تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشخاصي كه احمدي‌نژاد هيچگاه حاضر به مناظره با آنها نشد/ در سفارت ايران در آمريكا‌ چه مي‌گذشت/ تصاوير كلاس مختلط در دانشگاه امام صادق(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اشخاصي كه احمدي‌نژاد هيچگاه حاضر به مناظره با آنها نشد/ در سفارت ايران در آمريكا‌ چه مي‌گذشت/ تصاوير كلاس مختلط در دانشگاه امام صادق(ع)
تصاوير كلاس مختلط در دانشگاه امام صادق، در سفارت ايران در آمريكا‌ پيش از انقلاب چه مي‌گذشت، اعدام عموي با نفوذ رهبر كره شمالي، حجت‌الاسلام دانشمند: دشمن مونتاژ و تقليد صدا كرده، فرق فرزندان هاشمي با ديگران چيست، ماجراي ساخت مجسمه ميدان دربند، اشخاصي كه هيچگاه احمدي‌نژاد با آنان مناظره نكرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ماجراي ساخت مجسمه ميدان دربند چيست؟

حدود 50 سال پيش مجسمه‌ سه متري به عنوان نماد كوهنوردان ايراني در ميدان دربند نصب شده است. مجسمه‌اي كه بسياري از كوهنوردان خاطرات‌شان از ورزش را با او به ياد مي‌آورند. در سال 1337 كوهنوردان باسابقه كشور پيشنهادي را مبني بر ساخت و نصب يك مجسمه با موضوع كوهنوردان ايراني به فدراسيون كوهنوردي دادند. سرهنگ بيات كه در آن سال‌ها رييس فدراسيون كوهنوردي بود با اين پيشنهاد موافقت كرد و با همكاري و حمايت مالي شهرداري تهران كار ساخت مجسمه آغاز شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ بيات، امير شاه‌قدمي را به عنوان مدل به استاد رضا لعل‌رياحي، مجسمه‌ساز و استاد دانشكده هنرهاي زيبا معرفي كرد و شاه‌قدمي حدود هشت ماه و روزي هفت ساعت نزد رياحي مي‌رفت و به شكلي كه گفته شده بود، ژست مي‌گرفت تا پيكر مجسمه تراشيده شود،‌ بعد براي اولين‌بار در سال 1338 مدل گچي اين مجسمه در ميدان نصب شد، اما زمستان همان سال به دليل بارندگي و يخ‌زدگي، بخش‌هايي از مجسمه آسيب ديد.

در سال 1341 مدل سيماني مجسمه ساخته و جايگزين مجسمه قبلي شد و بعدها به مجسمه رنگ مسي زده شد و سال‌هاست كه در ميدان دربند پابرجا و نماد كوهنوردان ايراني است. امير شاه‌قدمي (معروف به شاه‌بابا) متولد 1309 قوچان، كه سال‌ها مربي كوهنوردي، چتربازي و اسكي بود. شاه‌قدمي در 17 سالگي وارد ارتش شد و در دانشگاه نظامي كوهنوردي را فرا گرفت و حدود 15 سال بعد هم چتربازي و اسكي را فراگرفت و در سال 1340 براي همكاري در عمليات نجات يك فروند هواپيماي آمريكايي سقوط كرده در قله زردكوه به كاخ شاه دعوت و از سوي رئيس‌جمهور وقت آمريكا (كندي) مدال لياقت به وي اهدا شد.

تصاوير كلاس مختلط در دانشگاه امام صادق!

پنجشنبه و جمعه گذشته آخر هفته عجيبي را دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) شاهد بودند كه در طول تاريخ دانشگاه از نوادر محسوب مي‌گردد و احتمالا تعجب بسياري از دانشجويان خصوصا ورودي‌هاي جديد را برانگيخت، پنجشنبه گذشته علاوه بر داوطلبان آزمون معارف اسلامي (اسماء) كه حدود ۲۰۰ نفر بودند و بيشتر آن‌ها را خانم‌ها تشكيل مي‌دادند، دانشگاه ميزبان شركت‌كنندگان دوره آموزشي علم و ايمان نيز بود.

به گزارش صادق‌خبر، همچنين در دوره آموزشي علم و ايمان كه پذيراي حدود ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه‌هاي سراسر كشور بود نيز تعداد كثيري از آنان را خانم‌ها تشكيل مي‌دادند. دانشجويان دانشگاه پس از حضور براي نماز ظهر با صحنه‌هاي عجيبي روبرو گشتند، چرا كه ديگر گلزار شهداي گمنام دانشگاه به خلوتي پنجشنبه‌هاي گذشته نبود و جمع كثيري از خانم‌ها و آقايان را مقابل مقبرة‌الشهداي دانشگاه مشاهده كردند.

همچنين آن دسته از دانشجوياني كه در دوره آموزشي علم و ايمان شركت كرده بودند براي نخستين بار تجربه حضور در كلاس مختلط را كسب كردند. حضور جمع كثيري از بانوان در دانشگاه امام صادق بعد از مدت‌ها را مي‌توان از اتفاقات نادري برشمرد كه در پديده ممتاز رخ داده است.

درگيري در پارلمان تركيه برسر كلمه كردستان

چند تن از اعضاي پارلمان تركيه در جلسه روز گذشته مجلس اين كشور با يكديگر گلاويز شدند. به گزارش عصرايران، به نقل از خبرگزاري آناتولي تركيه دعواي اصلي بر سر واژه "كردستان تركيه" در متن لايحه بودجه سال 2014 بود كه نمايندگان حزب ملي‌گراي "حركت ملي گرايانه" (MHP) خواستار حذف اين عبارت شدند.

در مقابل اين خواسته چند نماينده از حزب كردي "صلح و دموكراسي" (BDP) به مخالفت برخاستند و در نتيجه نزاع و گلاويز شدن نمايندگان موافق و مخالف رييس جلسه مجبور شد چند دقيقه‌اي تنفس بدهد.

ميدان بهارستان ۶۵ سال پيش/ انتخاب

طراحي لباس براي پليس زن محجبه در كانادا

ايالت‌هاي كانادا درباره لباس پليس زن در اين كشور به رغم اختلاف‌نظر، به سوي طراحي لباس براي پليس‌هاي محجبه پيش مي‌روند. مقامات ايالت آلبرتا شهر "ادمونتون" نوع جديدي از حجاب را به عنوان يونيفرم پليس زن مسلمان ارائه داده‌اند و به خصوص ايالت‌هاي فرانسه ‌زبان قصد دارند تا از اين الگو پيروي كنند.

به گزارش فارس، پليس ادمونتون در خبري اعلام كرد كه اين نوع حجاب كه مو و گردن را مي‌پوشاند، در واكنش به تغيير در جامعه و افزايش تمايل مسلمانان براي حضور در نيروهاي پليس طراحي شده است و "اسكات مك‌كين" از اعضاي شوراي شهر ادمونتون در اين مورد گفت كه "نمادي از پذيرش" براي جامعه مسلمان در كشور است.

وي چنين اقدامي را تلاش براي برخورداري از نيروهاي پليس متنوع دانست. بزرگترين جامعه مسلمانان در كانادا در آلبرتا زندگي مي‌كنند و تعداد آن‌ها حدود 45 هزار تن از مجموع 700 هزار نفر را شامل مي‌شود. در اونتاريو نيز از سال 2011 به زنان مسلمان اجازه داده شده ‌است تا حجاب داشته باشند.

اعدام عموي با نفوذ رهبر كره شمالي

ژانگ سونگ تاك ، يكي از با نفوذترين سياستمداران در كره شمالي و عموي رهبر كشور، بركنار شده از تمام پست‌هاي خود قبل از اعلام رسمي استعفايش اعدام شد.

به گزارش انتخاب، "راديوي آزاد كره شمالي" مستقر در سئول كره جنوبي اين موضوع را خبر داد. چندي پيش در روز دوشنبه مقامات كره شمالي تاييد كردند كه ژانگ سونگ تاك از معاون رياست كميته دفاع و از پست‌هاي ديگر بركنار شد و تلويزيون كره شمالي ويديويي را پخش كرد كه نشان مي‌دهد كه دو نفر، اين مقام را از سالن جلسه حزب حاكم كارگري كره بيرون مي‌برند.

دانشمند: دشمن مونتاژ و تقليد صدا كرده/ سرباز فرمانده كل قوا هستم

پس از انتشار دو فايل سخنراني‌هاي جنجالي حجت‌الاسلام مهدي دانشمند درباره به كار بردن برخي عبارات به تعبير وي غلوآميز درباره رهبر انقلاب، وي توضيحات مفصلي را منتشر كرده است. انتشار دو سخنراني مهدي دانشمند كه اولي از شبكه ماهواره‌اي امام حسين (ع) پخش شده و ديگري از يك جلسه سخنراني است واكنش‌هاي شديدي را به دنبال داشته است. به عنوان مثال هفته گذشته گروهي از مردم اصفهان باصدور بياينه‌اي كه در نماز جمعه اين شهر پخـش شد به اين سخـنان واكنش نشان دادنــد.

به گزارش پارسينه، همچنين در واكنش صحبت‌هاي وي در شهر بافق در سال 90، شوراي تامين اين شهرستان مراسم شب‌هاي بعد را لغو كرد با اين حال در شب بعد، جمعي بالغ بر 200 نفر از جوانان با تجمع در امامزاده نسبت به سخنان وي اعتراض كردند. مهدي دانشمند در پيامي به مردم عزيز انقلابي و ولايت مدار ايران نوشت‌: از ديرباز دشمنان اسلام با سياست (تفرقه بينداز و حكومت كن) سعي داشته تا بين امت اسلامي به عناوين مختلف با شايعه و تهمت و افتراء و تقطيع سخنان و جمله‌سازي در موضوع خاص اختلاف ايجاد كنند تا مومنين همبستگي خود را از دست داده و به جاي مبارزه با دشمن به يكديگر حمله‌ور شوند. اين بار نيز حقير هدف دشمن شده تا شايد توسط خودي‌ها و دوستان انقلاب و نظام و رهبري مورد سوءظن قرار بگيرم.

دشمن بداند شايد به خيال خام خود بتواند با فريب و استفاده از تكنولوژي و تقطيع سخنان و مونتاژ و تقلييد صدا و جابجايي كلمات و شايعه‌پراكني و استفاده نامطلوب از رسانه‌هاي بيگانه و اينترنت و فضاي مجازي و با كاريكاتور يا تمسخر و تحقير و فيلم و انيميشن و… قصد داشته باشد چهره‌هاي فرهنگي و انقلابي را در انظارمردم مخدوش كرده و دوست را دشمن و دشمن را دوست جلوه دهد و همانطور كه قصد دارد وحدت اسلامي مسلمين را برهم زند، اينبار نيت داشته تا وحدت شيعه و شيعه را درهم بكوبد ولي زهي خيال باطل.

حقير همانند هميشه سرباز وفادار فرمانده كل قوا خواهم بود و احدي نخواهد توانست حقير را از مسير نظام و رهبري خارج سازد. تا آخر عمر حقير و ناقابل خود همدوش شما در مبارزه با دشمنان تشيع و انقلاب و رهبري خواهم جنگيد و اگر در هشت سال دفاع مقدس لياقت نداشتم كه عضوي از بدنم را تقديم انقلاب و مملكتم كنم ولي امروز حاضرم همين مقدار آبروي ناچيزي كه دارم را تقديم اسلام و تشيع و انقلاب و نظام و رهبري نمايم .

درضمن قطعه اي از سخنراني حقير در رابطه با همين توطئه حقير درسايت خود به نشاني: www.daneshmand.inمراجعه فرمائيد. فيلم‌هاي منتشره از سخنراني مهدي داشمند در سايت‌هاي مبارز كليپ و افسران جنگ نرم

32 درصد از آمريكايي‌ها موافق ژنو هستند

روزنامه USA Today كه به همراه موسسه Pew،نظرسنجي را انجام داده‎اند، آن را نشانه وظيفه دشوار كاخ سفيد براي توجيه آمريكايي‎ها در اين زمينه دانست، در اين نظرسنجي كه از روز سه شنبه هفته گذشته به مدت 6 روز انجام شد، 32 درصد موافق، 43 درصد مخالف توافق ژنو بوده‎اند. يك-‎چهارم افراد از پاسخگويي اجتناب كردند يا گفتند اطلاعات كافي در اين زمينه نداره‎اند.

به گزارش مهر، بيش از دو-سوم (62 در برابر 19 درصد) از كساني كه درباره توافق شنيده بودند، معتقد بودند ايران در زمينه رفع نگراني‎هاي بين‎المللي درباره برنامه هسته‎اي جدي نيست و اين روزنامه آمريكايي افزود كه "اين ترديد گسترده نمايان‎گر دهه‎ها كشمكش ميان دو كشور است."

در ميان پاسخ دهندگان، 39 درصد موافق و 44 درصد مخالف نحوه مديريت اوباما بر مسائل مربوط به ايران بودند كه نسبت به شرايط قبل از ژنو، كمي بهتر است. در ماه نوامبر نسبت موافقان به مخالفان 37 به 53 بود. در بين دو حزب اصلي آمريكا، با نسبت 50 به 27، اكثريت دموكرات‎ها موافق بودند. اكثريت جمهوري خواهان نيز با نسبت 58 به 14 با توافق ژنو مخالف بودند.

استعفاي يكي ديگر از رؤساي دولت احمدي‌نژاد

دكتر ميرمحمدي ميبدي رييس دانشگاه يزد از سمت خود استعفاء داد، وي كه يكي از مديران اصولگراي يزدي شناخته مي‌شد، طي هشت سال رياست دانشگاه يزد را بر عهده داشت. مديريت وي در اين هشت سال با موجي از حاشيه‌ها براي برخي از اساتيد و دانشجويان اصلاح‌طلب همراه بود كه هربار زمزمه‌هاي بركناري اين مدير به گوش مي‌رسيد.

به گزارش يزدي‌نيوز، طي چند روز گذشته نماينده‌هاي وزير علوم با حضور در دانشگاه يزد به بررسي عملكرد اين واحد دانشگاهي پرداختند كه گويا بازتاب حضورآنان منجربه استعفاي دكتر ميبدي شده است.

اشخاصي كه هيچگاه احمدي‌نژاد با آنان مناظره نكرد

اين عادت احمدي‌نژاد است، از وقتي به رياست دولت رسيد بيشتر تمايل داشت دعوت‌كننده به مناظره باشد تا دعوت شونده. سابقه‌اش هم بي‌پاسخ گذاشتن تمامي دعوت‌ها از او به مناظره در اين مدت است. اگرچه مي‌گويند از هر دست بدهي از همان دست هم پس مي‌گيري. ديگران هم همه دعوت‌هاي او به مناظره را بي پاسخ گذاشتند. از "بوش" و "اوباما" گرفته تا اين آخري "حسن روحاني".

به گزارش آينده، شايد نخستين كسي كه احمدي‌نژاد را به مناظره فراخواند؛ منتقدي از اصولگرايان بود. "محمد خوش چهره" كه رييس كميته اقتصادي فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم و حامي سابق وي بود، سال 85 درخواست مناظره با احمدي‌نژاد يا يكي از نمايندگان دولت را به دليل اينكه در جريان درخواست احمدي‌نژاد مبني بر تزريق منابع مالي به سمت دولت، مجلس را تحت فشار گذاشته بود درخواست مناظره داد اما هيچ پاسخي دريافت نكرد.

"احمد شيرزاد"، نماينده پيشين مجلس و استاد فيزيك دانشگاه بود كه در سال 85 پيشنهاد مناظره مستقيم تلويزيوني با احمدي‌نژاد را درباره مواضع هسته‌اي رييس دولت به دليل اينكه رئيس‌جمهور اسبق عبارت "مي‌ارزد" را به كار برده و آن زمان از ضرورت رسيدن به انرژي هسته‌اي به قيمت تعطيلي مابقي كارهاي مملكت خبر داده بود.

دولت نهم همه اتفاق‌ها را گردن دولت‌هاي قبلي و بلكه 16 سال قبل مي‌انداخت. همين امر باعث شد در يكي از حاشيه‌هاي جلسات هيات دولت در سال 86 خبرنگاران وي را سوال پيچ كنند كه آيا حاضر به مناظره با "هاشمي" و "خاتمي" است؟ درنهايت رييس دولت بدون ارايه پاسخ روشني گفت: "آماده گفت وگو با همه هستم" و به دنبال اين خبر "حسن رسولي"، معاون وقت مديرعامل بنياد باران از آمادگي خاتمي براي گفت وگو خبر داد اما در حد حرف باقي ماند و كسي دو رييس‌جمهور قبلي را به مناظره نخواند.

فروردين سال 87 "حسين مرعشي" رييس، سخنگو و معاون كميته تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت كه به نمايندگي از اصلاح‌طلب‌ها شخصا آماده مناظره با احمدي‌نژاد درباره مسايل اقتصادي است. "مجيد انصاري" سال 88، پيش از آغاز مناظره‌ها ميان كانديداهاي رياست‌جمهوري گفت: "احمدي‌نژاد به جاي اينكه با اوباما مناظره كند با من (انصاري) مناظره كند".

تير89 هم "مصطفي كواكبيان"، دبيركل حزب مردم سالاري در نقد عملكرد دولت دهم درخصوص احزاب و نقد نظام تك حزبي و گفته احمدي‌نژاد كه مجلس در راس امور نيست و بار ديگر درخصوص نامه او به نمايندگان مجلس، درخواست كرد كه مناظره كند اما رييس دولت هيچ گاه حاضر به مناظره نشد.

"احمد توكلي" هم فروردين همان سال احمدي‌نژاد را به دليل زياده‌خواهي دولت به مناظره تلويزيوني دعوت كرد، بهمن سال 89 هم "عليرضا داوودنژاد" كارگردان مطرح و پيشكسوت سينماي ايران در مصاحبه‌اي با راديو گفتگو، محمود احمدي‌نژاد" كه رييس شوراي‌عالي سينماي ايران بود را به مناظره دعوت كرد. "احمد خرم" هم وقتي تير 92 در گفتگو با روزنامه "آرمان" به نقد شيوه مونولوگ‌گويي احمدي‌نژاد گفت كه حاضر است با او مناظره كند.

احمدي‌نژاد در مناظره‌هاي انتخاباتي سال 88 "هاشمي رفسنجاني" را به صراحت متهم كرد. اتهامات رييس‌جمهوري در اين مناظره رفسنجاني و فرزندانش، علي‌اكبر ناطق نوري و پسرش، غلامحسين كرباسچي و همسرش، محسن صفايي فراهاني از نمايندگان متحصن دوره ششم مجلس شوراي اسلامي را نيز دربرگرفت و آن‌ها به شدت شاكي شدند، در نتيجه "هاشمي رفسنجاني" در نامه‌اي به "عزت‌الله ضرغامي" درخواست حضور خود در صداوسيما و مناظره با احمدي‌نژاد را داشت.

اگرچه اين آخرين دعوت به مناظره نبود. در هفته گذشته و بعد از رسانه‌اي شدن نامه احمدي‌نژاد به روحاني، گروهي از دانشجويان هم آمادگي خود را براي مناظره با احمدي‌نژاد اعلام كرده‌اند، اما هيچگاه هيچ كدام پاسخي دريافت نكرده‌اند.

يك رهبر حماس: روابطمان با ايران قطع نشده است

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، محمود زهار در نشستي كه موسسه "بيت الصحافه" در هتل آدم واقع در غرب غزه برگزار كرده بود و شماري از خبرنگاران و نويسندگان فلسطيني نيز در آن حضور داشتند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و اين رهبر حماس به سوالات مختلف خبرنگاران در مسايل مختلف به خصوص روابط با تهران و قاهره نيز پاسخ گفت.

به گزارش تابناك، وي تصريح كرد كه هم اكنون تماس‌ها و رايزني‌هايي در عرصه‌هاي اقتصادي ميان حماس و مصر جريان دارد اما در عرصه‌هاي سياسي هيچ تماسي صورت نگرفته، زيرا دولت موقت مصر مخالف هرگونه رابطه سياسي با حماس است و تاكيد كرد كه جنبش متبوعش به هيچ وجه در امور داخلي ديگر كشورها دخالت نمي‌كند و ارتباط و تماس‌هاي اين جنبش با هيچ طرفي قطع نشده است.

زهار در رابطه با رابطه با جمهوري اسلامي ايران نيز تاكيد كرد كه روابط ما با اين كشور هم‌چنان برقرار است و در شرايط خوبي قرار دارد و تنها دو مساله، يكي مساله سوريه و ديگر برگزاري انتخابات و تغييرات ايجاد شده در مقامات و رهبران اين كشور تغييرات بسيار اندكي در روابط ما با ايران داشته است.

توافق اسرائيل، اردن و فلسطين براي نجات شورترين درياچه جهان

نمايندگاني از اسرائيل، تشكيلات خودگردان فلسطين و اردن روز دوشنبه توافقنامه تاريخي را براي انتقال آب از خليج عقبه درياي سرخ به بحر الميت امضا كردند. "بحرالميت" يا درياي مرده نام درياچه‌اي است كه در ميان اردن، اسرائيل و سرزمين‌هاي تحت كنترل تشكيلات خودگردان فلسطين قرار دارد.

به گزارش عصرايران، هدف از اين قرارداد، جلوگيري از خشك شدن بحرالميت و شيرين‌سازي بخشي از آب درياي سرخ است و پيش‌بيني شده آب بحرالميت تا سال 2050 كاملا خشك شود. اين درياچه به دليل شوري بسيار زياد آب آن، ميزبان هيچ موجود زنده‌اي از جانور يا گياه نيست به همين دليل بحرالميت يا درياي مرده نامگذاري شده است.

اين قرارداد توسط رئيس مديريت آب در تشكيلات خودگردان فلسطين، وزير آب اردن و وزير انرژي و توسعه منطقه‌اي اسرائيل در محل بانك جهاني در شهر واشنگتن امضا شد.

از مصرف مواد مخدر تا ميهماني‌هايي مملو از شهوت‌راني در سفارت ايران در آمريكا

واشنگتن پست در گزارشي در مورد سفارت ايران در آمريكا (پيش از انقلاب اسلامي) نوشت: اريك پارنز زير باران در مقابل ساختمان سفارت ايران ايستاده است. جاي پارك خالي، از اتاق‌ها صدايي به گوش نمي‌رسد و براي سه دهه است كه درب‌هاي آن بسته است.

به گزارش انتخاب، اينجا جايي بود كه ليموزين‌ها، ديپلمات‌ها و ستارگان سينما را پياده مي‌كرد. در آنجا حياطي مزين با كاشي‌هاي آبي رنگ وجود دارد و درست پشت آن اتاق پرشين قرار گرفته است. اتاقي كه داراي صدها آينه كوچك است.

وقتي سخن از ولخرجي مي‌آد، اين سفارتخانه در خيابان 3005 ماساچوست شماره يك بود! در اين ساختمان، موسيقي نواخته مي‌شد و با خاورياهاي درياي خزر از ميهمانان پذيرايي مي‌شد، اما اين مسائل با انقلاب اسلامي ايران به اتمام رسيد.

"باربرا هووا" روزنامه‌نگاري، كه مشغول نوشتن خاطراتش است با آرامش به زاهدي سفير ايران در آمريكا مي‌گويد: او دائما مهماني برگزار مي‌كرد. يكي از زناني كه روابط عاطفي با زاهدي داشت، اليزابت تيلور بازيگر مشهور سينما بود و مهمانان به تمام خواسته‌هاي خود مي‌رسيدند، از شامپاين گرفته تا شهوت‌راني و مصرف موارد مخدر!

"سالي كوئين" ستون‌نويس واشنگتن پست مي‌گويد، در آن روزها مهماني، جزئي از ديپلماسي بوده است، اين جنس افراد در مورد سفير احساس خوب داشتند و نيز تصوير مثبتي از كشور در ذهنشان ثبت مي‌شد. زاهدي 85 ساله كه اكنون در سوئيس زندگي مي‌كند، مي‌گويد: مي‌خواستم اين افراد را بشناسم و نيز ‌آنها در مورد كشورم آگاه شوند!

افسردگي "بندر بن سلطان" افشا شد

پايگاه خبري عالم الاسلامي نوشت: منابع آگاه سعودي افشا كردند كه شاهزاده "بندر بن سلطان"، رئيس دستگاه اطلاعات عربستان سعودي مدت‌هاست به افسردگي شديد دچار شده و براي درمان به صورت مستمر راهي كشور مغرب مي‌شود تا با دريافت درمان اندكي از بيماري خود بكاهد.

به گزارش تسنيم، به گفته اين منبع، افسردگي شديد شاهزاده بندر در ماه‌هاي اخير به دليل ناكامي‌هاي شاهزاده بندر در دو پرونده سوريه و ايران كه خشم "عبد‌الله بن عبد‌العزيز"، پادشاه سعودي عليه وي را درپي داشته، به ويژه ناكامي بندر در قانع كردن آمريكا جهت حمله به سوريه كه توبيخ وي توسط شاه سعودي را به دنبال داشته، بر تشديد بيماري وي تاثير بسيار گذاشته است.

شاهزاده بندر از ماه‌ها پيش درماني تحت عنوان (Monoamine oxidase inhibitors - MAOIs) را براي درمان افسردگي شديد خود آغاز كرده است كه عوارض جانبي روحي و رواني بسياري روي فرد به دنبال دارد كه از جمله آن‌ها ناتواني جنسي و بيماري فشار خون و خارش‌هاي پوستي است و پزشكان ريشه افسردگي‌ شديد بندر بن سلطان را در مشكلات دوران كودكي وي ملاحظه مي‌كنند كه در خاندان سعودي با وي به عنوان يك انسان پست و پايين‌تر از هم نوعان خود برخورد مي‌كردند كه دليل آن تولد از مادري سياه پوست و خدمتكار است.

فرق فرزندان هاشمي با ديگران چيست؟

"فائزه هاشمي رفسنجاني" در گفتگو با روزنامه آرمان در پاسخ به اينكه برخي سياسيون ادعا مي‌كنند كه نقش فرزندان آيت‌ا... هاشمي در انتخاب استانداران و انتصاب‌هاي دولتي خيلي پررنگ است؟ نظر شما چيست، اظهار داشت: دروغ است. بطور مثال دو ماه پيش به دعوت زنان اصلاح‌طلب و تعاوني‌كاران زن مشهد به آنجا سفري داشتم، هيچ ارتباطي هم با تعيين استانداران نداشت و با كسي هم درباره انتخاب و انتصاب استاندار ملاقات نكردم.

اما چند روز بعد تعدادي از رسانه‌ها اخباري مبني بر ملاقات من با تعدادي از سياسيون و تلاش‌هاي من براي انتخاب استاندار منتشر كردند. خودشان خبر ملاقات مي‌زنند و خودشان هم تكذيب مي‌كنند. به فرض كه چنين باشد، يعني مثلا من در زمينه ورزش يا زنان يا ساير موضوعاتي كه سابقه يا اشراف دارم مشورت دهم يا نظر دهم چه ايرادي دارد؟ فرق فرزندان آقاي هاشمي با ديگران چيست كه براي ديگران اشكال ندارد ولي براي اينها اشكال دارد؟ اينها به دليل ترسي كه از آقاي هاشمي دارند، هياهو و سياه بازي راه مي‌اندازند.

وي در پاسخ به اين سوال كه به شما پيشنهادي براي دريافت پست در دولت نشده است و برنامه خاصي هم نداريد، گفت: هيچ پيشنهادي نشده است. به برنامه من ارتباطي ندارد.

توهين به هموطنان آذري در شبكه ماهواره‌اي

"كامبيز حسيني" كه برنامه‌اي تحت عنوان پولتيك را اجرا مي‌كند در تازه‌ترين برنامه خود با دعوت از كمديني نه چندان معروف به تمسخر و استهزاء هموطنان آذري زبان پرداخت. كامبيز حسيني مجري و خبرنگار ضدانقلاب چند سالي است كه به آمريكا گريخته و با جيره‌خواري دولت اوباما برنامه‌اي تحت عنوان پولتيك را اجرا مي‌كند، وي پيش از اين اجراي برنامه پارازيت از شبكه "صداي آمريكا" را بر عهده داشت كه بخاطر
رفتار غيراخلاقي و شكايت دختري در آمريكا كه مدعي بود كامبيز حسيني او را تهديد جنسي كرده از اين شبكه اخراج شده بود.

به گزارش بولتن، كامبيز حسيني متولد سال 1354 شهر رشت و دانش‌آموخته رشته تئاتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز و دانشگاه ايالتي پرتلند آمريكا است. در صدا و سيما از ۱۳۶۴ با برنامه غنچه‌هاي انقلاب اسلامي كار حرفه‌اي خود را آغاز كرد، سپس حرفه روزنامه‌نگاري را از ۱۳۶۹ به عنوان منتقد سينما و تئاتر در روزنامه توس مشهد، هفته‌نامه خاوران، روزنامه‌گار و كارگر شروع كرد.

حضور سران سه‌قوه در كنار رهبر انقلاب

فردا نوشت: در سالروز تأسيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، رئيس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي صبح امروز با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.

عكس سياسي از مظفرالدين شاه

جمهوريت تصويري كمتر ديده شده از مظفرالدين شاه را به همراه ملكه هلنا ملكه ايتاليا در سال 1902 ايتاليا را منتشر كرده است.
برنده جايزه صلح نوبل اعلام شد.

نيمروز/ حسين شريعتمداري در زندان

چه كساني در ليست شخصيت سال تايم هستند؟

"بشار اسد"، رئيس‌جمهوري سوريه، در صدر فهرست مجله تايم براي انتخاب شخصيت سال ۲۰۱۳ قرار دارد، بدون اينكه نام و نشاني از شخصيت‌هايي مانند "عبدالفتاح السيسي"، وزير دفاع مصر و "رجب طيب اردوغان" نخست‌وزير تركيه مشاهده شود. در حالي‌كه پيش‌بيني‌هاي هفته گذشته اين مجله اردوغان را نيز در كنار السيسي به عنوان يك گزينه مطرح كرده بود.

به گزارش تسنيم، همچنين در اين فهرست كه سردبير مجله تايم آن را منتشر كرد و 10 نام را در بر مي‌گرفت، در اين فهرست از "حسن روحاني"، رئيس‌جمهوري ايران به عنوان هفتمين كانديدا ياد شده است. براساس اعلام اين مجله 10 شخصيتي كه كانديداي احراز شخصيت سال 2013 ميلادي هستند، به شرح زير مي‌باشند:

- بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه - جف پزوس، موسس پايگاه آمازون - تد كروز، نماينده مجلس سناي آمريكا از ايالت تگزاس - مايلي سايروس، خواننده آمريكايي - پاپ فرانسيس، پاپ واتيكان - باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا - حسن روحاني، رئيس‌جمهوري إيران - كاتلين سبليوس، وزير بهداشت و خدمات بشر دوستانه آمريكا - ادوارد سنودن، افشا كننده اطلاعات آژانس امنيت ملي آمريكا - اديث وندسور، فعال در حوزه همجنس گرايان.

پورنجاتي به خاطر پخش تصوير ورزشي يك زن توبيخ كرد!

به گزارش انصاف، صادق حسيني با انتشار عكسي در فيسبوك خود نوشت‌: حضرتِ ابوي و دكتر حاج احمد آقاي پورنجاتي در دوره مديريت در صداوسيما، اواسط دهه 70؛ هنوز نامه آقاي پورنجاتي را داريم كه ابوي را به‌ خاطر پخش تصوير ورزشي يك زن در يك نماي لانگ شات توبيخ كرده بود.

گاف عجيب سايت منتسب به شمقدري

روز گذشته خبري با تيتر "كاهش ۳۰ درصدي بودجه سينمايي كشور/ ايوبي با جذب چند ميليارد قادر به بهبود وضعيت سينما خواهد بود؟!" روي خروجي سايت سينماپرس كه منتسب به جواد شمقدري؛ رئيس سازمان سينمايي دولت احمدي‌نژاد است، قرار گرفت. اين خبر داراي چند اشتباه فاحش است.

به گزارش پيام نو، اين سايت، بودجه امور سينمايي و توليد فيلم‌هاي فاخر در سال ۹۲ را ۱۴۰ ميليارد تومان اعلام كرد در حالي كه بودجه پيشنهادي احمدي‌نژاد به فيلم‌هاي فاخر در اين سال ۹۴ ميليارد تومان بود و در همان زمان نسبت به سال قبل يعني سال ۹۱ به ميزان ۳۰ درصد كاهش يافته بود. در واقع مبلغ ۱۴۰ ميليارد تومان كه در سايت سينماپرس به عنوان بودجه فيلم‌هاي فاخر در سال ۹۲ اعلام شده مربوط به سال ۹۱ است.

نتيجه اين كه بودجه سينما نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزايش يافته در حالي كه تيتر مطلب سايت سينماپرس از كاهش ۳۰ درصدي بودجه سينما مي‌گويد. آقاي جواد شمقدري و برادرشان كه مدتي مديرمسوول اين سايت خبري بود گويا فراموش كرده‌اند كه در دوره رياست خود چه ميزان بودجه براي فيلم‌هاي فاخر دريافت كرده‌اند.

اين سايت در پايان خبر كاهش ۳۰ درصدي آورده است "اينكه چرا بودجه مهمترين بخش فرهنگي و هنري كشور كه با زحمات مديريت دوره گذشته سينمايي كشور، طبق شواهد موجود بطور مستقل از بودجه كل وزارت ارشاد مطرح ولي در كمال تاسف و در دوره جنتي و ايوبي با كاهش شديدي به مجلس ارائه شده است سوال بزرگي است كه در نوشتارهاي ديگر تحليل و بررسي خواهد شد."
انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن