوافضا شكل گرفته است و مسئولين مرتبط آن مشخص شده‌اند، خاطرنشان ساخت: گياهان دارويي را در ذيل نقشه جامع علمي كشور ساماندهي كرده‌ايم به طوري كه اگر اين امر صورت نمي‌گرفت چگونه مي‌شد از ظرفيت‌هاي جهان دارويي كشور براي پيشرفت‌هاي گوناگون در عرصه پزشكي استفاده كرد.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه دستگاه‌هاي اجرايي مقيد به اجراي اين سند هستند، اضافه كرد: ايران جزء ۵ كشور دنيا در زمينه فلور گياهي و يا تنوع گياهي است.

وي با اشاره به اينكه در سال هاي اخير حركت‌هاي بسيار خوبي در زمينه سلول‌هاي بنيادي صورت گرفته است، خاطرنشان ساخت: ايران جزء كشورهاي قابل قبول در حوزه تحولات سلول‌هاي بنيادي به حساب مي‌آيد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به استمرار و پشتيباني و حمايت‌هايي كه بايد براي آينده هم به لحاظ اعتبار مالي و هم به لحاظ تربيت نيروي انساني متخصص براي عرصه‌هاي گوناگون كشور صورت گيرد، گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي رديف بودجه در قانون براي هريك از بخش‌ها ديده شده است به طوري كه هريك از اين بخش‌ها سهم خود را سالانه افزايش مي‌دهند.

مخبردزفولي افزود: بايد در ذيل نقشه جامع علمي بايد به حد قابل قبولي از شركت‌هاي دانش بنيان در افق چشم انداز توسعه دست يابيم.
وي با اشاره به اينكه اگر شركت‌هاي دانش بنيان پشتيباني نمي‌شد اتفاقاتي در اين حوزه صورت نمي‌گرفت، گفت: انشاءالله براي سال آينده جهش‌هاي خوبي را با پشتيباني‌هاي صورت گرفته در خصوص شركت‌هاي دانش بنيان شاهد خواهيم بود.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اهم موضوعاتي كه مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي داشتند چيست، افزود: توفيق بسيار مغتنمي بود كه اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ديدار مقام معظم رهبري رفتند.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه اين ديدار‌ها معمولا به صورت دو سالانه با مقام معظم رهبري صورت مي‌پذيرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبري جايگاه شوراي انقلاب فرهنگي را در كشور يك جايگاه استثنايي و والا ارزيابي كردند.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه به غير از اين شورا جاي ديگري وجود ندارد كه در آن به مسائل علمي و فرهنگي و همچنين آسيب‌هاي اجتماعي رسيدگي شود، گفت: فرهنگ عمومي يكي از بخش‌هاي مورد تاكيد مقام معظم رهبري به حساب مي‌آيد، بنابراين به نظر مي‌رسد با تصويب سند مهندسي فرهنگي و سپس اجرايي كردن اين سند بتوانيم به دستاوردهاي خوبي برسيم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه انشاءالله بتوانيم به اين مسير سامان خوبي بدهيم، ادامه داد: مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به موضوعات مختلفي اشاره فرمودند.

مخبردزفولي گفت: زماني كه مي‌خواستيم سند فرهنگي را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسانيم، نزديك به ۳۳ جلسه صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي به طول انجاميد به طوري كه در ‌‌نهايت سند مهندسي فرهنگي مورد تصويب قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه در طي اين جلسات ۹ جلسه را به آسيب‌شناسي فرهنگي اختصاص داديم، افزود: بايد به يك اجماع فكري و ذهني در خصوص موضوعات مختلف فرهنگي در ميان اعضاي عالي انقلاب فرهنگي مي‌رسيديم تا مواد و جريانات مرتبط با حوزه مهندسي فرهنگي به تصويب برسد.

*** سياست و اقتصاد ذيل مسائل فرهنگي هستند

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه فرهنگ در كنار و يا حاشيه اقتصاد و سياست و اجتماع قرار ندارد، ادامه داد: بايد گفت كه اين حوزه‌ها در حاشيه فرهنگ هستند، بنابراين بايد اذعان داشت كه سياست و اقتصاد ذيل مسائل فرهنگي هستند.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه در چند سال قبل براي اينكه بتوانيم اهميت موضوع فرهنگي را به دسوتان اجرايي نشان دهيم در برخي جلسات مختلف با تدوين برنامه‌هاي ۵ ساله شركت كرديم تا به فرهنگ توجه شود، گفت: بايد پيوست فرهنگي به وجود آيد، به طوري كه پروژه‌هاي كلان ملي در عرصه‌هاي صنعتي، مالي، اقتصادي و آموزشي بايد داراي چارچوب و پيوست فرهنگي باشد تا پيامد هركداميك از آثار اقتصادي و تجاري را در قالب فرهنگ ارزيابي كنيم.

وي با اشاره به اينكه بايد پروژه‌هاي گوناگون اقتصادي را از لحاظ فرهنگي مورد بررسي قرار دهيم افزود: بايد ديد كه آثار اقتصادي چه اثري را در ارزش‌ها و آئين‌هاي ديني در خانواده و در جوانان دارد.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه امروزه خوشبختانه دوستان ما در بخش‌هاي اجرايي جهت كلي را قبول كرده‌اند، افزود: ما چارچوب‌هاي پيوسته فرهنگي را در پروژه‌ها مي‌دانيم كه بايد چگونه تدوين شود به طوري كه گروه ويژه‌اي را در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گذاشته‌ايم تا بر روي تنظيم پيوست‌هاي فرهنگي تمركز پيدا كنند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه مهم‌ترين آسيب‌هاي فرهنگي در كشور چيست و چه اقداماتي براي مقابله با آن‌ها صورت گرفته، خاطرنشان ساخت: آسيب‌هاي فرهنگي در همه كشور‌ها وجود دارد به طوري كه در كشور ما آسيب‌هاي گوناگون به دليل موقعيت جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي وجود دارد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص تهاجم فرهنگي گفت: مقام معظم رهبري در طي سالهاي متمادي تاكيد زيادي بر ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگي داشتند.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه شبكه‌هاي گوناگوني براي تغيير ذائقه فرهنگي جامعه ايران مشغول فعاليت هستند افزود: نبايد اجازه تغيير ذائقه فرهنگي را در جامعه بدهيم زيرا اين تغيير ذائقه فرهنگي در حوزه‌هايي همچون روابط اجتماعي، ارتباطات ميان زن و شوهر، آداب و رسوم، پوشش فرهنگي نيز مي‌تواند صورت بگيرد، به گونه‌اي كه هركدام از اين‌ها مي‌تواند براي جامعه آثار مخربي داشته باشد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه غرب دچار فروپاشي خانواده شده است، اظهار داشت: خانواده به مفهوم زوج و در ميان فرزندان زندگي‌كردن در جوامع غربي كمتر وجود دارد، زيرا در جوامع غربي زندگي به صورت اشتراكي است آن هم بدون اينكه ازدواجي صورت گيرد.

وي با اشاره به آمار سطح جهاني طلاق گفت: در كشورهاي اروپايي و آمريكا آمار بالاي ۵۰ درصدي طلاق گزارش شده است، به طوري كه شرايط عجيبي در فروپاشي خانواده‌هاي اين جوامع حاكم شده است.

مخبردزفولي با اشاره به ابتذال اخلاقي فرهنگي در اين جوامع ادامه داد: در كشور ما خواه ناخواه هم به لحاظ بيروني و هم به لحاظ بعضي از نارسايي‌هاي مختلفي كه در داخل جامعه وجود دارد ممكن است اين آسيب‌ها بروز و ظهور پيدا كند.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه اسيب‌هاي گوناگوني مثلا اعتياد در جامعه وجود دارد افزود: در زمينه طلاق كاهش نرخ ازدواج بالارفتن سن ازدواج در جامعه مشكلاتي وجود دارد، پس بايد گردونه توليد را بچرخانيم تا ثروت و شغل ايجاد شود و مانع از بروز و ظهور چنين آسيب‌هاي فرهنگي در جامع شويم.

وي با اشاره به اينكه بايد در زمينه اسباب‌بازي‌ها و نوشت‌افزارهاي كودكان و نوجوانان كارهاي خوبي صورت گيرد، افزود: بايد نوشت‌افزار‌ها و اسباب‌بازي‌ها با ويژگي‌هاي سبك زندگي ايراني طراحي شود.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به ويژگي‌هاي سبك زندگي غربي كه در نوشت‌افزار‌ها و اسباب‌بازي‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: نزديك به ۲ ميليارد عروسك باربي در دنيا فروخته شده است، به‌طوري كه اين عروسك سبك زندگي غربي را به جوامع ديگر القا مي‌كند.

وي با اشاره به بازي‌هاي رايانه‌اي غربي در كشور گفت: بايد به سمت استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني سوق پيدا كنيم، به طوري كه امروزه ۱۵۰ بازي رايانه‌اي در كشور توليد شده است كه بعضي از آن‌ها قابليت مقايسه بين‌المللي دارد.

وي با اشاره به اينكه برخي از اين بازي‌هاي رايانه‌اي برخط و آنلاين هستند افزود: يعني اين بازي‌ها همزمان در ايران و چند كرابرد ديگر در كشورهاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه بازي‌هاي خوب و با ارزشي توليد شده است گفت: بايد نهضتي در توليد اسباب بازي‌هاي با كيفيت صورت گيرد به طوري كه صنايع بايد در اين موضوع ورود پيدا كنند تا آثار فرهنگي صنعت به خدمت گرفته شود.

مخبر دزفولي با بيان اينكه امسال در زمينه نوشت افزار اقدامات خوبي صورت گرفته است گفت: خوشبختانه نوشت افزار‌ها با نمادهاي داخلي توليد شده است كه شور و شوق فراواني را در كودكان و نوجوانان ايجاد خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه در اين رابطه اولين جريان شروع به كار كرده است ادامه داد: اين جريان احيتاج به حمايت دارد و نبايد اجازه تضعيف اين صنايع را داد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در بحث اسباب بازي سياست‌هاي و ضوابطي در دستور كار آينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است، به گونه‌اي كه با تاكيد رهبر معظم انقلاب اين سياست‌ها را به تصويب خواهيم رساند.

*** بايد مقابله حكيمانه‌اي با تهاجم فرهنگي صورت گيرد

وي با اشاره به اينكه بايد مقابله حكيمانه‌اي با تهاجم فرهنگي در كشور صورت گيرد اظهار داشت: ساز و كارهاي مقابله با اين تهاجم فرهنگي در كشور صورت گرفته است.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه كارزار فرهنگي اگر از كارزار نظامي سخت‌تر و خطرناك‌تر نباشد كمتر نيست افزود: ملت ايران در رابر تمامي فشار‌ها ايستادگي كردند و با تكيه بر مباني اسلام و ارزش‌هاي انقلاب از كيان خود دفاع خواهند كرد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه مردم پشتوانه عظيمي در صحنه‌هاي مختلف براي مسئولين به حساب مي‌آيند افزود: در قضيه هسته‌اي شعار حق مسلم ماست تبديل به يك ارزش و تفكر شده است.

مخبر دزفولي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا دانشمندان ما را ترور كرده‌اند، خاطرنشان ساخت: دليل ترور دانشمندان و محققين ما داشتن يك رويكرد انسان دوستانه و پيام معنوي است كه در كنار يشرفت فناورانه و تكنولوژيكي در دنيا اتفاق افتاده است.

وي با اشاره به اينكه در بخش سلول‌هاي بنيادي جوانان دانشمند به عنوان يك فريضه در اين عرصه فعاليت مي‌كنند خاطرنشان ساخت كارزار فرهنگي كارزار تمام عيار است به طوري كه ما بايد از ظرفيت‌هاي خوب هنرمندانمان در عرصه‌هاي مختلف استفاده كنيم.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه استاد فرشچيان يك استثناء در زمينه هنر ايراني اسلامي به حساب مي‌آيد گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي نام استاد فرشچيان را در دانشگاه‌ها و يا نگارستان‌ها و يا مراكز دانشگاهي را به نام استاد تصويب كردند.

وي با اشاره به اينكه سند سينما در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بزودي بررسي خواهد شد گفت: در موضوع موسيقي ما به چارچوب‌هاي اسنادي و كلاني خبي دست يافته‌ايم.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه موضوع معماري اسلامي در تمام دوره‌هاي تاريخي به عنوان يكي از شاخص‌هاي معرفي قرار گرفته است بيان كرد: ما هنوز چارچوب‌ها، معيار‌ها و مولفه‌ها و ضوابط معماري را در دوره اقلاب اسلامي تدوين نكرده‌ايم.

وي در پايان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چه اقداماتي براي صيانت از زبان فارسي صورت گرفته است، گفت: در زمينه زبان و ادب فارسي بنياد سوري شكل گرفته كه قرار است هم در عرصه داخلي و هم در صحنه خارجي مورد تقويت و تاكيد قرار گيرد.

براي ديدن فيلم اينجا كليك كنيد.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن