تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819854718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دخل يك روز راننده تاكسي تا كمك كارتن خواب‌ها! پيراهن 300 ميليوني مالديني در موزه ملي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: از دخل يك روز راننده تاكسي تا كمك كارتن خواب‌ها! پيراهن 300 ميليوني مالديني در موزه ملي ايران
پيراهن پائولو مالديني يك روز بر تن پايان رافت سوژه شد و ديروز هم در مراسمي كه براي فروشش ترتيب داده بودند.
مراسمي خيرخواهانه‌ كه ميزبانش تالار ايوان شمس بود و سخنران اول آن، مديرعامل باشگاه پرسپوليس. او صحبت‌هايش را اينطور شروع كرد: «محبت، ‌دوستي و خوب بودن، جلوه‌اي از ذات خداست كه در انسان متبلور مي‌شود. ما در باشگاه پرسپوليس به صورت هدفمند گسترش كارهاي خير را دنبال مي‌كنيم و بزرگترين كار خير ما هم حمايت از پيشكسوتان و توجه به آنهاست. شنيده‌ام فتح‌ا...زاده هم مي‌خواهد تيم بارسلونا را به تهران بياورد و گويا برنامه بعدي، فروش پيراهن ليونل مسي است!»
در ادامه، دكتر ايازي به نمايندگي از شهرداري تهران و با تمجيد از برگزاري اين حركت خيرخواهانه گفت: «مردم به هنرمندان و ورزشكاران اعتماد دارند. اينكه امروز به بهانه يك كار خير گرد هم آمده‌ايم، خود حركتي بسيار مهم است. البته مجموعه شهرداري و شوراي شهر هم مكلف به انجام كارهاي خير هستند.»
جمله‌هاي بعدي را از حسين كلاني پيشكسوت باشگاه پرسپوليس شنيديم كه مي‌گفت: «باشگاه‌هاي شاهين و پرسپوليس همواره بدعت‌گذار كارهاي خير بوده‌اند و من اميدوارم اين امر ادامه پيدا كند. ما بايد درهر شرايطي خدمتگزار مردم باشيم. آرزو دارم اين حركت‌ها هميشه استمرار داشته باشد و ورزشكاران ما هويت و فرهنگ ايراني را با رفتار خود به جهانيان نشان دهند.»
پايان مراسم هم كمك‌هاي حاضران بود كه از چند ده هزار تومان شروع مي‌شد و به چند ده ميليون تومان مي‌رسيد. بيشترين مبلغ پرداختي متعلق به حسين هدايتي با 150 ميليون تومان و بعد از او، ايازي به نمايندگي از شهرداري تهران با 50 ميليون تومان و محمد رويانيان با 10 ميليون تومان بود. حسين طلا نماينده مجلس 2 ميليون تومان و ديگر خيرين مبالغي را از 30 هزار تومان تا 3 ميليون تومان پرداخت كردند. جالب اما وقتي بود كه يك راننده تاكسي دخل يك روزش را اهدا كرد. يك دختربچه انگشتر دستش را و كارتن‌خواب‌هاي شهر تهران هم 50 هزار تومان به اين مراسم اهدا كردند. خلاصه اينكه اين پيراهن 300 ميليون تومان به خيريه كمك كرد. در پايان مراسم هم پيراهن شماره 3 آث‌ميلان كه نام مالديني بر آن حك شده بود، توسط تمام ميهمانان و حضار امضا و به موزه ملي ايران فرستاده شد.

رويانيان: اين كار از بركت نام مهدوي‌كيا است
پيراهن مالديني فروخته شده به قيمت 300 ميليون تومان كه مديرعامل باشگاه پرسپوليس آن را از بركت نام مهدي مهدوي‌كيا و بازي خداحافظي‌اش مي‌داند: «اين كار خير از بركت بازي خداحافظي مهدوي‌كيا انجام شد و پيشكسوتان پرسپوليس را هم احيا كرد. باشگاه پرسپوليس به طور خاص در امور نيكوكاري فعاليت مي‌كند. ما مي‌خواهيم الگوساز شويم و در اين راستا حراج خيريه پيراهن كار نيكو و خيري است كه وظيفه داريم انجام دهيم. براي پيراهن مالديني كه در اختيار پايان رافت بود، مشتري زياد بود اما رافت تصميم گرفت آن را براي كار خير هزينه كند. كار با نيت خير انجام شد و بركت خداحافظي مهدي مهدوي‌كيا همچنان ادامه دارد.»

كاشاني: كار رافت ستودني بود
حبيب كاشاني هم يكي از همراهان باشگاه و پايان رافت در فروش پيراهن مالديني به نفع خيريه بود و دراين‌باره مي‌گويد: «اين فكر خوب وقتي ريشه گرفت كه دست به دست هم داديم تا امتحان با هم بودن كنيم. اين كار را قبلا در زمان جنگ و زلزله بم و رودبار هم انجام داده بوديم. بعد با تيم‌ملي 98 كنار هم بوديم و حالا هم به بهانه فروش پيراهن پائولو مالديني. البته پول دادن مهم نيست بلكه ارزش دادن به اين فكر مهم است. كار رأفت ستودني بود. ما هم تا زنده هستيم اين برنامه‌ها را دنبال كنيم چرا كه بعد از مرگ ديگر وقتي براي اين كار وجود ندارد.»

رأفت: هر كسي جاي من بود
همين كار را مي‌كرد
فروش پيراهن مالديني به نفع خيريه را پايان رافت بنا نهاد و موفق هم شد آن را به سرانجام برساند. اتفاق بزرگي كه وقتي از او مي‌خواهيم درباره‌اش حرف بزند، مي‌گويد: «من فقط به نمايندگي از باشگاه پرسپوليس در اين جمع حضور دارم و مطمئن باشيد هر كس ديگري هم جاي من بود، اين كار را مي‌كرد. از همان روز اول پيشنهادات بسياري براي فروش اين پيراهن مطرح شد اما در نهايت با پيشنهاد همسرم تصميم گرفتيم تا در يك عمل خيرخواهانه اين پيراهن را بفروشيم. من اولين نفر نيستم كه چنين كاري انجام مي‌دهم و آخرين نفر هم نخواهم بود. اميدوارم اينجور كارها در آينده هم ادامه پيدا كند.»

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن