تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820210704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش آمريكا به مصاحبه ظريف با مجله تايم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: واكنش آمريكا به مصاحبه ظريف با مجله تايم
«جن ساكي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا تصويب تحريم‌هاي تازه عليه ايران را اقدامي «غيرسازنده» خوانده و هشدار داده است كه اين كار مي‌تواند به از بين رفتن اتحاد 1+5 منجر شود.

به گزارش فارس، «جن ساكي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به مصاحبه «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با مجله «تايم» گفته است كاخ سفيد نيز با تصويب تحريم‌هاي تازه عليه ايران مخالف است و آن را اقدامي غيرسازنده مي‌داند.

ظريف در مصاحبه‌اي كه ديروز منتشر شد، نسبت به تبعات اقدام نمايندگان كنگره آمريكا در جهت افزايش تحريم‌هاي ايران هشدار داد و گفته بود تصويب چنين طرحي به لغو تمام توافقات حاصله در ژنو منجر مي‌شود.

گروهي از نمايندگان هر دو حزب آمريكا در مجلس سنا در تلاشند تا پيش از آغاز سال نوي ميلادي بحث افزايش مشروط تحريم‌هاي ايران را به رأي بگذارند. اين نمايندگان در تلاشند تحريم‌هايي را تصويب كنند كه اجراي آن‌ها به نقض تعهدات از سوي ايران منوط است. مجلس نمايندگان آمريكا هم قصد دارد طرحي را براي محدود كردن اختيارات كاخ سفيد در توافق نهايي با ايران، بررسي كند.

ساكي روز گذشته در نشست خبري هفتگي در پاسخ به سوالي در مورد اظهارات وزير امور خارجه ايران، گفته است: به عقيده ما، تصويب تحريم‌هاي جديد در طول مذاكرات، حتي اگر اجراي آن‌ها مشروط باشد، غيرسازنده خواهد بود. اين اقدام مي‌تواند اتحاد 1+5 را از بين ببرد. اين اقدام قطعا مي‌تواند مذاكراتي را كه همه ما زحمت زيادي براي آن كشيده‌ و معتقديم بهترين فرصت يك دهه اخير براي رسيدن به يك نتيجه مسالمت‌آميز است، در معرض خطر قرار دهد. و به همين دليل هست كه همانطور كه مي‌دانيد «جان كري» وزير خارجه فردا به كنگره مي‌رود تا در مجلس نمايندگان در اين مورد صحبت كند.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا همچنين گفت كري در ديدار با نمايندگان تصريح خواهد كرد كه هر زمان ايران به تعهدات خود پايبند نبود، مي‌توان تحريم‌هاي شديدتري را وضع كرد، اما فعلا و در حالي كه مذاكرات همچنان در جريان است، نبايد دست به چنين اقدامي زد.

وي همچنين تأكيد كرد كه كري به نمايندگان يادآوري خواهد كرد كه او نيز حامي تحريم‌هاست، اما نمايندگان بايد به ياد داشته باشند كه تحريم‌ها هدف نبوده‌اند، بلكه وسيله‌اي بودند براي اينكه ايران را وارد مذاكرات جدي كنند، و حالا كه اين اتفاق رخ داد، بايد براي دستيابي به توافق جامع به مذاكرات فرصت داد.

ساكي در پايان از پاسخ به خبرنگاري كه اصرار داشت از احتمال وتوي تحريم‌هاي جديد از سوي كاخ سفيد مطلع شود، طفره رفت و حاضر نشد كه پاسخ دهد آيا كاخ سفيد حاضر است مصوبه كنگره براي افزايش تحريم‌ها را وتو كند يا خير.

ايران و گروه موسوم به 1+5 اوايل اين ماه در ژنو به توافقي اوليه دست يافتند كه در 6 ماه آينده تعهداتي را براي طرفين در نظر مي‌گيرد و فضاي لازم براي مذاكرات در مورد راهكار نهايي را ايجاد مي‌كند. ايران متعهد شده گستره برنامه هسته‌اي خود را در سطح فعلي حفظ كند، 1+5 هم تعهد داده است از اعمال تحريم‌هاي تازه، خودداري كند. همچنين ايران غني‌سازي 20درصد را متوقف مي‌كند و 1+5 هم بخشي از تحريم‌ها را كاهش مي‌دهد. اين بازه 6 ماهه هنوز آغاز نشده و طرفين در حال رايزني براي توافق بر سر اجراي تعهدات هستند.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن