تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801558625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلجويي جمشيد مشايخي از ليونل مسي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دلجويي جمشيد مشايخي از ليونل مسي
تهران امروز نوشت: داستان از پايان قرعه‌كشي جام‌جهاني شروع شد. وقتي كه در زمان قرعه‌كشي جام جهاني، تيم ايران به عنوان همگروه تيم آرژانتين انتخاب شد. تيمي كه «ليونل مسي» معروف را در كنار خود دارد. كسي كه حتي اگر اهل فوتبال هم نباشيد حتما اسمش را به خاطر شهرت بيش از حدش شنيده‌ايد. اما اين همگروه شدن چندان براي ايراني‌ها خوشايند نبود. زيرا به فاصله كوتاهي بعد از اعلام اين خبر، صفحه اختصاصي اين بازيكن آرژانتيني در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مورد هجوم فوتبال دوستان ايراني قرار گرفت!

بعضي از كاربران ايراني در صفحه شخصي مسي رجزخواني ‌كردند، بعضي ديگر به تعريف و تمجيد و اما ديگراني كه تعدادشان كم هم نبود به تخريب شخصيت و تحقير او مبادرت كردند. اتفاقي كه قبلا هم افتاده است و كاربران ايراني عموما به نشانه اعتراض صفحه سوژه مورد نظر را مورد الطافشان قرار مي‌دهند! هرچند در اتفاقات گذشته كمتر كسي معترض اين قضيه مي‌شد اما اين بار، اين اتفاق معترضان زيادي داشت. به‌طوري كه به زعم بسياري از كارشناسان اين كار ايراني‌ها باعث خدشه‌دار شدن فرهنگ چندين هزارساله ايران‌زمين شده است.

بيش از 40 هزار كاربر ايراني در صفحه مسي پيغام گذاشته‌اند كه اين تعداد، تقريبا دو سوم پيغام‌هاي وارده است. اين كار ايراني‌ها تا همين امروز هم تيتر مهمي از صفحه‌هاي روزنامه‌هاي صبح ايران است. اما اتفاق زماني حادتر مي‌شود كه روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي خارجي هم به اين كار ما واكنش نشان داده‌ و بسياري از آنها اين اتفاق را تقبيح كرده‌اند! اما در اين ميان ريش‌سفيداني بايد باشند كه كاري انجام دهند و اين اتفاق بي‌نظير را به گونه‌اي رفع و رجوع كنند تا آب رفته به جوي برگردد!

به نظر مي‌رسد ايرانياني كه متوجه اشتباه خود در برابر اين فوتباليست شده‌اند در همان شبكه اجتماعي(فيس‌بوك) كمپيني به راه‌انداخته به نام «كمپين دلجويي از مسي.»

برنامه «نود» در شامگاه دو شنبه نيز در بخش‌هايي از برنامه‌اش به همين ماجرا پرداخت و حتي در اين ميان نظر يكي از اهالي فرهنگ و هنر را نيز جويا شد. برنامه نود براي لحظاتي ميزبان صداي «جمشيد مشايخي» بازيگر پيشكسوت سينما بود و وي مطالبي را در مذمت برخوردهاي ناشايست با ليونل مسي، بازيگر تيم آرژانتين در فيس‌بوك بيان كرد.

مشايخي در تماسي تلفني با برنامه نود، ضمن عذرخواهي از مسي و در حالي كه از اين اتفاق بسيار ناراحت بود، گفت: «اصلا فكر نمي‌كنم ايراني بي‌ادب باشد. اتفاق زشتي رخ داده است. در كشور ما ادباي زيادي وجود داشته‌اند و ما بايد الگو باشيم. تيم ملي ما نماينده ايران در بين فرهنگ‌هاي جهان است كه مي‌خواهد در جام جهاني نهال عشق و صلح را در دل همه مردم جهان بكارد.» او ادامه داد: «من از مسي كه يكي از بهترين بازيكنان جهان است، عذرخواهي مي‌كنم و صورتش را مي‌بوسم و مي‌گويم آنكس كه به شما بي‌احترامي‌كرده ايراني نيست. من از شما تمنا مي‌كنم كه مسي را به ايران دعوت كنيد تا به‌گونه‌اي اين اتفاق را از دلش دربياوريم.»

مشايخي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران مي‌تواند در جام جهاني از گروهش صعود كند؟ گفت: «ما اگر قهرمان اخلاق شويم خيلي بهتر است.»

در ادامه «علي كفاشيان» رئيس فدراسيون فوتبال روي خط تلفني برنامه آمد و در ميان صحبت‌هايش، درباره اتفاقات پيش آمده درمورد مسي گفت: «متاسفانه اين اتفاقي است كه افتاده و ما بعضي از مواقع در ورزشگاه‌هاي‌مان هم مي‌بينيم كه چنين مسائلي رخ مي‌دهد. در بازي رفت ايران مقابل تايلند مسعود شجاعي را ناراحت كردند. با اين حال ما حتما يك نامه به رئيس فدراسيون آرژانتين مي‌نويسيم كه عذرخواهي ما را به ليونل مسي منتقل كند. ما بايد به مسي اين پيغام را برسانيم كه مردم ايران وي را دوست دارند و گاهي اين دوست داشتن‌ها طور ديگري نمود پيدا مي‌كند.»

كفاشيان در ادامه صحبت‌هايش گفت بايد اين قضيه را از دل مسي درآوريم، وي به مزاح به فردوسي‌پور گفت: «شما تاريخ تولد مسي را به ما بگوييد تا هديه‌اي براي او ارسال كنيم!»

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن