تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796357927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يونسي در همايش برند ملي، ‌هويت يك ملت:آنچه به نام ملت‌سازي اتفاق افتاد يك دروغ بزرگ بود/خطرناك بودن تعدد اقوام يك توهم است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يونسي در همايش برند ملي، ‌هويت يك ملت:آنچه به نام ملت‌سازي اتفاق افتاد يك دروغ بزرگ بود/خطرناك بودن تعدد اقوام يك توهم است
دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، خطرناك بودن تعدد اقوام را يك توهم دانست و گفت: ملت ايران واحد است و جلوه‌هاي گوناگوني دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام علي يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، در همايش برند ملي، هويت يك ملت كه عصر امروز سه‌شنبه در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد، با اشاره به اهداف مشترك ملت‌ها در عين تفاوت‌ها اظهار داشت: تكيه اديان آسماني به ارزش‌هاست و اگر ارزشي برخلاف دين تبليغ مي‌شود در واقع بر خلاف فطرت و ذات انسان است.

يونسي با بيان اينكه جهان بزرگ انسانيت به نام ملت‌ها تغيير نام داده مي‌شود به طرح پرسشي پرداخت و ادامه داد: آيا ملت را مي‌شود ساخت؟ مصالحت ملت‌سازي چيست؟ هرچندكه بنده نمي‌خواهم وارد اين بحث شوم.

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، در عين حال افزود:‌ما واحدي به نام ملت ايران داريم كه اين ملت ساخته نشده بلكه وجود داشته است.

وي با بيان اينكه ما در ادبيات سياسي مكرر درباره ملت‌سازي شنيده‌ايم تصريح كرد: خيلي از افراد اين اقدامات را مي‌ستايند گويا ايران ملت نبوده است.

وي با اشاره به اظهارات برخي از تئوريسين‌ها ادامه داد: برخي معتقدند بايد آنچه مانع تحقق ملت ايران مي‌شود از بين برود و به نام ملت‌سازي به جان اصالت‌ها و ارزش‌ها افتاده‌اند؛‌‌ آنها به نام اينكه اين ارزش‌ها در بين اقوام وجود دارد و چنانچه اقوام هويت داشته باشند مانع هويت ملت ايران مي‌شود و از اين رو بايد حذف شود عمل مي‌كنند.

يونسي با اشاره به اقدامات رضاشاه خاطرنشان كرد: رضاشاه در هر منطقه‌اي رقبايي داشت كه مدعيان حاكميت ملي بوده‌اند اما رضاشاه همه رقباي خود را به عنوان ضد ملي از ميدان به در كرد.

وزير اسبق اطلاعات تأكيد كرد: آنچه به نام ملت‌سازي اتفاق افتاد دروغ بزرگ بود چرا كه ملت ايران قبل از ملت آمريكا، بلژيك، پاكستان و عراق وجود داشت.

وي ادامه داد: آنها براي اين دروغ بزرگ و در جهت ملت‌سازي دست به سركوب زدند و با توجه به اينكه زورشان به طايفه‌ها نمي‌رسيد مردم عادي را سركوب مي‌كردند و در نهايت با سر طايفه معامله كرده و در تهران به آنها امتياز مي‌دادند.

يونسي با بيان اينكه يك نگراني توهم‌آميز و دروغي وجود دارد كه تعدد قومي را براي ملت ايران خطرناك مي‌داند اظهار داشت: اين يك امر كاملاً موهم است.

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، با تأكيد بر اينكه خداوند به اين تفاوت‌آفريني‌ها افتخار مي‌كند، افزود: اين تفاوت‌هاي قومي و رنگ‌هاي متعدد يك منظره زيباست و اين فطرت در عين وحدت مبناي توحيدي دين ما محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه بايد از اين تفاوت‌ها استفاده كرد و دانست كه آنها خطر و نا امني نيست، گفت: خداوند متعامل ملت ايران را هزاران سال در عين تفاوت و تعدد سر پا نگه داشته چرا كه وحدت در ذات ايراني‌هاست.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن