تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804308080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه وزارت خارجه روسيه درباره سفر لاوروف به تهران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بيانيه وزارت خارجه روسيه درباره سفر لاوروف به تهران


براساس اعلام سايت رسمي وزارت خارجه روسيه متن اين بيانيه كه ايسنا آن را منتشر كرده است، بدين شرح است:

ديدار سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه از تهران، 11 دسامبر انجام مي‌شود.

روابط ايران و روسيه بر اصول دوستي و حسن هم‌جواري متكي بوده و به مناسبات سياسي بستگي ندارد. گفت‌وگوي سياسي رهبري دو كشور به صورت دائمي در جريان بوده و اين اواخر شدتش بالا گرفته است. ما قصد داريم به طور مستمر روابط با منفعت با ايران را توسعه داده و همكاري در راه ثبات منطقه‌يي و امنيت بين‌المللي را ادامه دهيم. اميدواريم خط همكاري همه‌جانبه و داراي منفعت متقابل ادامه يابد.

توافقات 24 نوامبر در ژنو در مورد برنامه هسته‌اي ايران اجازه مي‌دهد برخي از حادترين نگراني‌ها در مورد ماهيت و جهت‌گيري فعاليت ايران در حوزه هسته‌يي رفع شود. در "برنامه اقدام مشترك" اقدامات مشخصي براي گسترش شفافيت برنامه اتمي ايران منظور شده كه در همكاري تنگاتنگ با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اجرا مي‌شود. به موازاي اجراي قدم‌هاي مرحله اول، فعاليت در جهت هماهنگ كردن راه‌حل نهايي و فراگير ادامه خواهد يافت. اين سند چشم‌انداز اجراي كامل حقوق لاينفك ايران به عنوان كشور عضو قرارداد منع گسترش سلاح اتمي را فراهم مي‌كند و در آن تضعيف تدريجي رژيم مجازات‌هاي آمريكا منظور شده است.

اينك خيلي امور به رعايت توافقات توسط طرف‌ها بستگي خواهد داشت. اميدواريم همه طرف‌هاي مذاكره روحيه سازنده ژنو و اراده بيان شده در آن براي نيل به راه حل نهايي و قابل قبول براي دو طرف در مورد احياي كامل اعتماد جامعه جهاني نسبت به ماهيت استثنائا مسالمت‌آميز برنامه اتمي ايران را حفظ كنند.

اين امر بلاترديد بر اوضاع منطقه خاورميانه اثر مساعد گذاشته، به پيشرفت در جهت ايجاد حوزه عاري از تسليحات كشتار جمعي در آن و غلبه بر روند خطرناك سال‌هاي گذشته در جهت به كار گرفتن شيوه‌هاي قهرآميز در اين منطقه كمك مي‌كند.

موضع ايران و روسيه در مورد بحران سوريه از بسياري لحاظ يكسان است. متوقف كردن هر چه زودتر خونريزي و رنج‌هاي ملت سوريه از راه گفت‌وگوي گسترده داخلي سوريه بر اساس بيانيه ژنو 2012 را ماموريت اصلي تلقي مي‌كنيم. روسيه در رابطه با تدارك همايش بين‌المللي «ژنو 2» در مورد سوريه از دعوت از تمام كشورهاي بانفوذ منطقه و از جمله ايران به آن حمايت مي‌كند.

هم‌چنين با به‌كار گرفتن راه‌هاي قهرآميز در حل بحران سوريه مخالفت مي‌كنيم. اطمينان داريم هر دخالت خارجي در درگيري سوريه خارج از محدوده شوراي امنيت سازمان ملل باعث مي‌شود اوضاع بغرنج اين كشور بيش از پيش بغرنج شود و رنج‌هاي ملت آن شدت يابد. اين قدم شانس نيل به توافق بين طرف‌هاي سوري را كاهش مي‌دهد.

معتقديم ايران و روسيه بايد حداكثر مساعي را براي وارد كردن ضربان مضاعف به حل ماموريت‌هاي پيش روي كشورهاي ساحلي خزر در جهت تامين برگزاري موفق چهارمين اجلاس خزر در آستراخان به كار گيرند. اميدواريم طي اين اجلاس برخي اسناد مهم را امضا كنيم.

از تهران در جهت راه‌اندازي همكاري تنگاتنگ در منطقه در مورد افغانستان و هم‌چنين مساعي ايران براي مقابله با قاچاق مواد مخدر از افغانستان كه خطري جدي براي صلح و ثبات است حمايت مي‌كنيم.

روسيه و ايران ظرفيت‌هاي مكمل يكديگرند كه مي‌تواند در راه توسعه اجتماعي اقتصادي هر دو كشور به كار گرفته شود. اميدواريم با اتكا بر نتايج حاصله و تجربه تعامل دوجانبه بتوانيم نمودارهاي بازرگاني دوجانبه را بهبود دهيم. فعاليت كميسيون دائمي همكاري تجاري - اقتصادي ايران و روسيه متوجه نيل به همين هدف است.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن